Citroën Ami mazo elektroauto varēs vadīt no 14 gadu vecuma

Citroën Ami – ļoti mazais, divvietīgais elektroauto, ko pirmo reizi prezentēja pagājušajā gadā, tiks izlaists šajā pavasarī. Ami ir pavisam niecīgs – tikai 2,41 metru garš un tehniski klasificēts kā “vieglais kvadricikls”, līdzīgs Renault Twizy. Tas nozīmē, ka to var vadīt pusaudži, kuri ir sasnieguši 14 gadu vecumu Francijā un 16 gadu vecumu pārējā Eiropā. Tā vadīšanai nav nepieciešama vadītāja apliecība. Citroën pārdos automašīnas, bet cer tās arī iznomāt līdzīgi kā elektriskos skrejriteņus un citus mikromobilitātes risinājumus.

Citroën stāsta, ka automašīnas būs pieejamas nomai gan uz īslaicīgu periodu, gan, piemēram, mēnesi. Ami varēs nomāt par 19,99 eiro mēnesī pēc tam, kad būs veikts sākotnējais maksājums 2,644 eiro. Ja klients vēlēsies īrēt automašīnas uz īsu laiku, līdzīgi kā tas ir ar elektriskajiem skrejriteņiem, tie būs pieejami par aptuveni 0,26 eiro minūtē, izmantojot tādus partnerus kā Free2Move un ikmēneša abonementu 9,90 eiro apmērā. Ja klients vēlas iegūt šo transportlīdzekli savā īpašumā, to var iegādāties par 6000 eiro. Ami var iegādāties tiešsaistē un to nogādās tieši uz pircēja mājām, apgalvo Citroën.

Interesanta ir arī Ami būvniecība un projektēšana. Citroën uzsver savu vienkāršību, izmantojot simetriskas durvis, buferus un pat virsbūves paneļus, samazinot unikālo detaļu skaitu. Tam ir arī neticami tukša iekšpuse, kas nozīmē, ka auto lietotājam ir jāizmanto savs tālrunis un Bluetooth skaļrunis, ja ir vēlme, piemēram, klausīties mūziku, ziņo AutoCar.

Savukārt aplikācija sniedz detalizētu informāciju par automobili, piemēram, par tā pašreizējo maksas statusu, nobraukumu un apkopes brīdinājumiem. Lietotni var izmantot arī, lai atrastu tuvumā esošos uzlādes punktus.

Kā jau sagaidāms no transportlīdzekļa, ko var vadīt 14 gadus veci bērni – Citroën Ami nav īpaši jaudīgs transportlīdzeklis. Tā lielākais ātrums ir tikai 45 km/h, tāds pats limits, kāds ir ātrākajiem e-velosipēdiem Eiropā. Citroën skaidro, ka no automašīnas 5,5 kWh akumulatora būs iespējams 70 km garas distances nobraukums. Šis diapazons var nelikties īpaši liels, bet nelielais akumulators nozīmē, ka to iespējams uzlādēt tikai trīs stundu laikā, izmantojot standarta 220v Eiropas sienas kontaktligzdas.

Ami iepriekšējos pasūtījumus sāks pieņemt 30.martā Francijā, tad Spānijā, Itālijā, Beļģijā, Portugālē un pēc tam Vācijā. Citroën prognozē, ka pirmās piegādes Francijā sāksies jūnijā.

Back to top