Leipcigas publiskais transports tiek elektrificēts
Leipcigas transporta iestāde (LVB) ir pasūtījusi pirmos elektriskos autobusus regulāriem pasažieru pārvadājumiem un parakstījusi līgumu ar Nīderlandes ražotāju VDL Bus & Coach. Ražotājam līdz šī gada beigām uz Saksiju jāpiegādā 21 elektriskais autobuss.
VDL elektrisko 12 metru autobusu izmantošana plānota 74., 76. un 89. līnijā. Bez tam, tiek gatavots paplašinājums pagarināto autobusu 60. līnijai. Konkursu par pagarinātajiem elektriskajiem autobusiem paredzēts izsludināt līdz 2020.gada beigām, piegādes ieplānotas 2022.gadā.
LVB paziņojumā neatsaucas uz pasūtīto transportlīdzekļu tehniskajām specifikācijām. Arī uzlādes koncepts nav sīki aprakstīts. Citea SLF Electric ir 12 metrus garš autobuss – šāda tipa transportlīdzekļi jau darbojas, piemēram, Minsterē. Holandes uzņēmums tālākajam konkursam piedāvā 18,1 metru garu elektroautobusu Citea SLFA 181 Electric. Tas tiek lietots, piemēram, Osnabrikā. Citea Electric modeļus var uzlādēt ne tikai ar kabeli depo, bet arī ar pantogrāfu uz ceļa.
“Pēc priekšizpētes LVB uzraudzības padome jau 2018.gadā nolēma pakāpeniski pāriet uz elektrisko autobusu iepirkumu”, stāsta Ronalds Juhrs, LVB izpilddirektors Tehnoloģiju un vadības jautājumos. Pašreizējā tehnoloģiju un tirgus situācija vēl neļauj pilnībā atteikties no dīzeļdzinējiem. Saskaņā ar LVB paziņojumu, iepirkums ir jāpapildina ar dīzeļautobusiem, “lai tie atbilstu augstākajiem izplūdes gāzu emisijas standartiem un efektīvai piedziņas tehnoloģijai, lai samazinātu emisijas satiksmē vēl vairāk” – runa ir par 50 jauniem dīzeļautobusiem.
LVB iepirkumu atbalsta federālās un pavalsts valdības. Lai gan finansējums no Berlīnes nav precīzi noteikts, Saksija atbalsta 16 standarta pasažieru autobusu iegādi un 34 standarta regulāro autobusu iegādi ar 4,3 miljoniem eiro.
Precizējums 2020.gada 16. jūnijā: tajā pašā laikā ir skaidrs, kura tarifikācijas tehnoloģija tiks izmantota Leipcigā. Kā tikko paziņojis Siemens – kompānija uzstādīs uzlādes sistēmas 21 VDL autobusam pie Lindenavas autobusu depo. Katram autobusam vajadzētu savu Sicharge UC 100 tipa uzlādes punktu, kas piedāvā uzlādes jaudu līdz 100 kW. Atšķirībā no bieži lietotajiem kabeļu lādētājiem Sicharge UC 100 ir arī pantogrāfa lādētājs, kurā lādēšanas svira tiek nolaista no augšas uz autobusa jumta.
Turklāt kopumā četrās termināļu pieturās 74., 76. un 89. līnijā tiks uzstādītas piecas Sicharge UC 600 ātrās uzlādes vienības. Pēc Siemens domām, šim modelim ir efektīva uzlādes jauda 450 kW. Savienojumam ar vietējo elektrotīklu, vidēja sprieguma pieslēgumam, transformatoram un zemsprieguma sadalei ir jābūt integrētiem uzlādes stacijās ar nolūku ietaupīt telpu, izmantojot īpašu konstrukciju. Transportlīdzekļus un uzlādes infrastruktūru paredzēts sākt ekspluatēt 2021.gadā.
Informācijas avoti – sachsen-fernsehen.de, radioleipzig.de, siemens.com