Volkswagen cenšas izvairīties no Nokia likteņa
Vai autobūves gigantam Volkswagen būs tāds pats liktenis kā Somijas mobilo telefonu ražotājam Nokia? VW izpilddirektors Herberts Dīss (Herbert Diess) atklāj, ka autoražotājs dodas tajā pašā virzienā, ja vien kaut kas netiks darīts tuvākajā laikā un ātri.
Pat pārbaudītiem auto zīmoliem, piemēram, Volkswagen, nākas saskarties ar grūtībām. Biedējoši, ka uzņēmuma galvenā izpildvara salīdzina to ar reiz vienu no vadošajiem telefonu zīmoliem, kas nebija spējīgs sekot līdzi laikam.
Vācija, kas vēlas pāriet uz videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem un samazināt emisiju pēdas, 2015.gadā ieviesa stingrākus noteikumus pēc atklājuma, ka Volkswagen krāpjas ar emisiju testiem. Tomēr “dīzeļgeita” ir tikai problēmas aisberga virsotne. Autobūvētājam nav citas izvēles, kā vien ievērot stingrās pamatnostādnes un izstrādāt elektriskos transportlīdzekļus, kas prasa atjaunot aktīvus, samazināt izmaksas un izmantot jaunas tehnoloģijas.
“Lielais jautājums ir šāds: vai mēs esam pietiekami ātri? Ja mēs turpināsim darbu pašreizējā tempā, tas būs ļoti grūti. Rezumējot, šis, iespējams, ir vissarežģītākais izaicinājums, ar kādu Volkswagen jebkad nācies saskarties “, H. Dīss sacīja augstākā līmeņa vadītājiem globālās valdes sanāksmes laikā, informē Reuters.
Pagājušā gada septembrī Eiropas Parlamenta Vides komiteja mudināja laikā no 2021. līdz 2030.gadam samazināt oglekļa dioksīda emisijas par 45%, no 2025.gada panākt 20% kvotu elektriskajiem transportlīdzekļiem un 2030. gadā sasniegt 50%. Ja Volkswagen nesasniegs noteiktos apjomus 2021.gadā, PA Consulting firma lēš, ka Volkswagen varētu nākties saskarties ar soda naudu 4,5 miljardu eiro apmērā.
Kā uzsvēra H. Dīss, tas nav viegls uzdevums, zīmolam ir jāuzlabo ražīgums un jāsamazina izmaksas. Nepieciešama apjomīga pārbūve, liekot vācu autoražotājam pārorientēties, lai uzņēmums varētu ražot elektroautomobiļus un akumulatorus, ievērojot noteikumus un saglabājot peļņas normu.
Analītiķi no konsultāciju firmas Wood Mackenzie prognozē, ka Volkswagen varētu būt lielākais elektroautomobiļu ražotājs, līdz 2030.gadam saražojot 14 līdz 16 miljonus zaļo automašīnu. Tomēr tas ir grūti sasniedzams mērķis, jo Volkswagen no šodienas un turpmākos astoņus gadus būs jāaizņem 53% no pasaules elektrisko automobiļu tirgus. Tajā pašā laikā uzņēmumam ir jāsaražo arī aptuveni 57% elektroautomobiļu bateriju komplektu.
Volkswagen ir vēl kāda problēma, kas uzņēmumu varētu novest līdz līdzīgam liktenim kā Nokia un šī problēma ir Tesla.
Tesla ir nospiedusi pareizās pogas visos tirgos. Tā kļuvusi par visvērtīgāko automobiļu marku pasaulē, kas aizēno citus amerikāņu autobūves priekšgājējus un ir pārvērtusi noliedzējus par pielūdzējiem.
Silīcija ielejā bāzētais elektroauto ražotājs savu kāju ir ielicis Volkswagen dārziņā. Tesla strauji attīstās, lai sāktu būvēt savu Gigafactory 4 (GF 4) Brandenburgā, kas sākotnēji saražos 150 000 elektroautomobiļus, pakāpeniski apjomu palielinot līdz 500 000 vienībām gadā. Kad Model Y un Model 3 izripos no GF 4, tas noteikti atņems labu daļu no Volkswagen tirgus daļas Vācijā un pārējā reģionā. Īlonam Maskam (Elon Musk) un viņa komandai jau ir tehnoloģijas, lai dominētu elektroautomobiļu tirgū.
Tāpat Tesla ir nodibinājusi spēcīgu klātbūtni Ķīnā ar savu Gigafactory 3 Šanhajā. Ķīnas valdība ir sniegusi atbalstu Tesla, uzskatot zīmolu par elektroautomobiļu nozares katalizatoru. Nesen Tesla varēja samazināt vietējā ražojuma Model 3 cenas, kā rezultātā masveidā ražotais sedans, visticamāk, būs uzņēmuma zelta bedre. Tajā pašā laikā Tesla ir sākusi dizainēt elektroautomobili “Ķīnas stilā”. Kā atzina Tesla vadītājs – šie automobiļi būs paredzēti ne tikai Ķīnai, bet arī pārējai pasaulei.
Ja Volkswagen nevēlas būt Nokia, tam jābūt gudram un zibenīgam, lai noķertu un pārspētu Teslu. Elektroautomobiļu jomā Volkswagen nedrīkst pieļaut kļūdas. Bet pagaidām Tesla ir izteiktā vadībā.