Škoda elektriskajam Enyaq būs 5 varianti

Škoda ir paziņojusi par tehniskām detaļām attiecībā uz pirmo pilnībā elektrisko ražošanas modeli, kura pamatā ir MEB – Enyaq SUV. Būs pieejami pieci dažādi veiktspējas varianti (trīs ar aizmugurējo riteņu piedziņu un divi ar četrriteņu piedziņu) un trīs akumulatoru izmēri.

Sākuma līmeņa modelis ir Škoda Enyaq iV 50 ar aizmugurē uzmontētu 109 kW elektromotoru un akumulatoru ar bruto jaudu 55 kWh (52 kWh neto), kam vajadzētu nodrošināt diapazonu līdz 340 kilometriem. Nākamais variants ir Enyaq iV 60 ar 132 kW izvadu un 62 kWh akumulatoru (58 kWh neto), kas saskaņā ar Škoda sniegto informāciju var nobraukt līdz pat 390 kilometriem. Enyaq iV 80 ar 150 kW elektromotoru ir jaudīgākais no trīs aizmugurējo riteņu piedziņas versijām un piedāvā WLTP diapazonu līdz 500 kilometriem ar savu 82 kWh akumulatoru (77 kWh neto).
82 kWh akumulatoru izmanto arī tās divas versijas, kas aprīkotas ar otru elektromotoru un līdz ar to arī četrriteņu piedziņu – 80X un vRS, kas piegādā attiecīgi 195 kW un 225 kW. Abu pilnpiedziņas versiju maksimālais distances garums ir līdz 460 kilometriem.

Šajā kontekstā interesants ir mazākais akumulators – Enyaq iV 50. Līdz šim citos MEB modeļos nav bijusi neviena baterija ar 52 kWh kapacitāti. ID.3. Pure modeļa neto vērtība ir līdz 45 kWh (bruto 48 kWh). ID.3 Pro atbilst Enyaq iV 60 (62 kWh bruto, 58 kWh neto) un ID.3 Pro S akumulators atbilst Enyaq 80 vai RS modeļiem (82 kWh bruto, 77 kWh neto). Kamēr ID.3 saskaņā ar iepriekšējām VW specifikācijām vienmēr sasniedz 150 kW jaudu (neatkarīgi no akumulatora izmēra), Škoda ir novirzījis jaudu ar 109 kW, 132 kW un 150 kW viendzinēja versijām.

Volkswagen Čehijas meitasuzņēmums norāda automobiļa uzlādes jaudu – “līdz 11 kW” uzlādei ar maiņstrāvu un “līdz 125 kW” uzlādei ar līdzstrāvu. Pamatversijā Enyaq iV nav trīsfāžu borta lādētāja – pat ID.3 Pure ir tikai divfāžu lādētājs, kura jauda nepārsniedz 7,2 kW. Škoda ir izvēlējusies līdzīgu gradāciju līdzstrāvas uzlādes jaudai, kā VW to izdarīja ar ID.3: versija ar mazāko akumulatoru pārvalda tikai 50 kW, 58 kWh akumulators 100 kW un 77 kWh versija pārvalda maksimālo norādīto 125 kW.
Enyaq iV ir 4,65 metrus garš, 1,88 metrus plats un 1,62 metrus augsts. Riteņu bāze ir 2,765 metri, un auto ietilpība ir 585 litri.

Atšķirībā no ID.3 un paziņotajiem MEB modeļiem – Seat el-Born un Audi Q4 e-tron, Enyaq iV nebūvēs Cvikavā. Ir plānots, ka elektriskā SUV ražošana Škoda galvenajā rūpnīcā Mladā Boļeslavā tiks sākta ar MQB modeļiem 2020.gada beigās. Ražošanas modeli paredzēts prezentēt līdz šā gada beigām, un iepriekšpārdošanai būtu jāsākas līdz ar prezentāciju. Škoda vēl nav atklājis cenas. Paredzēts speciāli aprīkots un optiski diferencēts Founders Edition, ierobežotā skaitā – līdz 1895 vienībām – atsaucoties uz dibināšanas gadu.

Informācijas avots – skoda-storyboard.com

Back to top