Volkswagen prezentē ID.4, kas radīts no ID.Crozz

Volkswagen ir prezentējis detalizētu skatu uz pilnībā elektrisko un kompakto apvidus automobili (SUV). Modelis, kurš līdz šim tika dēvēts par ID.Crozz, tiks saukts par ID.4. Šis ir otrais modulārās elektromobiļu konstrukcijas platformas (MEB) modelis pēc ID.3., un tam būtu jānonāk tirdzniecībā līdz šā gada beigām.

ID.4 tiešsaistes prezentācijas laikā, kas notika atceltā Ženēvas motoršova norises vietā, VW paziņoja, ka SUV vajadzētu nobraukt līdz 500 kilometriem ar vienu uzlādi. Transportlīdzekļa izskats ir ļoti līdzīgs līdz šim redzētajiem ID.Crozz prototipiem.

Salīdzinot ar ID.3, priekšpuse ir ievērojami augstāka un nedaudz apjomīgāka, kā tas ir raksturīgi SUV, taču Volkswagen apgalvo, ka šis SUV dizains ir īpaši aerodinamisks. “Izcilā aerodinamika samazina vilkmes koeficientu, kā rezultātā ID.4 nobraukuma diapazons palielinās līdz pat 500 kilometriem atkarībā no piedziņas paketes,” norāda Volkswagen pārstāvis Ralfs Brandšteters (Ralf Brandstätter). Tā kā ID.3 faktiski var nobraukt līdz 550 kilometriem ar to pašu 77 kWh akumulatoru – 50 kilometru starpība skaidrojama ar ID.4 SUV korpusa lielāku svaru un paaugstināto gaisa pretestību.

Atšķirībā no ID.3, kas šobrīd ir pieejams tikai ar aizmugurējo riteņu piedziņu, ID.4 būs pieejams arī ar četru riteņu piedziņu – otru elektromotoru uz priekšējās ass. Taču sākumā arī ID.4 būs jāiztiek ar aizmugurējo riteņu piedziņu – VW vēl nav sniedzis informāciju ne par četrriteņu piedziņas versijas izlaišanas datumu, ne par tās apzīmējumu.

VW ID.4 ražo un pārdod Eiropā, Ķīnā un ASV attiecīgajās ražotnēs Cvikavā, Antingā un Čatanūgā. Cvikavā tiek būvēti tikai MEB elektroautomobiļi, bet 2019.gada novembrī Antingā sākās izmēģinājuma sērijas ražošana. Ražotne ASV Čatanūgā arī tiek gatavota elektromobiļu ražošanai, kur ID.4 būtu jāsāk ražot 2022.gadā. Volkswagen apgalvo, ka, tāpat kā ID.3 gadījumā, ID.4 ražošana būs CO2 neitrāla.

Papildus ID.4 VW tajā pašā tīmekļa pārraidē prezentēja arī Touareg R kā emitējošu lādējamu hibrīdelektro transportlīdzekli (PHEV) un Golf GTE. Kā ziņots, Touareg sistēmas izejas jauda ir 340 kW, bet VW pagaidām nav atklājis nobraukuma diapazonu. GTE ir spēcīgākā no divām Golf 8 PHEV versijām, kuras sistēmas jauda ir 180 kW.

Informācijas avots – volkswagen-newsroom.com

Back to top