Zviedrijā un Nīderlandē iesaldētas elektroauto subsīdijas

31.08.2021.

Zviedrijā šogad gandrīz izsmelts budžets valdības subsīdijām jauniem elektroautomobiļiem un plug-in hibrīdiem. Līdzīga situācija ir arī Nīderlandē, kur ietekmētas subsīdijas par lietotiem elektroautomobiļiem. Tas ir veicinājis subsīdiju iesaldēšanu, kas pašlaik ir spēkā abās valstīs.

Zviedrijā Zviedrijas Transporta aģentūra apturējusi maksājumus, līdz tiks piešķirti jauni līdzekļi. Aprīlī elektrisko automobiļu piemaksas maksimālā robeža pieauga no 60 000 līdz 70 000 kronu (no aptuveni 5900 eiro līdz nepilniem 6900 eiro), kā rezultātā strauji pieauga auto tirdzniecība. Jūnijā puse no visām reģistrācijām bija transportlīdzekļi ar vismaz daļēju elektroauto tehnoloģiju, ceturtā daļa no visām reģistrācijām bija elektromobiļi.

Principā visiem, kas pērk jaunu auto ar CO2 izmešu daudzumu, kas mazāks par 60 g/km, ir tiesības uz klimata prēmiju Zviedrijā. Lai gan BEV noteikta maksimālā likme, subsīdija attiecībā uz spraudņu hibrīdiem ir līdz 45 000 kronu (aptuveni 4400 eiro).

Zviedrijas 2021. gada budžets elektrisko automobiļu subsīdijām bija gandrīz trīs miljardi kronu, kas ir tikai nedaudz mazāk par 300 miljoniem eiro, un šomēnes pieteikumu skaits ir izsmelts. Vēl 2020. gadā subsīdijas tika piešķirtas līdz oktobrim, neraugoties uz to, ka pagājušā gada budžets bija tikai 1,8 miljardi kronas.

Pašlaik mums nav informācijas par jauniem lēmumiem budžeta jomā, bet, kad mēs saņemsim jaunas dotācijas, mēs atsāksim darbu pie klimata piemaksu izmaksāšanas. Tie, kas jau iesnieguši pieteikumu, paliek rindā“, stāsta Mats Einarsons (Mats Einarsson) no Zviedrijas Transporta aģentūras.

Tikmēr Nīderlandē ir izsmelts budžets subsīdijām par lietotiem elektroautomobiļiem. Programma apturēta līdz 2022. gada 1. janvārim. 13,5 miljonus eiro, kas bija paredzēti 2021. gadam, saņēma 6750 pieteikumu iesniedzēji, kas katrs saņēma 2000 eiro, lai iegādātos lietotu elektrisko automobili. 2022. gadā finansējums tiks atjaunots. Plānotais budžets ir 18,3 miljoni eiro. Programma pastāv jau kopš 2020. gada. Pirmajā gadā pieejamie līdzekļi netika izsmelti.

Informācijas avoti: thedriven.iotransportstyrelsen.senltimes.nlnos.nl 

Back to top