Jaguar uz laiku apstādinās I-Pace ražošanu akumulatoru trūkuma dēļ
Jaguar Land Rover plāno uz nedēļu apturēt I-Pace elektrisko SUV ražošanu, jo LG Chem nevar nodrošināt pietiekamu piegādes apjomu, svētdien ziņoja The Times.
Ražošanas pauze sāksies pirmdien 17.februārī Grācā, Austrijā, kur apakšražotājs Magna Steyr ražo Jaguar Land Rover modeli I-Pace. Kad I-Pace ražošana tiks uz brīdi apstādināta, tad tas jau būs trešais gadījums, kad nepietiekamas LG Chem bateriju piegādes dēļ būs ietekmēta elektroauto ražošana.
2017.gadā Hyundai iekavēja sava modeļa Ioniq elektroauto ražošanu, jo LG Chem vairākkārt nevarēja apmierināt akumulatoru pieprasījumu. 2019.gada aprīlī LG Chem bateriju trūkums izraisīja Audi pirmā elekroauto E-Tron modeļa piegāžu kavēšanos. Kavējumu dēļ Audi nācās samazināt uzstādītos gada ražošanas mērķus. Arī Mercedes-Benz vairākkārt nācās samazināt pārdošanas mērķus EQC (kompānijas masu produkcijas elektroauto) LG Chem piegāžu nepietiekamības dēļ, kaut gan mātes kompānija Daimler ir noliedzis šādus apgalvojumus.
“Jaguar Land Rover ir veikuši korekcijas ražošanas grafikos Jaguar I-Pace ražotnē Grācā īslaicīgu piegādātāju grafiku izpildes problēmu dēļ,” norādīts kompānijas paziņojumā The Verge portālā, “mēs strādājam ar piegādātāju, lai šīs problēmas nokārtotu un minimizētu iespaidu uz klientu pasūtījumiem.”
Jaguar Land Rover atklāj, ka kavēšanās saistīta ar LG Chem bateriju ražotni Polijā, bet nesniedza sīkākas ziņas par piegāžu nepietiekamības detaļām. LG Chem pārstāvji neatbildēja aicinājumam sniegt savu komentāru.
Šādi piegāžu nepietiekamības izraisītie kavējumi, kādus šobrīd pieredz Jaguar Land Rover ar I-Pace ražošanu, palīdz ilustrēt bieži nepietiekami apskatīto elektrisko auto ieviešanas aspektu – lielie multimiljonu dolāru izteiktie solījumi, ko auto ražotāji ir izteikuši saistībā ar elektroauto ražošanu ir tikai tik daudz vērti kā piegādātāji uz ko šie autoražotāji paļaujas.
Daži auto ražotāji ir daudz darījuši, lai izvairītos no šādām problēmām. Piemēram, Volkswagen ir iztērējuši 50 miljardus dolāru, lai rezervētu sev bateriju piegādātāju ķēdes nākamajām dekādēm un noslēguši darījumus ar trīs dažādiem bateriju piegādātājiem, lai noklātu pieprasījumu. Tesla noslēdza vienošanos ar Panasonic jau pirms vairākiem gadiem, lai kopīgi konstruētu un ražotu baterijas saviem elektroauto kompānijas Gigaražotnē Nevadā, un nesen ir noslēguši vienošanos ar LG Chem un Contemporary Amperex Technology, par bateriju piegādi jaunajai ražotnei Ķīnā.
Tomēr interesanti, ka Jaguar Land Rover ir problēmas sagādāt pietiekami bateriju I-Pace ražošanai, ņemot vērā, ka auto ražotājs ir pārdevis tikai aptuveni 18 000 auto savā pirmajā pilnajā modeļa ražošanas gadā.
“Ja tā patiešām ir bateriju nepietiekamība, tad ir dīvaini, ka Jaguar (tā pat Audi un Daimler) nebija noslēdzis jau priekšlaicīgu vienošanos ar bateriju piegādātājiem,” e-pasta vēstulē portālam The Verge komentē Cairn Energy Research Advisors izpilddirektors Sam Jaffe. “Vai nu kompānijas iekšēji sastopas ar spiedienu izvairīties no pārāk veiksmīgas elektroauto debijas (kas savukārt varētu negatīvi ietekmēt jau esošo modeļu pārdošanas apjomus un attiecīgi esošo auto izplatītāju tīklu), vai arī viņi vienkārši ir slikti stratēģiskajā plānošanā.”