Ir īstais laiks iegādāties e-velosipēdu
Ja esat domājis par elektriskā velosipēda iegādi, bet vēl vilcināties, tad šobrīd, iespējams, ir labākais laiks, lai veiktu pirkumu.
COVID-19 ir pilnībā mainījis pārvietošanās situāciju ikdienā. Sabiedriskais transports tiek uzskatīts par pārāk bīstamu. Tāpat arī izīrējamie velosipēdi un motorolleri. Visticamāk, cilvēki paliks mājās vai patversies kādā drošā vietā, tāpēc nebūs jāpārvar lieli attālumi un būs daudz laika, lai dotos pastaigā, ieelpojot svaigu gaisu. Pastaigas ir labas – uz kādu laiku. Galu galā atdeve samazināsies, it īpaši, ja visi pieejamie maršruti būs apnikuši. Varētu izvilkt veco divriteni un pavizināties, bet kāpēc nebraukt izmantojot elektrību?
Aplūkosim visus iemeslus, kāpēc e-velosipēdi patiešām ir labākais transporta veids jaunajam pandēmijas laikam un kāpēc šis ir ļoti labs brīdis, lai to iegādātos.
Sociālā distancēšanās: eksperti iesaka palikt vismaz 2 metru attālumā no citiem cilvēkiem, lai līdz minimumam samazinātu infekcijas izplatīšanos. Tā ir asa reakcija uz pašreizējo krīzi, kas ilgs nedēļas, iespējams, mēnešus un, iespējams, vēl ilgāk pirms tiks atklāta vakcīna.
Riteņbraukšana ir lielisks veids kā ievērot sociālās distancēšanas vadlīnijas, ja vien braucat vienatnē. Sacensības ir lieliska grupu aktivitāte, bet tas, iespējams, nav labākais riteņbraukšanas veids šim mirklim, tāpēc jāatstāj sporta velosipēdu mājās. E-velosipēds ar dažāda līmeņa palīglīdzekļiem ir ideāls veids kā doties ārā, sajust vēsmu uz savas ādas, un iegūt endorfīnu pieplūdumu bez pārāk lielas piepūles.
Izmantojot e-velosipēdu ir iespējams doties arī tālāk, lai izbēgtu no pārslogotajiem pilsētas centru velosipēdu celiņiem, īpaši Eiropā tas var radīt risku. Lielākā daļa e-velosipēdu ir spējīgi nobraukt vismaz 25 jūdžu (40 kilometru) lielu attālumu, un vēl 50 jūdzes (80 kilometrus), ja velosipēdam uzstādīti lielāks akumulators vai tiek izsaukts pastiprināts strāvas līmenis. Un, ja akumulators izlādējas, ir iespēja izmantot rezerves pedāļus un mīties mājup, tā nodrošinot sevi ar tik nepieciešamajām sportiskajām aktivitātēm.
Personīgs, nevis dalīts: elektroskrejriteņu un elektrovelosipēdu startapi uzskatīja, ka pandēmijas laikā varēs noturēties, bet šķiet, ka daudzi atkāpjas, jo braucēji pakalpojumu neizmanto un darbība kļūst arvien sarežģītāka un dārgāka. Infekcijas slimību eksperti uzskata, ka risks saķert koronavīrusu no šāda kopīga transportlīdzekļa ir zems, lai gan agrīni pētījumi liecina, ka vīruss dažas dienas izdzīvo uz tādām virsmām kā plastmasa un nerūsējošais tērauds. Protams, daudzi nevēlas uzņemties risku. Nesenā video konferencē mikromobilitātes analītiķis Horace Dediu sacīja, ka jaunais koronavīruss var paātrināt pāreju no koplietojamiem transportlīdzekļiem uz tiem, kas pieder personīgi.
Auto satiksme strauji sarūk: cilvēki apmetas mājās un izvairās no liekiem ceļojumiem, vēl nekad ielas nekad nav bijušas tik vilinošas un piemērotas tieši velosipēdistiem. INRIX norāda, ka ASV pilsētās ceļu satiksme ir samazinājusies par 30%. Un tā varētu samazināties vēl vairāk: Itālija, pirmā nācija, kas ieviesusi koronavīrusa “lockdown”, redz 65 procentu kritumu kopumā un 70 procentu kritumu personīgo transporta līdzekļu izmantošanā. Tas, protams, nenozīmē, ka riteņbraukšanai nav arī savu negatīvo pušu. Ņujorkas riteņbraucēju vidū laikā no 9.marta līdz 15.martam par 43 procentiem ir palielinājies iegūto traumu skaits. Pilsētām ir jādara vairāk, lai aizsargātu riteņbraucējus, aizliedzot automašīnu satiksmi dažās ielās un paplašinot velosipēdu joslu tīklu. Bet pieredzējušiem riteņbraucējiem vai tiem, kas dzīvo vietās ar robustu riteņbraukšanas infrastruktūru, laiks nekad nav bijis piemērotāks.
Noteikumi kļūst pielaidīgāki: Ņujorka ir viena no nedaudzajām pilsētām visā pasaulē, kur aizliegts izmantot e-velosipēdus, bet pandēmija nesusi kādu ļoti vajadzīgu atvieglojumu. Pēc ņujorkiešu mudināšanas krīzes laikā izvairīties no sabiedriskā transporta, Ņujorkas mērs Bils de Blasio atklāja, ka viņš apturējis policijas departamentā notiekošās represijas pret pārtikas piegādes darbiniekiem, kuri izmanto e-velosipēdus. Pēc pandēmijas beigām pilsētai, visticamāk, būs ļoti grūti atsākt īstenot aizliegumu, tad kāpēc gan neizmantot šo laiku un neiegādāties e-velosipēdu.
Laika apstākļi uzlabojas: gadījumā, ja kāds vēl to nav ievērojis – ziemeļu puslodē ir pavasara laiks. Kāds vēl labāks attaisnojums ir vajadzīgs, lai sēstos uz velosipēda? Parastie velosipēdi paši par sevi ir motivējoši, bet e-velosipēdi ir piemēroti jebkuram gadalaikam, īpaši pavasarim. Ātrie transportlīdzekļi ļauj pārvietot piknika vai pārgājiena aprīkojumu lielos attālumos, neliekot svīst (ja vien to nevēlaties).
Atbalsts mazajiem uzņēmumiem un veselības aprūpes darbiniekiem: ņemot vērā to, ka daudzi restorāni un mazie uzņēmumi ir pievērsušies piegādei, lai pandēmijas laikā turpinātu darbu, vajadzība pēc efektīvas un strauji mainīgas piegādes ir lielāka nekā jebkad agrāk. Iespējams, ka šobrīd piedāvājums ir lielāks nekā pieprasījums, jo daudzi darba ņēmēji dodas uz piegādi, lai palīdzētu kompensēt zaudējumus citās darbavietās. Taču nav šaubu, ka velosipēdi un jo īpaši e-velosipēdi ir labākais veids kā klientiem piegādāt pakas un pārtiku.
Dažas pilsētas pat atzīst, ka tām ir loma, lai mudinātu vairāk piegādes darbinieku izmantot velosipēdus: Ņujorkas finansisti nesen publicēja ziņojumu, kas mudina pilsētu subsidēt “pirmās frontes līnijas darbiniekus”, kuri varētu būt ieinteresēti iegādāties e-velosipēdus, lai palīdzētu paātrināt viņu darbu.
Apvienotajā Karalistē un daļā ASV velosipēdu veikaliem, kas pārdod elektriskos velosipēdus un standarta velosipēdus, ir piešķirts “būtisks” statuss COVID-19 “lockdown” laikā. Londonā Brompton velosipēdi iedevuši 200 no saviem saliekamajiem transportlīdzekļiem Nacionālā veselības dienesta darbiniekiem, savukārt daudzi veikali visā valstī piedāvā Nacionālā veselības dienesta darbiniekiem bezmaksas remontus. Skotijā labdarības organizācija Forth Environment Link ar bezmaksas e-velosipēdiem nodrošina dučiem Nacionālā veselības dienesta darbiniekus, lai viņi varētu pārvietoties starp slimnīcām un mājām, neizmantojot sabiedrisko transportu.
Labi e-velosipēdi visos cenu diapazonos: E-velosipēdu pārdošanas apjomi visā pasaulē pieaug, tas palīdz samazināt pirkuma cenas. Arī vietējās pašvaldības izmanto subsīdiju programmas, nodokļu atvieglojumus un citas shēmas, lai veicinātu pāreju.
Labus e-velosipēdus tagad iespējams iegādāties, samaksājot mazāk par $1000. Pat premium e-velosipēdus, kas piedāvā vairāk iespējas, var atrast par nepilniem $2000. VanMoof, piemēram, nesen pazemināja savu lielisko Electrified S2 un X2 e-velosipēdu cenu līdz 1798 eiro Eiropā un 1998 dolāriem ASV. Tāpat arī ārkārtīgi daudzsološais jaunais e-velosipēds no Muto tikko sācis pārdošanu Eiropā par sākumcenu EUR 1549. Un Rad Power Bikes RadRunner tagad var iegādāties par $100 lētāk – $1199.
Daudzas Eiropas valstis piedāvā e-velosipēdu stimulus, lai veicinātu savas zaļās iniciatīvas. Piemēram, janvārī Nīderlandē ieviestā, valdības atbalstītā shēma ļauj darbiniekiem iznomāt elektrisko velosipēdu par mazāku summu nekā Netflix mēneša abonementa izmaksas. 3000 eiro (aptuveni $3, 260) vērtu e-velosipēdu no darba devējiem iespējams iznomāt par aptuveni 7 eiro ($7.60) mēnesī.
ASV ne tuvu nav tik tālredzīga domāšana, bet, iespējams, pandēmija radīs tik ļoti nepieciešamās pārmaiņas nozares uztverē.