BYD plāno ienākt Eiropas tirgū
BYD plāno 2020.gadā sākt pārdot elektriskos automobiļus Eiropā. Nav nekāds pārsteigums, ka Ķīnas ražotājs ir izvēlējies sākt ar Norvēģiju kā pirmo valsti, kurā BYD ienāks tirgū ar pilnībā elektrisku SUV Tang EV600.
Galu galā BYD ir Ķīnas lielākais elektrisko automobiļu ražotājs un otrais lielākais pasaulē pēc Tesla, lai gan BYD elektroauto nodaļa ražo arī hibrīdus, savukārt Tesla darbojas tikai ar akumulatoru elektromobiļiem. Tieši elektroauto ir tie ar ko BYD plāno ienākt Eiropas tirgū.
Tang EV600 ir vidējas klases elektriskais SUV, bet ar 4,87 metru garumu tas jau sasniedz segmenta augšējo robežu. Diapazons (diemžēl joprojām norādīts novecojušajā NEDC) ir 520 kilometri, un akumulatoram ir enerģijas saturs 82,8 kWh.
Tehniskie dati atbilst elektriskā SUV ķīniešu versijai. Pagaidām nav apstiprināts, vai BYD tos pielāgos Eiropai – vai tiks piedāvāts 180 kW priekšējās piedziņas modelis un/vai 360 kW pilnpiedziņas modelis ar diviem elektromotoriem. Pilnpiedziņas modeļa NEDC diapazons samazināts līdz 500 kilometriem. Ķīnā Tang pieejams arī kā ar benzīnu darbināms auto un PHEV.
Cenas vēl nav zināmas, bet tiks paziņotas pirms pārdošanas uzsākšanas Norvēģijā. Ķīnā Tang EV600 ir pieejams sākot no aptuveni 260 000 juaņām (pēc subsīdijām), kas atbilst apmēram 33800 eiro.
“Norvēģija ir visprogresīvākais tirgus Eiropā, kad runa ir par elektromobiļu un visaptverošas uzlādes sistēmas ieviešanu un izmantošanu,” norāda Isbrands Ho, BYD Europe izpilddirektors. Tomēr Ho neatklāja, kādu uzlādes standartu BYD ir pielāgojis Tang – Ķīnas GB/T standarts Norvēģijā netiek plaši izmantots; Eiropā galvenokārt tiek uzstādītas CCS ātrās uzlādes stacijas un zināmā mērā CHAdeMO lādētāji.
Pēc uzņēmuma Eiropas izpilddirektora domām, arī pārdošana citās valstīs ir iespējama. “Mēs cieši uzraudzīsim tirgus norises, bet ilgtermiņā mūsu mērķis ir paplašināt vieglo automašīnu pārdošanu arī ārpus Norvēģijas,” norāda Ho. Viņš piedāvājumu Norvēģijā dēvē par “mārketinga testu”. Tomēr viņš ir pārliecināts, ka “BYD Tang klāsts, dizains, praktiskums un progresīvās tehnoloģijas uzrunās prasīgos Eiropas pircējus.”
Jau ziņots, ka pagājušajā gadā BYD uzsāka savu darbību Eiropā, kad sāka ražot vairākus komerciālus elektriskos transportlīdzekļus – piegādes mikroautobusus, 7,5 tonnu un 19 tonnu smagas kravas automašīnas un termināla traktorus. BYD Eiropā piedāvā arī elektriskos autobusus.
Informācijas avoti – carscoops.com, insideevs.com, autocar.co.uk, bydeurope.com