Veikts pētījums par izplatītām bažām, kas saistās ar elektroautomobiļiem

Ikviens, kas kaut nedaudz interesējas par elektromobiļiem ir dzirdējis par bažām par mazu nobraukumu ar vienu uzlādi. Tās ir bažas par to, ka elektriskais transportlīdzeklis nespēs veikt nepieciešamo distanci, kā arī par to, ka pa ceļam vai galamērķī nebūs uzlādes staciju.

Amerikas Automobiļu asociācija (AAA) trešdien izplatīja savu jaunāko EV pētījumu, kurā konstatēts, ka bailes, kas saistītas ar elektroautomobiļiem mazinās brīdī, kad cilvēks kļūst par elektroauto īpašnieku. Šāds secinājums radies aptaujājot 40 000 elektrisko transportlīdzekļu un 1000 hibrīdu īpašniekus.

Kopumā 71% no respondentiem elektrisko automobili iegādājās pirmo reizi. 96% no tiem apgalvoja, ka būtu gatavi iegādāties elektroauto vēlreiz, 43% apgalvo, ka brauc biežāk, jo viņiem pieder EV, lai gan 78% aptaujātajiem pieder arī transportlīdzeklis ar benzīna dzinēju. Tomēr 87% aptaujāto norādīja, ka elektroautomobilis ir galvenā transporta izvēle viņu mājsaimniecībā.

Par bažām, kas saistītas ar elektroautomobiļiem – 57% amerikāņu uzskata, ka, braucot ar elektroauto, viņi nespēs veikt paredzēto attālumu. 58% uzskata, ka nav pietiekami daudz vietu kur uzlādēt elektroauto. Jāatzīst, ka infrastruktūra ar akumulatoru darbināmu transportlīdzekļu uzlādei nav salīdzināma ar plašo gāzes un degvielas staciju tīklu.

Tomēr 95% EV īpašnieku ziņoja, ka, braucot ar automašīnu, viņi vienmēr spējuši veikt paredzēto distanci. Vidēji 75% īpašnieku uzlādē savas automašīnas mājās. Ja elektroautomobiļa īpašnieks iegulda līdzekļus un uzstāda vismaz 2. līmeņa lādētāju, auto vienmēr ir gandrīz pilnībā uzlādēts. Vidējais elektroauto vadītājs nobrauc 39 jūdzes (apmēram 63 kilometrus) dienā.

To zinot, AAA pētījumā auto īpašniekiem jautāja – vai kopš viņiem pieder elektroauto šīs bažas ir mazinājušās. Lielākā daļa (77%) atbildēja ar “jā”.

Tomēr pētījums atklāj arī kādu mazāk iepriecinošu faktu. Elektroautomobiļa īpašumtiesību izmaksas vidēji ir mazliet dārgākas nekā tās ir ar degvielu darbināmām automašīnām, salīdzinot kompaktu elektroauto un kompaktklases auto.

Pētījumā noskaidrots, ka kopējās elektroauto izmaksas piecu gadu laikā ir aptuveni par 600 ASV dolāriem lielākas nekā ar degvielu darbināmiem automobiļiem. Elektroenerģija, kas nepieciešama lai nodrošinātu 15 000 jūdzes (apmēram 24140 kilometrus) gadā, maksā vidēji 546 ASV dolārus. Savukārt tik pat lielu auto piepildīt ar degvielu lai nobrauktu tās pašas 15 000 jūdzes gadā maksā 1255 ASV dolārus. Arī uzturēšanas izmaksas elektromobiļiem ir zemākas.

Elektroauto prasa pielāgošanos, bet ar plašāku informāciju, iespējams, patērētāji var pieņemt labāk apsvērtu lēmumu, vai vismaz kliedēt ar elektroauto saistītas raizes.

Back to top