VanMoof piesaista 128 miljonus ASV dolāru

01.09.2021.

Nīderlandes e-velosipēdu ražotājs VanMoof no investoriem saņēmis vēl 128 miljonus ASV dolāru (aptuveni 108,5 miljoni eiro). Saskaņā ar uzņēmuma sniegto informāciju tas ir “lielākais C sērijas ieguldījums, kāds jebkad veikts saistībā ar Eiropas e-velosipēdu zīmolu”.

Kopā ar divām iepriekšējām finansējuma kārtām, kuras notika pagājušajā gadā, VanMoof rīcībā tagad ir finansējums 182 miljonu ASV dolāru (aptuveni 154 miljoni eiro) apmērā. Pēdējā finansējuma kārtā lielāko ieguldījumu devis Hillhouse Investment, kas ir Āzijā bāzēta privātā kapitālsabiedrība. Vēl viens jauns investors ir Gillian Tans, bijušais Booking.comizpilddirektors. Piedalījās arī esošie investori Norwest Venture PartnersFelix CapitalBalderton Capital un TriplePoint Capital.

Nīderlandes uzņēmums plāno izmantot jaunos līdzekļus, lai palielinātu ražošanas jaudu, turpinātu jaunu tehnoloģiju izstrādi un uzlabotu velosipēdu specifikācijas un uzticamību. “Mēs pārizgudrojam, projektējam un pārbūvējam katru velosipēda sastāvdaļu. Tas nekad iepriekš nav darīts un mainīs divriteņa izgatavošanas, pārdošanas un apkalpošanas veidu uz visiem laikiem,” paziņoja Tako Karliers (Taco Carlier), VanMoof līdzdibinātājs. Tas ir svarīgi, lai nākamajos piecos gados ar mūsu velosipēdiem brauktu 10 miljoni cilvēku.”

VanMoof  2009. gadā dibināja brāļi Tako un Tīss Karlieri. Šobrīd kompānija piedāvā divus e-velosipēdu modeļus – S3 un X3. Abu modeļu funkcijās cita starpā ietilpst automātiska elektroniska pārslēgšanās, integrēta pretaizdzīšanas tehnoloģija un Apple Find My Network atrašanās vietas funkcija. Cenas sākas no 2198 eiro.

Amsterdamas jaunuzņēmuma augstvērtīgie velosipēdi jau iepriekš sasniedza labus pārdošanas rādītājus, bet ar pandēmiju saistītie lockdown ir izraisījuši pasūtījumu uzplaukumu. 2020. gadā pārdošanas rādītāji ir vairāk nekā trīskāršojušies. Tolaik VanMoof bija pārstāvniecības Amsterdamā, Berlīnē, Londonā, Ņujorkā, Parīzē, Sanfrancisko, Sietlā un Tokijā. Pašreiz mazumtirdzniecības vietas izveidotas 50 pilsētās, norāda uzņēmums. VanMoof. Uzņēmums kā savu lielāko izaugsmes tirgu ir nosaucis ASV.

Aprīlī VanMoof ziņoja par vairākiem jauniem produktiem. Šogad, piemēram, Nīderlandes e-velosipēdu ražotājs laidis klajā atvienojamu powerbanku, kas, domājams, dos braucējiem līdz pat 100 kilometru lielu papildu diapazonu, tā ir viegli uzlādējama iekštelpās. Turklāt velosipēdiem tagad ir redzamāks matricas displejs, pārveidoti dubļusargi un pedāļi, kā arī labāka iekšējā elektroinstalācija. Turklāt VanMoof velosipēdu kastes tagad ir kompaktākas un satur par 70% mazāk plastmasas.

Kopš S3 & X3 ieviešanas mēs esam uzmanīgi klausījušies. Braucēju atsauksmes ir mūsu jaunās tehnoloģijas atslēga,” stāsta Tako Karliers. “Mūsu spēja ātri ieviest atjauninājumus un uzlabojumus ir tas, kas padara VanMoof unikālu.” Brāļi Karlieri šo ātrumu piedēvē savai vertikālajai piegādes ķēdei, kas apvieno visu, sākot no konstrukcijas, detaļu inženierijas un beidzot ar izplatīšanu. Brāļi uzskata, ka tas ļauj viņiem pastāvīgi atjaunināt savu produktu.

Ņemot vērā paplašināšanas plānus, Nīderlandes uzņēmuma kapitāla prasības šobrīd ir augstas: pat pirms pašreizējās finansēšanas kārtas VanMoof no ieguldītājiem saņēma 34 miljonus eiro 2020. gada septembrī un 12,5 miljonus eiro 2020. gada maijā.

Informācijas avots vanmoof.com

Back to top