Skoda Enyaq iV Coupé gaidāma 2022. gadā
06.09.2021.
Dažus mēnešus pirms tirdzniecības uzsākšanas Škoda atklājusi sīkāku informāciju par Enyaq iV Coupé. Labi zināmā MEB akumulatora-elektriskā automobiļa SUV kupeja tiks izlaista tikai trijos no pieciem tā SUV līdzinieka piedziņas variantiem.
Tie ir Enyaq Coupé iV 60, 80 un 80x. 60 ir 58 kWh akumulators un 132 kW elektromotors. 80 ir pazīstamā versija ar lielo 77 kWh akumulatoru un 150 kW aizmugurējo piedziņu, savukārt 80x ir 195 kW pilnpiedziņas versija ar 77 kWh akumulatoru. Tādējādi tirgū SUV kupejām netiks piedāvāts Enyaq 50 modelis un RS modelis.
Ar cW vērtību 0,247, tiek sagaidīts, ka kupeja būs aerodinamiskāka nekā pazīstamais Enyaq, un tādējādi to pārspēs diapazona ziņā. Versijā ar visgarāko nobraukuma diapazonu – Enyaq Coupé iV 80, Škoda pašreizējā paziņojumā presei sola vairāk kā 535 kilometru diapazonu. Tas gan būtu minimums, jo SUV versijai ar šo piedziņu konfiguratorā norādīts diapazons līdz 534 kilometriem. Cik liela atšķirība tiešām ir, atklāsies tikai pēc WLTP homologācijas un, galvenais, ikdienas testu braucienos.
Kad runa ir par uzlādi, Enyaq Coupé iV tā sakrīt ar SUV modeli: 58 kWh akumulatoru ar pašreizējo programmatūru var uzlādēt ar jaudu līdz 120 kW, savukārt 77 kWh akumulatoru šobrīd var uzlādēt ar jaudas maksimumu 125 kW – rudenī ir izsludināts atjauninājums, kas kā tiek baumots, nodrošinātu atbilstību līdz 170 kW līdzstrāvas uzlādes stacijām. Tomēr tas vēl nav apstiprināts. Maiņstrāvas uzlādei standarta iebūvētais lādētājs ir 11 kW.
Bagāžnieks ietilpības ziņā kupejas versijai pirmajā acu uzmetienā īpaši neatšķiras no SUV modeļa: 585 litru vietā Škodanorāda 570 litrus. Tomēr Enyaq iV 585 litri tiek mērīti tikai līdz logu apakšējai malai atbilstoši VDA standartam – reālā atšķirība starp SUV un SUV kupeju rodas tikai virs tā ar plakano aizmugurējo logu. Tādējādi kupeja nesasniegs Enyaq iV1710 litru kopējo tilpumu. Abu modeļu ārējie izmēri atšķiras minimāli, Coupé ir par četriem milimetriem garāka un vienu milimetru augstāka. Paziņojumā nav minēts, vai Coupé ir iespējams piekabes savienojums.
“Ar mūsu tīri elektrisko flagmani Škoda Enyaq iV mēs esam guvuši labu sākotnējo uzrāvienu panākumiem starptautiskajos tirgos. Mūsu klienti šo transportlīdzekli ir uzņēmuši ļoti labi, un mums jau ir aptuveni 70 000 pasūtījumu,” saka Škoda boss Tomass Šēfers (Thomas Schäfer). “Mēs 2022. gada sākumā sekosim līdzi Enyaq Coupé iV. Šis vēl emocionālāk dizainētais e-SUV modeļa variants ir īsta dizaina pērle un uzlabo mūsu modeļu klāstu.” Tomēr Šēfers nenorāda pārdošanas mērķus un cenas SUV kupejai.
Informācijas avots skoda-storyboard.com