Elektrovelosipēds ir salīdzinoši jauns transportlīdzeklis. Tam attīstoties un kļūstot arvien populārākam, ir skaidrs, ka e-velosipēds spēlē nozīmīgu lomu mūsdienu mikromobilitātes sistēmā: tas kļūst par funkcionālu transporta veidu, ar kuru mūsdienās cilvēki spēj novērst un mazināt tās problēmas, kuras rada transports, kas patērē fosilo degvielu un rada satiksmes noslodzi, sastrēgumus. Saskaņā ar Eiropas Velosipēdu ražošanas nozares konfederācijas sniegtajiem datiem, 2019.gadā Eiropā tika pārdoti vairāk nekā 3 miljoni e-velosipēdu, kas ir 23% pieaugums salīdzinot ar iepriekšējo gadu.
Savukārt nozares eksperti, analizējot pašreizējās tendences, COVID 19 ietekmi un valstu valdību paziņojumus par nākotnes investīcijām velosipēdu jomā, prognozē, ka pārdošanas apjoms Eiropā 2030.gadā pieaugs līdz pat 17 miljoniem.
E-velosipēdi ir ļoti noderīgi cilvēkiem, kuri pārsvarā dzīvo pilsētās un piepilsētās – vidē, kas ir īpaši piemērota šādam pārvietošanās līdzeklim. Pateicoties e-velosipēdiem, cilvēkiem ir iespēja mainīt savus ikdienas pārvietošanās paradumus, ar e-velosipēdiem ikdienā veicot pat ļoti lielus attālumus un pārliecinoties, ka pārbraucieni pa pilsētu ir kļuvuši daudz ātrāki un vienkāršāki. Galvenie iemesli, kāpēc Eiropas iedzīvotāji izvēlas pārvietoties ar e-velosipēdiem ir – fiziskās formas uzturēšana (34%), vides aizsardzība (30%) un naudas ietaupīšana (30%).
Vairāk mobilitātes mazākā telpā
Elektrovelosipēdiem ir nepieciešams tieši tikpat daudz vietas cik parastajiem velosipēdiem un tajā pašā laikā e-velosipēdi piedāvā lielāku mobilitāti nekā autotransports, bet aizņem daudz mazāk vietas uz ceļa. E-velosipēdi efektīvāk izmanto autoceļu platību, vienlaikus sniedzot iespēju pārvarēt līdzīgus attālumus kā tipiskos ikdienas automašīnu vai sabiedriskā transporta pārbraucienos pilsētā un noteikti – lielākus attālumus kā pierasts mērot ar parastajiem velosipēdiem. Pārejot uz šo transporta veidu, pilsētas varēs iegūt jaunas platības apstādījumiem un rotaļu laukumiem pilsētu centros, pretstatā teritorijai, kura nepieciešama automašīnām.
Jāņem vērā, ka e-velosipēda uzturēšanas un lietošanas izmaksas ir daudz zemākas par auto uzturēšanas izmaksām.
Videi draudzīgs
Jo vairāk cilvēki brauks ar e-velosipēdiem, jo vieglāk būs sasniegt nospraustos CO2 izmešu samazināšanas mērķus. Saskaņā ar Eirobarometra 2019.gada pētījuma rezultātiem ap 59% Eiropas Savienības iedzīvotāju, kas ikdienā pārvietojas ar automašīnu, ir gatavi izmantot videi draudzīgāku transportlīdzekli.[1] Salīdzinājumā ar iekšdedzes dzinējiem un to izplūdes gāzu emisijām, e-velosipēdi rada nelielu CO2 emisiju, tie ir klusi un nerada daļiņu izmešus. Velosipēdiem CO2emisijas pamatā tiek uzskaitītas velosipēda ražošanas procesā un emisijas, kuras rodas ražojot elektrību, kas nepieciešama e-velosipēda uzlādei. Turklāt, izmantojot piemērotus e-velosipēdus, piemēram, bērnu vai dažādu kravu pārvadāšanai, ir vēl vairāk iespēju aizstāt automašīnu.
Veselības uzlabošana
Atbilstoši Pasaules Veselības organizācijas datiem ikdienas 30 minūšu brauciens ar velosipēdu var paildzināt dzīvi par astoņiem veselīgas dzīves gadiem.[2] Tas pat vēl lielākā mērā attiecas uz e-velosipēdiem, jo tos viegli var izmantot arī cilvēki ar kustību traucējumiem vai citām veselības problēmām, kā arī zemāku fizisko sagatavotību, kuriem citādi būtu grūtības atsākt braukt ar velosipēdu.
Energoefektivitāte un ilgtspēja
Enerģijas daudzums, kas nepieciešams, lai uzsildītu apmēram 60 litrus ūdens (tieši tik vidēji tiek patērēts vienai dušas reizei), ir līdzvērtīgs 198 km izbraucienam ar e-velosipēdu. Automašīnai ar vidējo patēriņu 4 litri uz 100 km šādas distances veikšanai būtu nepieciešami aptuveni 8 litri degvielas. Elektrovelosipēdi ļauj atbrīvoties no fosilo enerģijas avotu atkarības.