VW rūpnīca Ķīnā ražo elektrisku SUV
Ķīnā, kā liecina vairāku mediju avoti, VW sācis prototipu ražošanu, kas pērn prezentēts kā elektriska SUV koncepts ar nosaukumu ID.Roomzz. Septiņvietīgais transportlīdzeklis acīmredzot ir pirmais, kas paredzēts laišanai Ķīnas tirgū 2021 gadā, iespējams, kā VW ID.6.
Pats Volkswagen 2019.gada novembrī jau apstiprināja, ka pirmapstrādes pirmais posms rūpnīcā Anting, Ķīnā, ir sācies “ar ID, kas īpaši paredzēts Volkswagen markas Ķīnas tirgus modelim”. Rūpnīca Anting tiek ekspluatēta sadarbībā ar kopuzņēmuma partneri SAIC, un tā ir pirmā rūpnīca no Vācijas autoražotāja Ķīnā, kas pilnībā koncentrējas uz elektriskajiem automobiļiem. Saskaņā ar pieejamo informāciju, sērijas ražošana bija plānota 2020.gada oktobrī.
Volkswagen pagaidām neatklāj, kura modeļa pirmssērijas ražošana ir sākusies. Tagad Wheelsjoint, cita starpā, apgalvo, ka pirmais Ķīnas modelis, kura pamatā ir MEB platforma, ir ID.Roomzz ražošanas versija, ko grupas vadītājs Herberts Dīss prezentēja 2019.gada aprīlī. Ir publicēts fotoattēls, kurā attēlota rūpnīca un strādnieku grupa ap transportlīdzekļa čaulu ar uzrakstu “Lounge SUV”. Tieši tādam būtu jābūt ID. Roomzz – lielam elektriskam SUV ar trīs sēdvietu rindām, mainīgu sēdvietu skaitu un daudz vietas pasažieriem.
Šie ziņojumi, šķiet, piekrīt, ka prototipa nosaukumam sērijveida ražošanā būs tirdzniecības apzīmējums ID.6. Ar savu plašo interjeru ID.6 vajadzētu izcelties no Tiguan līdzīgi kā ID.4. Cenas ziņā tiek uzskatīts, ka ID.6 ir tādā pat kategorijā kā Tesla Model Y. Lai gan koncepts ir gandrīz tikpat liels kā VW Touareg, tam ir paredzēts kļūt ievērojami lētākam nekā iekšdedzes dzinēja flagmanim – iespējams, arī vienkāršāku un uz apjomu orientētu salonu dēļ. Wheelsjoint velk paralēles ar ASV pārdotajām Atlas SUV, kas arī ir tikpat lielas kā Touareg, bet ir vairākas cenu klases zem tā.
Piedziņas gadījumā ID.6 jāatrodas MEB opciju augšējā galā. Šķiet, ka modelis sākotnēji būs pieejams tikai ar četrriteņu piedziņu, jaudas vērtējumi ir 225 un 300 kW. Kā akumulatora opcijas tiek minētas 77 kWh (lielākā iespēja pieejama ID.3.) un maksimālā konfigurācija ar 111 kWh. Tas ļaus sasniegt attiecīgi 450 un 600 kilometrus. ID.Roomzz konceptā VW norādīja 4.līmeņa autonomās braukšanas funkcijas un durvju atvēršanu pretējos virzienos – abos gadījumos nav skaidrs, vai ražošanas modelim arī būs šīs īpašības. Turpmāk minētajos ziņojumos pieņemts, ka Ķīnā būvētajam prototipam būs tikai 3.līmeņa autonomās funkcijas.
Nav arī skaidrs, kad ID.6 tiks prezentēts, vai kad tas varētu tikt laists tirgū. Wheelsjoint pieļauj, ka modelis tiks ieviests 2021.gadā. Pārdošanas sākums Ķīnā varētu notikt tajā pašā gadā, un jau 2022.gadā ID.6 varētu būt pieejams Eiropā un ASV.
Informācijas avoti – wheelsjoint.com, drivetribe.com, cnbeta.com