Porche plāno lētāku elektriskā Taycan versiju
Papildus jau pazīstamajiem 4S, Turbo un Turbo S variantiem, Porsche plāno jaunu, lētāku versiju ar aizmugurējo pilnpiedziņu un mazāku akumulatoru savam Taycan elektriskajam modelim. Vācijas uzņēmumam ir arī plāni konkrētam tirgum, kurā jauno modeli izlaist.
Attīstības vadītājs Maikls Šteiners (Michael Steiner) apstiprināja būvniecības plānus. “Būs lētāki Tycan modeļi,” teica Šteiners. Tas īpaši attiecas uz tirgiem, kam “nav vajadzīga četrriteņu piedziņa”, Šteiners kā piemēru minēja Ķīnas tirgu. Šķiet diezgan iespējams, ka Taycan jaunā versija vispirms tiks laista klajā Ķīnā. Spriežot pēc Car magazines sniegtās informācijas, tas varētu sākties nākamgad.
Taycan elektriskās piedziņas tehniskais izpildījums ar diviem dzinējiem pavisam atšķiras no jaudas padeves 911 pilnpiedziņas modelī. Plašsaziņas līdzekļu spekulācijas par sākuma cenu Apvienotajā Karalistē vēsta par aptuveni GBP 77 000, bet līdz oficiālajai prezentācijai par to nebūs droši zināms. Šteiners nevēlējās komentēt iespējamo pārdošanas cenu. Šobrīd lētākā Taycan 4S maksā GBP 84 000 Apvienotajā Karalistē, neņemot vērā dotācijas.
Taycan prezentācijā 2019.gada septembrī Porsche prezentēja tikai divas populārākās versijas Turbo un Turbo S. Abām ir 93,4 kWh akumulators. Spēkrati sasniedz 460 kW jaudu, uz neilgu laiku overboost režīmā Turbo sasniedz 500 kW, savukārt Turbo S – 560 kW. Oktobrī prezentētajam Taycan 4S ir 320 kW un 390 kW jauda overboost režīmā. Ja klients pasūta lielo akumulatoru 4S, nevis standarta 79.2 kWh akumulatoru, tad overboost režīmā būs 420 kW. Lielās baterijas maksimālā uzlādes jauda ir 270 kW, standarta akumulatora ar 79,2 kWh bruto (71,0 kWh neto) 225 kW.
Jaunā Taycan tehniskie dati ar vienu motoru uz aizmugurējās ass nav zināmi. 2019.gada vasarā Porsche pārstāvji jau deva mājienus, ka plānoti ne tikai pilnpiedziņas varianti. Zemo izmaksu versija ar aizmugurējo pilnpiedziņu tolaik tika raksturota kā “diezgan iespējama”. Taču īpaši sportisks modelis ar aizmugurējo riteņu piedziņu (ar jaudīgāku piedziņas bloku un divu ātrumu transmisiju no turbo modeļiem) nebija izslēgts.
Informācijas avots – carmagazine.co.uk