Bosch uzlādes tīkls sasniedz 150 000 uzlādes punktus

Bosch Eiropas mēroga uzlādes staciju tīkls pašlaik ir sasniedzis 150 000 uzlādes punktus, un līdz 2020.gada beigām to ir plānots paplašināt līdz aptuveni 200 000 uzlādes vietām. Vācijas kompānija galvenokārt koncentrējas uz viesabonēšanas līgumiem.

Šajā nolūkā Bosch noslēdz līgumus ar operatoriem, nodrošina tehnisko savienojumu starp uzlādes punktiem, piemēram, izmantojot viesabonēšanu, un ļauj lietotājiem atrast uzlādes punktus, izmantojot savu lietotni Charge My EV.

Saskaņā ar kompānijas paziņojumu Vācijā pašlaik ir vairāk nekā 27 500 uzlādes punkti. Tikai nesen Enel X paziņoja par viesabonēšanas līgumu ar Bosch.

Lietotāji norēķinās ar savu iepriekš piereģistrēto kredītkarti un saņem ikmēneša pārskatu par savām lādēšanas izmaksām, izmantojot lietotni. Nav fiziskās uzlādes kartes. Tomēr Bosch ir nolēmis atteikties no vienotas cenas par kilovatstundu. Aplikācija ir domāta, lai palīdzētu lietotājiem izvairīties no nepatīkamiem pārsteigumiem norēķinoties. “Bosch atbrīvo lietotājus no nogurdinošā izpētes darba un skaidri uzskaita, kādas ir maksas atsevišķu uzlādes punktu izmaksās un kādi lietošanas noteikumi ir piemērojami,” norāda kompānija. Bosch savu pakalpojumu pamato ar to, ka saskaņā ar EuPD Research veikto aptauju 2020.gada maijā Vācijā vien būs 288 dažādi automašīnu elektroenerģijas tarifi. Un saskaņā ar NewMotion veikto aptauju – 15 procenti no visiem elektrisko automašīnu vadītājiem izmanto vismaz piecas uzlādes kartes, savukārt 45 procenti no visiem elektromobiļu vadītājiem joprojām izmanto divas līdz četras uzlādes kartes.

Tomēr izlase dažādās pilsētās un pie dažādiem operatoriem rāda, ka Bosch Service ne vienmēr ir lētākais risinājums uzlādes stacijā. Daudzi operatori – sākot ar vietējiem komunālajiem pakalpojumiem un beidzot ar valsts mēroga uzņēmumiem, piemēram, Allego un Innogy, – bieži iekasē 37 centu sākuma maksu par vienu uzlādes procesu, pieskaitot kWh un laika komponentu. Uzlādes process Ionity arī maksā 0,37 eiro sākummaksu, pēc tam Bosch saviem klientiem nodod Ionity cenu 0,79 eiro/kWh, tātad tieši pie Ionity uzlāde ir par 0.37 eiro lētāka.

Innogy AC uzlādes punktā Berlīnē uzlādes process maksā iepriekš minēto 0,37 eiro sākuma maksu, katra kilovatstunda maksā 0,418 eiro, pieskaitot vienotu likmi 0,597 eiro par 60 minūtēm – pie Innogy Direkt kWh maksā 0,39 eiro bez starta maksas un laika komponentes. Tiem, kas lādē Berlīnē pie Heldele lādētāja, papildus 37 centiem jāmaksā 0,119 eiro/kWh un 0,06 eiro/min. Citiem vārdiem sakot, Bosch pakalpojums nodrošina piekļuvi daudziem uzlādes punktiem. Bet, ja vēlaties maksāt pēc iespējas lētāk, vēl ir jāsalīdzina vairāki pakalpojumu sniedzēji katram uzlādes punktam.

“Maksas iekasēšanai jābūt nekomplicētai un bezrūpīgai. Saprātīgie maksas pakalpojumi no Bosch ir svarīga atslēga, lai varētu plaši pieņemt elektromobilitāti,” saka Elmārs Pričs (Elmar Pritsch), Robert Bosch GmbH Connected Mobility Solutions valdes priekšsēdētājs. “Ar saviem maksas pakalpojumiem mēs attīstām universālo biļeti uz vienu no lielākajiem uzlādes staciju tīkliem Eiropā. Tas padarīs elektrisko mobilitāti vēl piemērotāku ikdienas lietošanai.”

Bosch strādā arī pie funkcijas Convenience Charging, kas kā tīklā pieejams navigācijas un uzlādes risinājums cieši sasaistīs automašīnas informācijas un izklaides iespējas ar uzlādēšanu. Tādējādi automobiļu ražotājiem un elektrisko auto parku operatoriem būtu jāspēj izcelties no konkurences ar jaunu lietotāju pieredzi. Bosch apraksta funkciju tā, lai uzlādes staciju uzlādes līmenis, diapazons un pieejamība reāllaikā būtu viena otrai piemērota. Ja, piemēram, maršrutā plānotā uzlādes stacija ir aizņemta, sistēmai automātiski jāpārplāno maršruta vadība. Vadītājam jābūt iespējai saglabāt arī savas preferences, piemēram, uzlādes ātrumu, uzlādes cenas, kā arī uzlādes stacijas ar blakus esošajiem restorāniem vai bezmaksas piekļuvi Wifi.

Mašīnmācību metodes ir izmantojamas, lai mācītu programmatūru un tādējādi ar katru uzlādes procesu padarītu ieteikumus un atsevišķus pakalpojumus precīzākus. Bosch gan nemin, kad tiks ieviesta Convenience Charging un vai risinājumam jau ir sākotnējie klienti.

Informācijas avots – bosch-presse.de

Back to top