Hyundai un Kia strādā pie siltumsūkņiem, lai palielinātu elektroauto diapazonu

2014.gadā Hyundai-Kia uzstādīja savu pirmo siltumsūkni elektroauto Kia Soul . Kopš tā laika Korejas uzņēmumi ir turpinājuši attīstīt tehnoloģiju – savā jaunajā rakstā tie sniedz ieskatu attīstībā.

Siltumsūkņa princips ir vienkāršs – tā vietā, lai izmantotu elektrību no akumulatora un sildelementu, lai uzsildītu auto salonu, sistēma izmanto siltuma zudumus no citām automašīnas sastāvdaļām, lai šo siltumenerģiju piegādātu apkures sistēmai – siltums praktiski tiek otrreizēji izmantots. Tā rezultātā pamata sildītājam no akumulatora ir jāpatērē mazāk enerģijas vai nav jāpatērē vispār, atstājot vairāk elektriskās enerģijas akumulatorā, lai darbinātu auto un, īsāk sakot, palielinātu ar vienu uzlādi nobraucamo diapazonu jebkurā klimatā.

Siltuma zudumi tiek izmantoti siltumsūkņa dzesēšanas šķidruma iztvaikošanai. Siltumsūkņa kompresors tad gāzveida dzesēšanas šķidrumu ievada kondensatorā, kur dzesēšanas šķidrums atkal kļūst šķidrs. Šādā procesā izdalītā siltumenerģija tiek izmantota salona uzsildīšanai.
2014.gadā sistēma izmantoja siltuma zudumus tikai no elektromotora, līdzstrāvas lādētāja un invertora, savukārt pašreizējā paaudze var izmantot arī siltumenerģiju no, piemēram, akumulatoru bloka un maiņstrāvas lādētāja, kā Kia raksta paziņojumā presei. Pateicoties papildu enerģijas avotiem, ievērojami palielinās siltumsūkņa iespējas atvieglot apkures sistēmas darbību vai pilnībā pārņemt tās funkciju.

Lai parādītu kā apkures sistēmas efektivitāte atspoguļotos klientu ikdienas dzīvē, Korejas uzņēmumi atsaucas uz Norvēģijas Automobiļu asociācijas (NAF) pārbaudi. NAF salīdzināja 20 elektromobiļus karstā un aukstā laikā. Viens no testiem bija ar vienu uzlādi nobraucamā diapazona novirze aukstā laikā attiecībā pret ražotāja dotajām vērtībām. Hyundai Kona Electric izmēģinājumā sasniedza 405 kilometrus, kas ir 91 procents no tās WLTP vērtības, kas noteikta pie 23 grādiem. Diemžēl Norvēģijas testa precīzās temperatūras netiek minētas.

Citā Korejas Vides ministrijas pārbaudē tika konstatēts, ka Kona un Kia e-Niro, kad gaisa kondicionētājs bija aktivizēts un temperatūra bija -7 grādi pēc Celsija, joprojām sasniedza 90% no salīdzinošā diapazona, kas noteikts pie 26 grādiem. Savukārt konkurentu diapazons bija samazinājies par 18 līdz 43 procentiem. Diemžēl nav minēti precīzi testa apstākļi (testa stends, veiktais ceļš vai braukšanas profils).

Informācijas avots – kianewscenter.com

Back to top