Lexus UX 300e akumulatoriem 10 gadu garantija
Lexus savam pirmajam elektroauto modelim UX 300e piedāvās desmit gadu (jeb viena miljona kilometru nobraukuma) garantiju visām vilces akumulatoru funkcijām. Japānas kompānija arī izplatījusi sīkākas ziņas par akumulatoru un tās gaisa dzesēšanu.
Neparasti ilgā akumulatora garantija UX300e ir tas, ko Lexus dēvē par “zīmola pārliecības mēru savai elektroauto tehnoloģijai”, teikts paziņojumā presei. Attiecībā uz norādīto ilgumu vai nobraukumu Lexus garantē, ka jauda šajā laikā nesamazināsies zem 70 procentiem, ja īpašnieks ievēros tehniskās apkopes programmā noteiktās regulārās pārbaudes. Tajā pašā laikā pats transportlīdzeklis saņem garantiju tikai uz trim gadiem, savukārt atlikušās spēka piedziņas daļas tiek garantētas uz pieciem gadiem, jeb 100 000 kilometru nobraukumu.
Ražotājs UX 300e baterijai izmanto gaisa dzesēšanas sistēmu, sakot, ka tā ir “drošāka un vieglāka nekā ar ūdeni dzesētas sistēmas”. Gaisa dzesēšana nodrošina akumulatora bloka stabilu akumulatora veiktspēju pat lielā ātrumā ar atkārtotu ātru uzlādi. Kompānija apgalvo, ka salona gaisa kondicionēšanas sistēma darbojas kombinācijā ar šo gaisa dzesēšanu baterijā, lai uzlabotu transportlīdzekļa veiktspēju, akumulatora darbības ilgumu un uzlādes jaudu.
Pati uzlādes jauda kā maksimālā norādīta 50kW ar līdzstrāvu un 6,6kW ar maiņstrāvu. Agrāk Lexus ir minējis, ka baterijai vajadzētu būt “temperatūras vadībai”, nenorādot tehnoloģiju.
Tomēr temperatūras vadība UX300e iet tālāk par vienkāršu gaisa atdzesēšanu, kad akumulatora elementi kļūst pārāk silti. Pie zemas temperatūras apkures elementi, kas atrodas zem katra akumulatora moduļa, ir paredzēti akumulatora sasildīšanai un tādējādi, pēc Lexus domām, tiek samazināta auksto laikapstākļu ietekme uz elektriskā automobiļa darbību. Akumulators ir aprīkots ar gumijas blīvējumiem, lai pasargātu to no ūdens un putekļiem.
Pati baterijas ietilpība ir 54,3kWh, savukārt visa akumulatoru pakete sastāv no 18 moduļiem, no tiem katrā ir 16 elementi, kopumā veidojot 288 šūnas. Transportlīdzekļa grīdā ir uzstādīti 14 moduļi, vēl četri moduļi atrodas uz plakanā akumulatora bloka zem aizmugurējā sēdekļa. Šī daļēji divstāvu būve nav nekas neparasts un ir paredzēta telpas un funkcionalitātes nodrošināšanai salonā, vienlaikus optimizējot akumulatora jaudu.
UX300e darbina 150kW elektromotors, kas klasiskā dzinēja kupejā atrodas uz priekšējās ass. Četrriteņu piedziņas versija ar otru elektromotoru uz aizmugurējās ass acīmredzot nav plānota. Līdz gada beigām Lexus plāno ieviest UX300e kā Toyota koncerna pirmo BEV Eiropā. Cenas Eiropas tirgum vēl nav zināmas. Auto ar iekšdedzes dzinēju Vācijā ir pieejams no 33950 eiro, bet hibrīds maksā vismaz 35900 eiro.
Informācijas avots – lexus.eu