Vīnes autobusi nākamgad būs elektriski

Austrijas sabiedriskā transporta uzņēmums Wiener Linien nākamgad izsludinās konkursus par 62 pilnībā ar baterijām darbināmu elektrisko autobusu un desmit ūdeņraža degvielas elementu autobusu iepirkumiem. Pirmie iepirkumos iegādātie transportlīdzekļi pasažieru pārvadājumiem jānodrošina no 2023.gada. Vēlākais līdz 2027.gadam 82 autobusiem jābūt ar alternatīvās piedziņas sistēmām.

Pašlaik Wiener Linien izmēģina Mercedes eCitaro pasažieru apkalpošanai darbdienās 57. maršrutā – testa transportlīdzeklis klientiem ir bez maksas. Šāds transportlīdzeklis Vīnē testa nolūkos jau atradās satiksmē 2019.gadā. “Gada laikā elektropiedziņai ir gaidāmi milzīgi attīstības soļi. Tāpēc Wiener Linien nolēma vēlreiz pārbaudīt autobusu,” saka Gunters Šteinbauers (Günter Steinbauer), Wiener Linien izpilddirektors. “Tikai tad, ja mēs varēsim arī rūpīgi izpētīt pielāgoto transportlīdzekli testa darbībā, mēs zināsim, vai tas atbilst mūsu augstajiem standartiem.”

Daimler Buses ražo eCitaro Evobus rūpnīcā Manheimā, Vācijā. Kopš iepriekšējā testa ražotājs EvoBus apgalvo, ka tas ir ne tikai samazinājis piedziņas enerģijas patēriņu, bet ir sasniedzis arī lielāku nobraucamo diapazonu, pateicoties pielāgotai gaisa kondicionēšanas un sildīšanas sistēmas kontrolei. Mercedes-Benz sola vismaz 150 kilometru rādiusu bez starpposma uzlādes vasaras laika apstākļos. Wiener Linien sākotnēji paļaujas uz uzlādes iespējām savā depo. Vīnes dienvidos tiek būvēts kompetenču centrs elektriskajiem autobusiem un Siebenhirten apkaimē elektro-autobusu garāža. Tomēr vēlāk būs iespējama arī starpposmu uzlāde ar pantogrāfu (kontaktstieņiem).

Paredzams, ka no šā gada jūnija ekspluatācijā būs arī pirmais H2 testa autobuss. Tomēr Wiener Linien nav nosaucis modeli, kas tiks izmantots. H2 tests tiks veikts no depo Leopoldau stacijas Vīnes ziemeļos, kur tiks uzbūvēta arī ūdeņraža uzpildes stacija.

Papildus plānotajiem 12 metru autobusiem Wiener Linien kopš 2013.gada izmanto pilnībā elektriskos astoņu metru minibusus iekšpilsētas līnijās 2A un 3A. “Sabiedriskā transporta uzņēmumi sniedz ļoti nozīmīgu ieguldījumu Vīnes kā klimata paraugpilsētas statusā,” saka pilsētas domes pārstāvis sabiedriskā transporta un vides jautājumos Ulli Sima. “Papildus e-mobilitātei mūsu redzeslokā ir arī ūdeņraža tehnoloģijas. Wiener Linien mūsu pilsētā jau atkal ir pionieri klimata labvēlīgas mobilitātes veicināšanai.”

Informācijas avots – vipress.at

Back to top