Ford dubulto F-150 Lightning ražošanas apjomu

24.08.2021.

Ford divkāršos sava F-150 pikapa elektriskās versijas ražošanas apjomu vēl pirms ienākšanas tirgū, kas plānota 2022. gada pavasarī. Saskaņā ar sniegto informāciju, ASV otrs lielākais automobiļu būvētājs 2024. gadā plāno gadā saražot vairāk nekā 80000 automobiļus.

Atsaucoties uz informāciju no iekšējiem avotiem, Reuters raksta, ka augstos ražošanas mērķus gluži vienkārši nosaka spēcīgais pieprasījums pēc elektriskā modeļa – īpaši no komerciālajiem klientiem. Saskaņā ar ziņu aģentūras datiem, jaunie ražošanas mērķi turpmākajiem gadiem ir šādi: Ford mērķis ir 2022. gadā saražot 15000 F-150 Lightning, 2023. gadā – 55000 un 2024. gadā – iepriekš minētos 80000. Iepriekš uzņēmums 2024. gadā bija plānojis saražot tikai 40000 elektriskos pikapus.

Lai sasniegtu jaunos mērķus Ford plāno papildus ieguldīt 850 miljonus dolāru (aptuveni 725 miljoni eiro). Turklāt anonīmi avoti aģentūrai Reuters pavēstīja, ka pēc otrās paaudzes Ford F-150 Lightning palaišanas tirgū 2025. gada beigās, gada ražošanas apjoms plānots ap 160000 automobiļiem gadā. Paredzams, ka šī otrās paaudzes automašīna būs pirmais pikaps, kura pamatā būs Ford jaunā TE1 platforma. Priekštecis, ko tirgū paredzēts laist 2022. gadā, joprojām būs balstīts uz arhitektūru, kas stingri orientēta uz F-150.

Pēc oficiālajiem Ford datiem, klientu rezervāciju skaits e-pikapa pirmajai paaudzei šobrīd ir audzis līdz 120000. Tikai divpadsmit stundas pēc tā prezentēšanas maijā Ford vadītājs Džims Fārlijs ziņoja, ka modelim saņemtas 20000 rezervācijas.

F-150 Lightning tirgū paredzēts laist 2022. gada pavasarī, tikai ar pilnpiedziņu, kā arī divu akumulatoru izvēli 230 vai 300 jūdžu diapazonam. Tas ir ekvivalents aptuveni 370 un 480 kilometriem no aplēstā EPA diapazona. Modeļa jauda standarta versijā ir 318 kW, savukārt jaudīgākie modeļi sasniedz pat līdz 420 kW ar 1,050 Nm griezes momentu. Pēc Ford domām, tam būtu jāļauj e-pikapam sasniegt 2000 mārciņu (907 kilogrami) kravnesību un 10000 mārciņu vilkšanas kapacitāti (4,53 tonnas). 

Pikaps tiks pārdots caur vairāk nekā 2300 EV-sertificētiem Ford dīleriem ASV. Sākumcena F-150 Lightning ir pārsteidzoši zema – $39974 pirms subsīdijām. Auto ar XLT komplektāciju pieejams no $52974, savukārt augstākā līmeņa modelis maksās aptuveni $90000. 

Ford mērķis ir līdz 2030. gadam sasniegt 40% elektrisko automobiļu daļu pasaules mērogā. Eiropā zīmols jau šajā gadā vēlas pārdot tikai tīri elektriskos automobiļus. Savukārt tas nozīmē, ka ar 100% BEV Eiropā, citos tirdzniecības reģionos, tostarp ASV, plāni varētu būt zem 40%. Neskatoties uz to, Ford ir viena no auto kompānijām, kas šomēnes paziņoja, ka vēlas līdz 2030. gadam panākt no 40 līdz 50 procentiem savu pārdošanas apjomu ASV ar BEV, PHEV un FCEV. Ford ir vienojies arī ar SK Innovation, lai izveidotu kopuzņēmumu akumulatoru elementu un moduļu ražošanai, kurus varētu izmantot ASV pilotējamo automobiļu ražošanā.

Ford attiecīgi koriģējis savus finanšu plānus – maijā kompānija paziņoja par nodomu līdz 2030. gadam par vairāk nekā trešdaļu palielināt uzņēmuma tēriņus elektrifikācijai, kas ir vairāk nekā 30 miljardi dolāru.

Informācijas avots reuters.com

Back to top