Mūsu blogs

EV pasaules jaunumi

VW sāk ID.lādētaju pārdošanu

Laikā, kad tiek tirgots elektroauto VW ID.3, Volkswagen laiž klajā ID. sienas lādētājus. Tie ir pieejami pasūtīšanai tiešsaistē klientiem astoņās Eiropas valstīs, un pamatversija maksā 399 eiro (bez instalācijas).

VW par sienas lādētāju paziņoja 2019.gada septembrī un ir saglabājis atbilstību noteiktajai cenu politikai. Ekskluzīvā intervijā Martins Romhelds (Martin Roemheld) VW e-mobilitātes pakalpojumu vadītājs sacīja: “Mēs vēlējāmies sasniegt ļoti pievilcīgu cenu.” Divu pārējo versiju cenas, ID.lādētājs Connect (sākot ar 599 eiro, ar LTE moduli 799 eiro) un ID.lādētājs Pro (849 eiro), arī atbilst paziņojumam tajā laikā. Tomēr izvēles uzstādīšanas pakalpojumu cenas ir jaunas. Atkarībā no versijas VW meitasuzņēmums Elli par šo pakalpojumu prasīs ap 1600 eiro, kas sadārdzina cenas līdz 2,049 eiro un 2,429 eiro. Lai to nodrošinātu, Volkswagen sadarbojas ar sertificētiem elektropreču darbuzņēmējiem, un potenciālie klienti tiešsaistē var veikt arī bezmaksas iepriekšēju pārbaudi.

Visiem trīs 11kW sienas lādētāju variantiem ir 4,5 metru kabelis. Par papildus 50 eiro var pasūtīt 7,5 metru kabeli. Visām versijām ir tikai pastāvīgi uzstādīts 2. tipa lādēšanas kabelis. Kā septembrī skaidroja VW pārstāvis – sākuma cenas būs spēkā vismaz līdz 2020.gada beigām. Tomēr tajā laikā Volkswagen joprojām uzskatīja, ka pasūtījumi jāsāk no 2019.gada novembra – tagad ir 2020.gada vasaras sākums. Lai gan pašlaik gan sienas lādētāji, gan ID.3 pasūtīšanas un piegādes procesi ir ideāli saskaņoti, sola Martins Romhelds. Bet tas nenozīmē, ka ar VW sienas lādētāju uzlādi var veikt tikai VW pircēji. Galu galā jebkurš elektromotobraucējs var iegādāties uzlādes risinājumu un tādējādi arī uzlādēt citu ražotāju e-spēkratus, skaidro Romhelds. Zīmola valdes loceklis Tomas Ulbrihs (Thomas Ulbrich) piebilda, ka VW vajadzētu iegūt tiesības uzstādīt sienas lādētājus citās Eiropas valstīs. VW apgalvo, ka We Charge uzlādes pakalpojums ļaus piekļūt 150 000 publiskajiem uzlādes punktiem visā Eiropā. Volkswagen ar Ionity starpniecību ir iesaistīts lieljaudas uzlādes staciju tīkla izveidē visā Eiropā.

Sienas lādētājam, kas maksā 399 eiro (jeb 449 eiro ar garo kabeli) nav nekāda savienojuma, šajā ziņā Connect un Pro ir labāk aprīkoti. ID. lādētājs Connect var piezvanīt mājas tīklā, izmantojot WLAN un LAN, kas nodrošina dažus digitālos pakalpojumus. Lietotāji var kontrolēt uzlādes procesus, izmantojot tīmekļa interfeisu vai viedtālruni, kā arī izmantot attālinātās apkopes un programmatūras atjauninājumus. Tā kā Connect versija veido savienojumu ar “back-end”, piekļuve iespējama vairākiem lietotājiem, izmantojot uzlādes karti. Tomēr LTE modulis šajā gadījumā maksā 200 eiro papildus.

Tikai ID.lādētājs Pro jau ietver LTE moduli. Maksājot 849 eiro Pro ir tikai par 50 eiro dārgāks nekā opcija Connect ar LTE moduli. Starpību var izskaidrot ar integrētu elektroenerģijas skaitītāju, kas ļauj norēķināties par kilovatstundām, piemēram, lai kontrolētu elektroenerģijas plūsmu vai norēķinātos starp automašīnas vadītāju un darba devēju. Cenā jau ir iekļautas datu pārsūtīšanas izmaksas, izmantojot LTE. Pēc tam lādētājs savienojas ar VW uzlādes infrastruktūras filiāles Elli “back-end”.
Oficiālajā paziņojumā presei teikts, ka pamata versiju jau var pasūtīt no ID. lādētāja internetveikala ar iespēju rezervēt instalāciju. Lādētāju ID.Connect un ID.Pro modeļi būs pieejami drīz. Vācija, Itālija, Spānija, Polija, Zviedrija, Šveice, Īrija un Somija ir pirmie tirgi, kuros ir atvērti pasūtījumi.

Volkswagen jau pirms nedēļas ziņoja par ID.3 automašīnas iepriekšējās piegādes uzsākšanu septembra sākumā. Runājot par maksas infrastruktūru, sienas lādētāji ir jāpiegādā laikus līdz ID.3 pārdošanas sākumam, neraugoties uz pašreizējo koronavīrusa krīzi, norāda Volfsburgas uzņēmums. Attiecībā uz ID.lādētājiem Volkswagen savā interneta vietnē kārtējā paziņojumā klientiem ziņo, ka “neskatoties uz pašreizējo situāciju attiecībā uz koronavīrusu (COVID-19), jūsu ID.lādētājs tiks piegādāts laikus, lai palaistu ID.3. Tomēr mēs lūdzam jūsu izpratni gadījumā, ja iespējama kavēšanās.”

Informācijas avoti – volkswagen-newsroom.com, charging-energy.elli

Back to top