Tesla Model Y īstajā laikā ienāk Eiropā

Model Y varētu būt līdz šim iespaidīgākais Tesla transportlīdzeklis, un tas, visticamāk, būs redzams Eiropā, kur turpmāko gadu laikā prognozēts krosoveru pārdošanas apjomu pieaugums. Tiek lēsts, ka Tesla Giga Berlin sāks darbību 2021.gada jūlijā, un tā ražos Model Y. Skatoties uz uzstādītajiem mērķa termiņiem, šķiet, ka Īlona Maska elektroautomobiļu uzņēmums ir lieliski izplānojis krosoveru izdošanas laiku tā, lai tas sasniegtu labāko pārdošanas rezultātu reģionā.

Silīcija ielejas uzņēmums savu progresu turpina Grunheidē, Vācijā. Šonedēļ valsts vadība paziņoja, ka reģionā ir pietiekami daudz ūdens, pārliecinot vietējos iedzīvotājus, uzņēmumus un vides aktīvistu grupas, ka Tesla neapdraudēs ūdens apgādi. Valsts vadība gaida arī otru rūpnieciskā īpašuma novērtējumu. Kad pārskatīšana būs pabeigta, gaidāms, ka pirkums tiks pabeigts, un praktiski tā ir zaļā gaisma, lai varētu sākt būvniecību.

Lai gan Tesla šogad būs aizņemta, būvējot Giga Berlin, LMC Automotive uzskata, ka kompakto SUV tirdzniecība reģionā būs nemainīga. Autobūves nozares prognozēšanas firma paredz, ka pārdošanas apjomi šajā segmentā sasniegs 2 miljonus, jo automobiļu ražotāji pāries no vecākiem transportlīdzekļiem uz elektroauto. Tā kā Giga Berlin palielina ražošanas apjomus, lai masveidā ražotu Model Y, LMC sagaida, ka savstarpējie pārdošanas apjomi palielināsies līdz 2,1 miljonam vienību gadā, līdz 2020.gada vidum sasniedzot aptuveni 2,8 miljonus.
2019.gada pirmajos 11 mēnešos JATO Dynamics iezīmēja kompakto SUV pārdošanas apjomu pieaugumu vairākās Eiropas valstīs, piemēram, Vācijā (12%), Apvienotajā Karalistē (6,2%), Francijā (4,3%), Itālijā (1,7%) un Spānijā (5,2%), taču šī tendence varētu mainīties, jo automobiļu ražotāji ievieš jaunus transportlīdzekļus, kas paredzēti, lai izpildītu stingrākas Eiropas emisiju prasības.

Šā gada 1.janvārī spēkā stājās stingrāki emisiju regulācijas noteikumi. Paredzēts, ka jauni transportlīdzekļi līdz 2021.gadam izdalīs mazāk oglekļa dioksīda vai būs precīzāki, izdalot vidēji 95 gramus CO2 uz vienu kilometru. Ja automobiļu ražotāji neievēros šo standartu, viņus sagaida pamatīgas soda naudas, kas kopumā var sasniegt miljardiem dolāru. Iespējams, ka Eiropas automobiļu rūpniecība tam vēl nav pilnībā gatava. Pat vācu auto giganti, piemēram, Volkswagen, cenšas neatpalikt.

Uzmanības centrā būs zaļie spēkrati, īpaši elektromobiļi. Tesla autoparkā nav ar degvielu darbināmu transportlīdzekļu, un autoražotājam ir Model 3, kas veicinājis elektroauto tirgus izaugsmi Eiropā, kļūstot par trešo labāk pārdoto modeli 2019.gada decembrī. Kad līdz 2021. gadam Model Y sāks iznākt no Giga Berlin, Tesla spēs apmierināt prognozēto pieprasījumu pēc kompaktajiem SUV, kas, pēc aptuveniem aprēķiniem, šķietami būs vēl lielāks. Tas varētu novest pie tā, ka elektriskajiem krosoveriem Eiropas tirgū būs daudz panākumu.

Laikā no šī brīža līdz brīdim, kad Vācijā ražotais Model Y nonāks tirgū, Tesla būs labā pozīcijā, lai izmantotu progresīvas ražošanas tehnoloģijas un akumulatoru tehnoloģijas. Šādi faktori var palielināt ražošanu, samazināt transportlīdzekļu izmaksas un palielināt peļņas normu. Visas to var izmantot Tesla Model Y veiksmīgai palaišanai tirgū.

Savā ziņā Vācija jau ir strādājusi pie tā, lai nodrošinātu elektroauto pieprasījumu. Vācijas valdība rosina patērētājus iegādāties elektromobiļus, izmantojot pirkuma dotācijas un īpašuma nodokļa atbrīvojumu uz 10 gadiem. Valsts arī uz pusi samazināja savu uzņēmumu automašīnu nodokļus un cita starpā ieviesa tādas iespējas kā, piemēram, bezmaksas stāvvietas un autobusu joslu izmantošanu.

Elektroauto ražotājam jānodrošina, lai tiktu saražotas pietiekami daudz Model Y vienības, apmierinot pieprasījumu reģionā. Atšķirībā no konkurentiem Tesla ražo tikai elektroauto, tāpēc uzņēmuma autoparka CO2 emisija atbildīs noteikumiem. Ražotājs ir vairākus soļus priekšā citiem akumulatoru tehnoloģiju jomā, kas praktiski ir arī elektroauto ražošanas nozares dzīvība. Pirms konkurenti to apgūs, Tesla būs jau nākamajā pozīcijā.

Par laimi Tesla Model Y ir gadiem ilgu inovāciju produkts. Sīkākas ziņas par Model Y ražošanas procesu pagaidām ir maz, lai gan spekulācijas liecina, ka krosoveram tiks pielāgoti vairāki dizaina elementi, kas padarīs ražošanu vienkāršu un rentablu. Tam ir liela nozīme, jo Model Y tiks tirgots par augstāku cenu nekā Model 3 sedans, tādējādi sniedzot Tesla lielāku peļņu.

Model Y ne tikai nokomplektē Tesla S3XY spēkratus, bet tas būs process, kas, tāpat kā Model 3, sagraus autobūves industriju. Tā kā Vācijas un pārējās Eiropas gaiss tuvākajā nākotnē kļūs tīrāks un tīrāks, Tesla visticamāk saņems veselīgu peļņu.

Back to top