Volkswagen ID X: ražošanai apstiprināts 329 ZS 4×4 augstas veiktspējas hečbeks

26.09.2021.

ID X konceptauto, no kura tiks izstrādāts modelis ražošanai, paātrinās no 0-100 km/h 5,3 sekundēs un tam būs īpašs drifta režīms.

Volkswagen boss Ralfs Brandšteters apstiprinājis, ka jaunais ID X koncepts nonāks ražošanā pēc šā gada, visticamāk, ar nosaukumu ID 3 GTX.

Uzstājoties Minhenes motoršovā, Brandšteters atklāja, ka koncepcija, ko viņš atklājis LinkedIn šā gada sākumā, nodrošinās pamatu četrriteņu elektriskajam augstas veiktspējas hečbekam, kura pamatā ir ID 3. Tas būs otrais modelis jaunajā GTX ģimenē.

Viņš atteicās sniegt sīkākas ziņas par auto specifikāciju, bet piedziņa no lielākā ID 4 GTX, visticamāk, tiks pārnesta arī uz vairumtirdzniecību. Viņš atzina, ka “lielāka veiktspēja nozīmē mazāku nobraukuma diapazonu”, taču norādīja, ka būs pieejams dažāds ID 3 bateriju klāsts.

Tā ir daļa no Volkswagen pastāvīgajām saistībām – ražot automašīnas, kas orientētas uz EV laikmeta entuziastiem. “Jautrība braucot ir vēl viena mobilitātes sastāvdaļa”, sacīja Brandšteters, piebilstot, ka Volkswagen veido ID 3kabrioleta fiziskā koncepta versiju, kas priekšskatīts jau 2020. gadā.

Zīmējumi, kas maijā bija redzami Brandštetera LinkedIn kontā, neko daudz nenodeva, taču automobilis nepārprotami ir uz veiktspēju vērsta ID 3 elektriskā hečbeka pārbūve, ko iezīmē savdabīgs pelēks un zaļš krāsojums, liela diametra vieglmetāla diski, ievietoti zema profila riepās, un ar alcantara materiālu klāti sporta sēdekļi.

Koncepcija saskaņā ar ierobežoto informāciju sola ievērojamu darbības uzlabojumu pār visiem ID 3 variantiem. Tiešā jauda sasniedz 329 ZS, kas ir ne tikai par 128 ZS vairāk nekā pašlaik pārdošanā esošajam jaudīgākajam variantam, bet arī par 27 ZS vairāk nekā lielākā ID 4 SUV GTX versijai. Tomēr šie skaitļi nav apstiprināti attiecībā uz ražošanas versiju.

Tā kā pašreizējie ID 3 modeļi ir tikai ar aizmugurējo piedziņu, tiek uzskatīts, ka pilnpiedziņas sistēmu no ID 4 GTX nav iespējams pielāgot ID 3 standarta garuma MEB arhitektūrai. Nav skaidrs, vai koncepcijā ir kādi kompromisi attiecībā uz sēdvietām vai glabāšanas ietilpību. Tiek uzskatīts, ka šis koncepts sver par 200 kg mazāk nekā standarta ID 3.

Pēc testa brauciena Brandšteters atklāja, ka 5.3 sek. laikā auto sasniegs 100 km/h un tas būs aprīkots ar īpašu drifta režīmu, kā tas ir norādīts zīmola jaunajam Golf R augstas veiktspējas hečbekam. 

Iepriekš Brandšteters teica, ka ID X nav paredzēts ražošanai, bet, ka Volkswagen “aizņemsies daudzas idejas” no šī projekta. “Tas ir radīts, jo inženieri, kas strādāja ar ID 4 GTX, ir atklājuši kā attīstīt augstas veiktspējas elektromobiļus, un tāpēc mēs vienkārši ļaujam viņiem to darīt”.

Avots: www.autocar.co.uk

Back to top