DS Automobiles prezentē jaunos elektroauto
31.08.2021.
Stellantis meitasuzņēmums DS Automobiles sniedzis informāciju par uzņēmuma nākamajiem diviem BEV modeļiem, tostarp vienu, kura pamatā ir jaunā platforma STLA Medium. Nedaudz informācijas par vienu no elektroauto modeļiem tika atklāta jau pirms neilga laika.
Pirms dažām nedēļām, prezentējot gada pirmās puses biznesa rādītājus, Stellantis paziņoja, ka DS Automobiles no 2024. gada tirgū laidīs tikai BEV. Uzņēmums apgalvo, ka DS 4, kas šobrīd tiek piedāvāts kā PHEV, 2024. gadā iegūs pilnībā elektrisku versiju.
DS 4, ko Opel uzbūvēja Riselheimā, Vācijā, pamatā ir modernizēta EMP2 platformas versija (Efficient Modular Platform). Uz šīs platformas būvētie BEV modeļi ir mikroautobusi, piemēram, Citroën ë-Spacetoure, vai Opel modeļi Zafira-e Life (vieglie pasažieru auto), vai Vivaro-e (komerciālie transportlīdzekļi). Šajā gadījumā, atšķirībā no mazo automobiļu platformas, tiek izmantota 100kW piedziņa no pazīstamā mazākā eCMP, turklāt šie furgoni ir arī pēc izvēles pieejami ar 75 kWh akumulatoru (50 kWh vietā). Pagaidām nav skaidrs, vai šī piedziņa ir plānota arī DS 4, vai tiks izmantota cita konfigurācija.
Iepazīstinot ar gada rādītājiem, tika prezentēts joprojām vārdā nenosauktais jaunais modelis, kas iecerēts kā pirmais Stellantis modelis, kura pamatā ir STLA Medium platforma ar akumulatora jaudu līdz 104 kWh. Ar 104 kWh jaudu DSmodelis izmantotu lielāko iespējamo STLA Medium akumulatoru konfigurāciju. Teorētiski DS elektroauto varētu būt 800 voltu modelis: STLA Medium saderīgs gan ar EDM2, gan EDM3 (Electric Drive Module) platformu. EDM2 platformai (125 līdz 180 kW) ir tikai 400 voltu iekārta, bet EDM3 (150 līdz 330 kW) ir pieejama versija ar 800 voltu bateriju iekārtu. Līdz ar ziņām par abiem jaunajiem modeļiem, DS nav sniegusi nekādas sīkākas ziņas par piedziņas elektromotoriem un ir apstiprinājusi tikai STLA Medium ar 104 kWh.
Pagājušajā mēnesī Stellantis prezentēja četras jaunas platformas ar savu elektrisko stratēģiju – STLA Small, STLA Medium, STLA Large un STLA Frame. Pēdējā, ar kāpņu tipa rāmjiem, galvenokārt domāta lieliem ASV pikapiem, savukārt pārējās trīs platformas, sakārtoas pēc lieluma, paredzēti klasiskām formām, piemēram, sedaniem un kupejām, kā arī SUV.
“Automobiļu nozare piedzīvo pārmaiņas, kuru plašums un ātrums ir vēl līdz šim nepieredzēts. DS Automobiles kā priekšgājējs ir paredzējis šo gājienu ar elektrifikāciju savas stratēģijas centrā,” saka DS vadītāja Beatrise Faušere (Béatrice Foucher). “Es pieņēmu lēmumu paātrināt attīstību, lai radītu jaunu 100% elektrisko ceļojumu mākslu, kas būtu vēlama baudījuma ziņā un ievērojama kvalitātes un snieguma ziņā.”
Tā kā DS jau piedāvā visas modeļu sērijas vismaz vienā elektrificētā versijā, Stellantis markas elektromobiļi jau 2020. gadā veidoja 30% no reģistrācijām. Zīmols stāsta, ka 2021. gada pirmajos septiņos mēnešos šī daļa pieaugusi līdz 42,9 procentiem.
Informācijas avots dsautomobiles.com