Byton M-Byte iepriekšpasūtījumus Eiropā sāks pieņemt gada beigās

Līdz šī gada beigām Ķīnas ražotājs Byton no Eiropas klientiem pieņems iepriekšpasūtījumus savam pirmajam elektriskā automobiļa modelim M-Byte. Rezervācijas maksa – 500 eiro. Byton arī atklājis dažas detaļas par plānoto sadali un uzlādes pakalpojumiem.

Byton paziņojis, ka savu pirmo un galveno veikalu atvērs Cīrihes lidostā. Paziņojums tika izteikts un tiešraide tika veikta laikā, kad bija paredzēts Ženēvas motoršovs, kas tika atcelts koronavīrusa piesardzības pasākumu dēļ. Byton atklāja, ka uzņēmums plāno atvērt “Byton vietu” (kā viņi paši to dēvē) Cīrihes lidostā 2021.gada otrajā ceturksnī, pirms Eiropas tirgus atvēršanas, kas plānota 2021.gada beigās. Līdz šim laikam Eiropā jāatver aptuveni 20 “Byton vietas”, tostarp Oslo, Berlīnē, Amsterdamā un Parīzē. “Byton vietas” tiks izmantotas ne tikai ekskluzīvu pirmizrādes pasākumu un testa braucienu rīkošanai, bet arī klientu iepazīstināšanai ar zīmola digitālajiem piedāvājumiem.

Ražotāja mērķis ir “hibrīda pārdošanas un apkalpošanas modelis”, ko tieši apstrādās Byton, izmantojot tīmekļa vietni un aplikāciju tiešsaistē, kā arī bezsaistē ar mazumtirdzniecības partneriem. Klientam jābūt iespējai elastīgi pārslēgties starp šiem abiem sakaru kanāliem.

Byton arī apstiprināja, ka pašlaik pasaulē ir 65 000 M-Byte iepriekšpasūtījumu, no kuriem 25 000 ir no Eiropas. Andreass Šāfs (Andreas Schaaf), Byton klientu apkalpošanas vadītājs, līdz 2025.gadam Eiropā sagaida 2,8 miljonus elektromobiļu, tostarp vairāk nekā 700000 premium transportlīdzekļu. Byton tiecas pēc savas šīs tirgus daļas.

“Paralēli gaidāmajai tirdzniecības uzsākšanai Ķīnā, mēs jau esam atraduši mazumtirdzniecības un pakalpojumu partnerus mūsu pirmajos Eiropas tirgos,” norāda Šāfs. “Pirmā viļņa” valstis ir Šveice, Vācija, Norvēģija, Francija, Nīderlande un Zviedrija.

Zviedrijā un Norvēģijā Hedin Automotive būs Ķīnas uzņēmuma mazumtirdzniecības un servisa partneris. Francijā ir nodibināta partnerība ar BYmyCAR, savukārt darbību Nīderlandē pārņems Louwman grupa.

Šveicē Modern Driving būs Byton tirdzniecības un servisa partneris. Kompānija piedāvās 40 servisa punktus un septiņus testa braucienu centrus, kā arī divus mobilos pop-up veikalus. Mobile Driving būs arī partneris izsludinātajam flagmaņu veikalam Cīrihē.

Pagaidām Byton nav nosaucis nevienu partneri Vācijā. “Vācijā Byton ir vairākas partnerības iespējas, kas tiks paziņotas vēlāk,” teikts paziņojumā. Šāfs pastāstīja Electrive, ka Vācijā tiek apspriesti vairāki iespējamie izplatīšanas partneri. “Vācija mums ir nozīmīgs tirgus, arī sava tirgus potenciāla dēļ”, sacīja Šāfs. “Ņemot vērā, ka Vācija ir tik svarīga, mēs gribam atrast īsto partneri. “, kas būtībā nozīmē, ka vēl nekas nav parakstīts, tāpēc par to nav paziņots. Taču, pēc Šāfa teiktā, kaut kas tiks paziņots tuvākajās nedēļās. Šāfs turpināja, sakot, ka uzņēmumam ir padomā vairākas iespējamās vietas Vācijā, bet vēl nav iespējams to pateikt precīzi, kamēr nav atrasts pārdošanas partneris.

Ņemot vērā līdz šim paziņotos partnerus attiecībā uz citām valstīm, Vācijā, iespējams tas būs plaši pazīstams auto tirdzniecības uzņēmums. To darot, Byton atšķirtos no Ķīnas automobiļu ražotāja Aiways, kurš paļaujas uz tiešo pārdošanu Eiropā, savukārt transportlīdzekļus Vācijā pārdos ar elektronikas izplatītāja Euronics starpniecību.

Tomēr ražotājs var būt konkrētāks, runājot par savu plānoto uzlādes pakalpojumu. Ražotājs ir noslēdzis stratēģisko partnerību ar Digital Charging Solutions (DSC). Partnerībā abi uzņēmumi izstrādās “pilnībā integrētu uzlādes pieredzi”, lai sniegtu klientiem iespēju “bez problēmām ceļot garus attālumus”. DSC izpilddirektors Markuss Bartenšlagers (Markus Bartenschlager) intervijā ar Vācijas electrive.net jau paziņojis, ka drīzumā sāks maksas pakalpojumu kādam Āzijas zīmolam.

Plānotais pakalpojums nodrošinās klientiem piekļuvi 150 000 uzlādes punktiem 28 Eiropas valstīs, tostarp tādiem lielākajiem ātrās uzlādes pakalpojumu sniedzējiem kā Ionity, Fastned, EnBW, Allego, Innogy, Newmotion, Izivia un Swisscharge. Turklāt uzlādes pakalpojums ir padziļināti jāintegrē transportlīdzeklī, lai uzlādi nepieciešamības gadījumā varētu veikt tieši no automašīnas – pārmaiņus, protams, ir iespējams norēķināties arī ar uzlādes karti, RFID čipu vai kredītkarti. Izmaksām pamatā būtu jābalstās uz attiecīgā uzlādes punkta pakalpojuma nodrošinātāju, attiecīgi izrakstot rēķinu par izmantoto laiku, patēriņu vai par vienotu likmi.

Back to top