“Rīgas satiksme” iegādāsies 52 elektroautobusus no Solaris

Solaris Urbino Electric 18

“Rīgas satiksmes” konkursā par 52 elektroautobusu un to rezerves daļu piegādi finanšu un tehniskos piedāvājums iesniedza 2 piegādātāji –  “Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.” un “Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A.S.”. Veicot abu pretendentu tehnisko un finanšu piedāvājumu izvērtējumu par uzvarētāju atzīts “Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.”.

Iegādājoties elektroautobusus, tiks būtiski mazināta transporta radītā negatīvā ietekme uz vidi Rīgas pilsētā, kā arī uzlabota pārvietošanās kvalitāte un komforts, kas veicinātu iedzīvotāju paradumu maiņu, priekšroku dodot sabiedriskajam transportam, veicinot sabiedriskā transporta pasažieru skaita pieaugumu. Paredzams, ka jaunie elektroautobusi nomainīs novecojušos aptuveni 20 gadus nokalpojušos autobusus.

“Rīgas satiksmes” elektroautobusu iepirkuma 1.kartā interesi piegādāt transportlīdzekļus izrādīja 10 kandidāti. Pēc rūpīgas kandidātu pieteikumu izvērtēšanas nolikumā paredzētajām atlases prasībām 2. kārtai tika atlasīti pieci pretendenti, savukārt savus piedāvājumus iesniedza divi piegādātāji.

Kopējā maksimālā plānotā iepirkuma summa par 52 elektroautobusu un to rezerves daļu piegādi ir 34,3 miljoni EUR bez PVN. Kopējais līguma termiņš plānots ne ilgāks kā 5 gadi, neskaitot paredzētos garantijas termiņus.

Pirmo 35 elektroautobusu iegādei plānotā maksimālā līgumsumma ir  23,1 miljoni EUR bez PVN un elektroautobusi tiks iegādāti projekta “Elektroautobusu iegāde Rīgas valstspilsētai” (4.5.1.2/22/I/002) ietvaros, piesaistot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 18,2 miljoni EUR apmērā. Savukārt papildu 17 elektroautobusu iegādei plānotā maksimālā līgumsumma ir  11,2 miljoni EUR bez PVN, un šo elektroautobusu iegādi plānots veikt, piesaistot Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda (Recovery and Resilience Facility) līdzfinansējumu, taču par šo 17 elektroautobusu iegādi vēl tiks lemts.

 

Uzlādēts viedoklis

Forši, ka tiks jauni bezemisiju autobusi.

No 10 pretendentiem galā tikai 2 iesniedza savu pieteikumu? Izklausās pēc kaut kā ļoti Rīgai specifiska. Kādi diez ir tie īpašie nosacījumi, kāpēc tik mazs skaits nonāca līdz pēdējam galdam. Citviet Eiropā pērk BYD. Viņi ir vieni no pieredzes bagātākajiem elektrisko autobusu ražotājiem pasaulē. Nav tā, ka Solaris būtu jauniņie, bet virspusēji liekas, ka te kaut kas nav kārtībā.

Elektrisko autobusu tirgus sadalījums 2020. gadā.

 

 

Avots uzladets.lv

Back to top