BMW i4 virzās uz sērijveida ražošanu

Ar Concept i4 BMW prezentējis savas elektriskās Gran Coupé tuvākās sērijas versiju, ko plānots tirgū izlaist 2021.gadā. Vācu autoražotājs apgalvo, ka Concept i4 “aizved elektrisko piedziņu līdz BMW zīmola kodolam un vēsta par jaunu ēru”.

Šis viedoklis ir ievērojams divu iemeslu dēļ: pirmkārt, ražotājs atzīst, ka septiņu gadu laikā nav spējis i3 uzskatīt par galveno produktu. Otrkārt, saskaņā ar šo formulējumu, gaidāmais iX3, kura ražošana sāksies 2020.gadā, arī diez vai būs zīmola pamatprodukts.

Atgriežoties pie Concept i4 – projektā ietverti vairāki Concept 4 dizaina elementi, ko BMW parādīja IAA 2019.gadā. Visuzkrītošākais, protams, ir varenais “radiatora režģis”, kur divas markai raksturīgas “nieres” pat iestiepjas priekšējā dzinēja pārsegā. “Dizains ir dinamisks, tīrs un elegants.

Īsumā – ideāls BMW, ar nulles emisiju,” saka Adrian van Hooydonk, BMW grupas dizaina vadītājs. Savukārt elektriskajā automobilī “radiatora” atveres ir slēgtas aerodinamisku iemeslu dēļ, un aiz virsmas slēpjas vairāki sensori.

Ikviens, kurš domāja, ka BMW SUV modeļu arvien lielākās “radiatora restes” paliks pagātnē, acīmredzami maldījās: “BMW Concept i4 jau parāda vairākus dizaina elementus kā ārējā, tā iekšējā interjerā, kas būs redzami BMW i4, kā arī citos elektriskajos transportlīdzekļos,” paziņojumā presei raksta autoražotājs.

Projektējot auto aizmuguri, komanda centās apvienot zīmolam raksturīgus elementus, piemēram, L veida aizmugurējās gaismas ar aerodinamiskajām funkcijām. Modificētā malu forma aizmugurē ir paredzēta, lai uzlabotu gaisa plūsmu ap automašīnu.

BMW atklāj, ka salona izskats jau ir daudz konkrētāks: izliektais displejs atbilst sērijas statusam no i4 un arī iNext. Saskanīgajam un uz vadītāju vērstajam displejam vajadzētu optimizēt informācijas parādīšanu un veicināt intuitīvu displeja lietošanu.

Concept i4 tehniskās specifikācijas lielākoties ir zināmas. Diapazons līdz 600 kilometriem, līdz 390 kW, no nulles līdz simtam apmēram četrās sekundēs, lielākais ātrums virs 200 kilometriem stundā – tie visi ir galvenie dati, ko BMW jau ir publiskojis. 550 kilogramu baterijai enerģijas saturs ir ap 80 kWh, un tiek uzskatīts, ka to raksturo tās “ārkārtīgi plakanais dizains”.

Sērijveida ražošana jaunajam BMW i4 sāksies 2021.gadā BMW grupas galvenajā rūpnīcā Minhenē. Tas nozīmē, ka nākotnē automobiļi ar iekšdedzes dzinējiem, spraudņu hibrīdiem un ar akumulatoriem tiks ražoti tajā pašā līnijā Minhenē. Kā apgalvo Minhenē bāzētais uzņēmums, 90 procentus no esošajām ražotnēm varēs turpināt izmantot, savukārt atlikušos desmit procentus nāksies būvēt no jauna. Vēl viena jauna iezīme ir atsevišķa rūpnīca uzņēmuma akumulatoru komplektu komplektēšanai.

Pēc kompānijas datiem Minhenes rūpnīcā ražotājs kopumā investē 200 miljonus eiro.

Informācijas avots – bmwgroup.com

Back to top