Aiways patentē autonomās uzlādes robotu
Šanhajā bāzētais Aiways ir reģistrējis septiņus patentus Eiropā un Ķīnā sava autonomās uzlādes robota izstrādei. Ierīce, ko sauc par CARL, tiek aktivizēta, izmantojot aplikāciju. Tā atrod elektromobili patstāvīgi un veic uzlādi automātiski bez vadītāja klātbūtnes.
Patenti aptver gan robota dizainu, gan uzlādes tehnoloģiju, paziņoja Aiways. Ierīce izstrādāta 30 un 60 kWh jaudai, un tai jāspēj “ātri uzlādēt jebkuru elektromobili ar piemērotu uzlādes standartu”. Pēc ražotāja teiktā, elektroauto uzlādēšanai līdz 80 procentiem ir nepieciešamas mazāk nekā 50 minūtes. Aiways kā uzlādes robota mērķa grupu nosauc privātos un korporatīvos klientus, kā arī infrastruktūras attīstītājus un operatorus.
Praksē CARL strādā šādi – tiklīdz elektroauto ir novietots robota iepriekš noteiktajā servisa zonā, un lietotājs to izsauc izmantojot aplikāciju, CARL ar GPS datu palīdzību aizbrauc, ieslēdz doku un automātiski sāk uzlādēt transportlīdzekli. Tiklīdz uzlādes process ir pabeigts, ierīce atrod nākamo klienta transportlīdzekli vai atgriežas bāzes stacijā. Servisa zona var būt publiska autostāvvieta, kā arī mājas autostāvvieta vai darba vieta.
“Tā vietā, lai autovadītāji mēģinātu atrast lādētāju, lādētājs atradīs viņus,” skaidro Alekss Kloss (Alex Klose), Aiways valdes priekšsēdētāja vietnieks un atbildīgais par starptautisko biznesu. “Mēs vēlamies padarīt elektroauto lietotāju pieredzi pēc iespējas vienkāršāku, vieglāku un patīkamāku, un CARL sniedz pārskatu par to, kā elektroauto var tikt uzlādēts nākotnē”.
Tikmēr autonomas uzlādes stacijas vīzija, šķiet, iegūst popularitāti: VW un tā amerikāņu meitasuzņēmums Electrify America, ChargePal izpētes projekts un Innogy arī strādā pie līdzīgas koncepcijas.
Bet atgriežoties pie Aiways – uzņēmums pieder Ķīnas elektrisko automobiļu šaurajam lokam, kas ir pārgājis uz ražošanas posmu un tādējādi ieguvis vienu no iekārotajām ražošanas licencēm. Pirmais Aiways U5 sērijas modelis tika izlaists Ķīnā pagājušā gada beigās, un no šī mēneša beigām elektriskais SUV būs pieejams arī pasūtījumiem Eiropā. 4,70 metrus garajam transportlīdzeklim ir 140 kW motors uz priekšējās ass, diapazons paredzēts 460 kilometri.
Eiropā Aiways modeļi būs pieejami tikai ar tiešo pārdošanu, nevis ar tradicionālo automašīnu tirgotāju un pilnvaroto izplatītāju starpniecību. Piemēram, Vācijā tirdzniecības partneris ir elektronikas tirgotājs Euronics, kas caur saviem atzariem organizēs arī testa braucienus ar U5. Apkopi veiks A.T.U darbnīcu ķēde.
Informācijas avoti – carscoops.com, cnet.com, automobilsport.com