Volkswagen ID.3 ražošana nesokas kā plānots

Volkswagen Volfsburgas rūpnīcā briest nepatikšanas, un tas var veicināt, vai tieši pretēji – kavēt uzņēmuma vadītāja Herberta Dīsa karjeru, viņš ir galvenais ierosinātājs un atbalstītājs uzņēmuma pārejai uz elektrisko mobilitāti. Līdz ar problēmām ko rada Volkswagen elektriskā automobiļa programma, elektroauto ID.3, kas tiek uzskatīts par Tesla Model 3 sāncensi, sāk kļūt par pasaku.

Vācijas ziņu aģentūra Magazin sniedza plašu pārskatu par Volkswagen elektrisko transportlīdzekļu iniciatīvas pašreizējo stāvokli. Saskaņā ar žurnālu, eksperti un autoražotāja vadība tiekas katru darba dienu, lai sagatavotu ID.3 patērētāju piegādēm. Taču, neskatoties uz to, ka uzņēmums darbojas disciplinēti, elektroauto ražošana ir ļoti laikietiepīga, un tāpēc tās izlaišana tirgū ir ievērojami aizkavējusies.

Volkswagen ID.3 ir nozīmīgs automobilis Vācijas autobūvētājam, tas ir personisks Dīsa projekts. Dīss ir kļuvis par vienu no spilgtākajām personībām autoindustrijā, kas mudina nozari uz elektrifikāciju. Vairāk nekā transportlīdzeklis, kas cenu ziņā varētu pārspēt Tesla Model 3, ID.3 ir arī autobūvētāja atslēga, lai šogad izvairītos no 10 miljardu eiro lielas soda naudas. Bez ID.3 nevar izvairīties no sodiem. Pat izmantojot tirgū esošos transportlīdzekļus, VW 2020.gadā būtu jāpārdod aptuveni 100 000 automašīnu, lai sasniegtu uzņēmuma CO2 mērķus.

Bet Volkswagen ID.3 ražošana ir satraucoša. Lai gan transportlīdzekļus varētu ražot efektīvi, izmantojot uzņēmuma plašo pieredzi automobiļu ražošanā, ID3 programmatūra ir izrādījusies problemātiska. Vienkārši sakot, transportlīdzekļa programmatūra nedarbojas tā, kā tai vajadzētu, un VW eksperti ir norādījuši uz uzņēmuma steigu, ražojot elektrisko automobili. Volkswagen eksperti atzīmējuši, ka ID.3 pamatā esošā arhitektūra izstrādāta pārāk ssasteigti, jo auto sistēmas daļas bieži nesaprot viena otru, kā rezultātā rodas kļūdas.

Tādējādi katru dienu tie, kas ir iesaistīti ID.3 projektā, satiekas un cenšas atrisināt automašīnas pamatjautājumus. Magazin avoti norāda, ka Volkswagen tagad darbojas gandrīz militārā līmenī savos centienos novērst ID.3 programmatūras problēmas, taču joprojām simtiem testa braucēju ziņo par jauniem defektiem gandrīz katru dienu. Viens no žurnāla avotiem, kurš apgalvoja, ka ir klāt šajās sapulcēs, atzīmēja, ka vienā dienā var parādīties līdz pat 300 defektiem.

Šo problēmu dēļ Volkswagen ir koriģējis ID.3 mērķi no 100 000 vienībām 2020.gadā līdz tikai 80 000. Par laimi vācu autoražotājam, tā ir liela kompānija, un tajā ietilpst tādi autoražotāji kā Audi un Porsche, no kuriem abi jau ir izlaiduši savus elektromobiļus. Taču pat šo divu uzņēmumu elektroauto darbība nav vienmērīga. Nesen e-tron pārtrauca ražošanu, jo LG Chem ierobežoja akumulatoru piegādi, liekot Audi samazināt premium SUV prognozi no 70 000 līdz 40 000 vienībām šogad. Porsche Taycan, par spīti izcilām recenzijām no auto entuziastiem, savas piegādes Vācijā arī saņem novēloti.

Volkswagen vadītājs Herberts Dīss paziņojis, ka pāreja uz elektrisko mobilitāti būs sarežģīta, pagājušajā mēnesī notikušajā vadības konferencē atzīmējot, ka atbilstība ierobežojumiem, kas attiecas uz elektromobiļu piegādi, ražošanu un pārdošanu, ir iespējams, visgrūtākais uzdevums, ar ko Volkswagen jebkad nācies saskarties. Ņemot vērā ID.3 programmas līdzšinējo progresu, kā arī ziņas par to, ka Porsche un Piëchs, VW galvenie īpašnieki, kļūst nemierīgi, un šķiet, ka uzņēmuma problēmas ar elektroauto varētu tikai sākties.

Galu galā ID.3 neveiksmes ir šķērslis elektroauto kustībai kopumā. Transportlīdzeklis plānots kā masveida tirgus auto, un tam ir potenciāls būt par nākošo, visur esošo vabolīti (VW Beetle). Uzņēmumam vienkārši ir jāsakārto sava programmatūra – kaut kas tāds, ko bija prognozējis mazs autoražotājs no Silīcija ielejas, kad tas sāka attīstīt savus pirmos automobiļus pirms nepilnām divām desmitgadēm.

Back to top