Volkswagen ID.5 un ID.5 GTX piedzīvo pasaules pirmizrādi
Volkswagen ID.5 un ID.5 GTX piedzīvojušas pasaules pirmizrādi. ID.5 piedāvā aizmugures piedziņas sistēmu ar 128 kW vai 150 kW jaudu, bet ID.5 GTX – visu riteņu piedziņu ar 200 kW.
Volkswagen ID.5 un ID.5 GTX – uz MEB platformas veidotas un garām distancēm piemērotas elektriskās SUV kupejas ar standarta komplektācijā pieejamu premium aprīkojumu – piedzīvojušas pasaules pirmizrādi. ID.5 piedāvā aizmugures piedziņas sistēmu ar 128 kW (174 ZS) vai 150 kW (204 ZS) jaudu, bet ID.5 GTX – visu riteņu piedziņu ar 200 kW (299 ZS). ID.5 sniedz plašuma sajūtu ar novatoriskiem vadības risinājumiem, cilvēka un mašīnas saskarsmi (HMI), kas interaktīvi nodrošina informācijas un datu pieejamību automašīnas vadītājam un pasažieriem, kā arī ar informācijas un izklaides un asistentu sistēmām, kas ļauj induktīvi uzlādēt viedtālruni un nodrošināt multivides straumēšanu ar App-Connect funkciju. ID.5 programmatūras atjauninājumi tiek veikti tiešsaistē ar Over-the-Air (OTA), tāpēc nav nepieciešams apmeklēt dīleru centrus klātienē. Volkswagen ID.5 un ID.5 GTX Latvijā būs pieejami sākot no 2022. gada sākuma.
Progresīvas un pilnībā savienotas asistentu sistēmas
Kopā ar navigācijas un Car-to-X atrašanās vietas datiem mijiedarbība starp adaptīvās kruīza kontroles un Lane Assist sistēmām braukšanu padara krietni drošāku, bezrūpīgāku un vieglāku, daļēji pateicoties automatizētai braukšanai. Arī parkošanās tagad ir krietni vienkāršāka, pateicoties Park Assist Plus sistēmai ar atmiņas funkciju, kas arī palīdz autovadītājam atrast autostāvvietu un sniedz stūrēšanas atbalstu, kad tiek iebraukts un izbraukts no autostāvvietām. Parkošanās sistēma spēj atdarināt individuālus, iepriekš apgūtus manevrus, tādējādi samazinot autovadītāja slodzi.
Trīs jaudas varianti
Elektriskā SUV kupeja tirgū nonāks 2022. gadā ar trīs motoru variantiem. ID.5 Pro tiek darbināts ar aizmugurējo piedziņu un 128 kW (174 ZS) jaudu. ID.5 Pro Performance modelī aizmugurē esošais motors nodrošina 150 kW (204 ZS) jaudu. Modelī ID.5 GTX viens elektromotors atrodas uz priekšējās ass, bet vēl viens uz aizmugurējās. Dubulto motoru visu riteņu piedziņas sistēma sniedz, maksimums, 220 kW (299 ZS) jaudu1. Flagmaņa modelis no 0 līdz 100 km/h paātrinās 6,3 sekundēs un sasniedz 180 km/h maksimālo ātrumu.
Nobraukšanas distance līdz 520 km
Visos ID.5 motoru variantos izmantots ietilpīgs, garām distancēm piemērots akumulators, kas spēj uzglabāt 77 kWh enerģijas (neto). Prognozēts, ka ID.5 spēs nobraukt līdz pat 520 km (WLTP ciklā), bet flagmaņa visu riteņu piedziņas modelis ID.5 GTX varēs nobraukt līdz 480 km (WLTP ciklā).
Atjautīga telpas ekonomija un elegants dizains
ID.5 balstīts uz telpu taupošu arhitektūru, izmantojot modulāro elektriskās piedziņas matricu (MEB). Ar ārējo garumu 4,6 metri un 2,77 metru garenbāzi ID.5 interjers piedāvā tikpat daudz vietas, cik tradicionāls SUV no vienas klases augstāk. Atkarībā no aizmugurējo sēdekļu pozīcijas, bagāžas nodalījums variē no 549 līdz 1 561 litram. ID.5 rada ārkārtīgi modernu, jaudīgu un elegantu iespaidu – jumta izliekums eleganti sniedzas pār virsbūvi, aizmugurē virzoties uz leju un radot funkcionālu spoileri. Garām distancēm piemērotais ID.5 sasniedz 0,26 pretestības koeficientu kas nodrošina, ka 77 kWh akumulatorā uzglabātā enerģija tiek izmantota pēc iespējas efektīvāk.
Divi displeji un Online Voice Control
Kontroles ierīces un displeji koncentrēti divos ekrānos – kompakts displejs izvietots aiz stūres, bet liels 12 collu displejs atrodas automašīnas centrālajā daļā. Vēl pieejams trešais līmenis – dabiskas balss kontrole Hello ID. ID. Light, gaismas josla, kas iestrādāta zem vējstikla, piedāvā intuitīvu atbalstu vadītājam, piemēram, brīdinot bīstamās situācijās vai transportlīdzekļa navigācijas laikā, kad virziena rādītāji tiek atspoguļoti vējstiklā un parādās autovadītāja redzes laukā aptuveni 10 metrus automobiļa priekšā.
Moderna apgaismojuma tehnoloģija
Kad autovadītājs tuvojas automobilim ar tā atslēgām, ID.5 uzsāk sagaidīšanas procesu – priekšējie un aizmugurējie lukturi veic apgaismojuma secību. Tajā pat laikā projektori atpakaļskata spoguļos uz zemes izgaismo ID. saimei raksturīgo parakstu. Gan priekšējie, gan aizmugurējie lukturi aprīkoti ar jaunākajām LED tehnoloģijām.
No komforta līdz sportam
Pateicoties braukšanas profila izvēles funkcijai (standarta aprīkojumā), autovadītājs var noteikt, kā vairākos dažādos režīmos darbojas elektriskās piedziņas motori un stūrēšanas sistēma. Pēc pieprasījuma klients var aprīkot ID.5 ar progresīvo stūrēšanu, kuras precizitāte palielinās ar stūres leņķi, un sportisku pārnesumu. Trešā opcija pieejama DCC elektroniskās balstiekārtas kontroles veidā – tā vēl vairāk palielina atšķirības starp maigu un sportisku braukšanu. Riteņu disku diametru iespējams izvēlēties no 19 līdz 21 collai.
Ērta uzlāde
ID.5 modeļus iespējams uzlādēt ar līdz pat 11 kW jaudu maiņstrāvas uzlādes stacijās vai mājās. Kamēr esat izbraukumā, ID.5 modeļus iespējams uzlādēt līdzstrāvas ātrās uzlādes stacijās ar līdz pat 135 kW jaudu. Aptuveni 30 minūtēs akumulators ir spējīgs uzglabāt enerģiju nākamajiem 390 kilometriem ID.5 modelī vai 320 kilometriem ID.5 GTX modelī (WLTP ciklā).
Way to Zero stratēģija
Mērķis pilnībā elektrificēt visu jauno automobiļu floti apvienojumā ar jauno ACCELERATE zīmola stratēģiju arī paātrina uzņēmuma digitālo transformāciju. Ar ID.5 Volkswagen sper nākamo soli savā ceļojumā, lai kļūtu par uz programmatūru orientētu mobilitātes sniedzēju.
Uzlādēts viedoklis
Urā! Kārtējais krosovers! Nomainām 5 ar 4 un iegūstam rakstu par to pašu ID.4 ar nedaudz atšķirīgu ārējo čaulu. Vienīgi, liekas, ka ID.4 vēl nav apstiprināts, ka būs 135 kW uzlāde (tā sekos ar OTA atjauninājumu).
Interesantāk būtu, ja atvestu ID.6 uz Eiropu, jo ir liela sabiedrības daļa, kas gaida arī šeit elektroauto ar 7 sēdvietām, kas nebūtu Tesla Model X cenā un izskatītos labāk par Nissan eNV200. Vēl labāk jau būtu, ja būtu pieejams ID.Life, jo lielie un nemaz ne tik lētie EV tagad ir pieejami teju no katra autoražotāja.
Avots uzladets.lv