Renault jaunais Morphoz demonstrē CMF-EV platformu

Renault jaunā modeļa pētījumam vajadzētu parādīt turpmāko jaunās CMF-EV platformas attīstības ceļu. Morphoz atšķiras ar interesantu virsbūves paplašinājumu, induktīvās lādēšanas iespējām un 3. līmeņa autonomas vadīšanas funkcijām.

Morphoz ideja ir tāda, ka tas var saglabāt mazāku izmēru ar mazāku akumulatora jaudu pilsētas režīmā, un – ar specializētas stacijas palīdzību – elektriskais automobilis spēj paplašināties, lai mērotu lielākus attālumus un pārvadātu bagāžu. Renault izmanto pētījumu, lai izceltu Alianses jauno modulāro CMF-EV elektrisko platformu, kas, kā uzņēmums uzsver, piedāvā vairākas konfigurācijas attiecībā uz jaudu, kapacitāti, lietotāju iespējām un nobraukuma diapazonu.

Morphoz ir elektrisks krosovers ar nedaudz kareivīgu izskatu. Pilsētas režīmā transportlīdzekļa garums ir 4,4 metri. Tas ir apmēram tikpat garš kā VW Tiguan. Šajā režīmā transportlīdzeklim ir jābūt 40 kWh akumulatoram, kas nodrošina nobraukuma diapazonu līdz 400 km.

Ceļošanas režīmā, jeb, pareizāk sakot, pēc attiecīgās specializētās stacijas apmeklējuma, Morphoz stiepjas 4,80 metru garumā. Automobiļa riteņu bāze ir proporcionāli garāka 2,93 metru augstumā, kas ļauj transportlīdzeklim iegūt papildu akumulatora jaudu – 50 kWh, sasniedzot kopējo jaudu 90 kWh un iegūstot vairāk telpas auto iekšpusē. Pēc Renault domām, papildu akumulators palielina iespējamā nobraukuma diapazonu līdz 700 kilometriem un elektromotors tad saražo 160 kW, nevis 100 kW kā pilsētas režīmā.

Morphoz varēs uzlādēties ne tikai ar parasto kabeli, bet arī ar indukcijas palīdzību. To var izdarīt indukcijas stacijās, piemēram, speciāli aprīkotās stāvvietās, vai nākotnē pie speciāli aprīkotām ceļa daļām, kas ļauj uzlādēties braukšanas laikā. Renault gan nav devis konkrētāku informāciju par šo tehnoloģiju, taču šobrīd to testē vairāki uzņēmumi dažādos izmēģinājumos ar gandrīz katru transportlīdzekļa tipu. Renault par virzību uz priekšu paziņoja pagājušā gada septembrī, kad sadarbības projektā ar Izraēlas uzņēmumu ElectReon Wireless tranzītā tika ievesta Renault Zoe.

Gils Normands, uzņēmuma Electric Vehicles & Mobility Services, Groupe Renault vecākais viceprezidents, skaidroja, ka “Morphoz ir mūsu topošie augstas veiktspējas elektromobiļi. Specializētā modulārā platforma CMF-EV optimizē transportlīdzekļa elektrisko darbību, un garā riteņu bāze ar līdzeno grīdu un riteņiem, kas ir novietoti visos 4 stūros, piedāvā jaunas iespējas pārsteidzošam dizainam un palielinātai ietilpībai.”

CMF-EV platformas garā riteņu bāze ar riteņiem pašos transportlīdzekļa stūros samazina pārkari. Renault apgalvo, ka šasija un konstrukcija ir optimizēta zemam smaguma centram, pateicoties bateriju novietojumam auto aizmugurē zem grīdas. Tas paredzēts arī, lai palielinātu transportlīdzekļa aerodinamisko veiktspēju.

Renault ir projektējis Morphoz gan privātajiem klientiem, gan arī autoparkiem. Šim nolūkam transportlīdzeklim ir dažas īpaši pielāgotas funkcijas: nospiežot pogu, priekšējā pasažiera sēdekli var samainīt tā, lai priekšējie un aizmugurējie pasažieri atrastos viens otram pretī. Interesants sīkums ir tas, ka sēdeklis nav pagriezts, bet salocīts uz leju – sēdekļa virsma tādējādi kļūst par atzveltni un otrādi. Automobilī ir jauns darbības koncepts, izmantojot tā sauktos “dzīvā ekrāna” paneļus, t.i., īpaši mainīgus un integrētus skārienjūtīgos ekrānus.

Lai gan būs interesanti redzēt, ko regulējošās iestādes teiks par paplašināšanas funkciju, sērijas modeļi, kuru pamatā ir CMF-EV drīz ražos vairāk parastos elektriskos transportlīdzekļus. Renault un tā attīstības partneri Nissan un Mitsubishi sagaida, ka platforma atļaus lielāku elastību nekā jauktās platformas: “Tas mums ļauj projektēt, būvēt, pielāgot un precizēt elektromobiļus daudz vienkāršāk nekā ar platformu, kas paredzēta iekšdedzes dzinējiem vai jaukta tipa dzinējiem.”

Informācijas avots – www.renault.com

Back to top