ABB prezentē kompakto ātrās uzlādes staciju Terra 184

ABB ir prezentējis jaunu ātrās uzlādes staciju, kas ļaus veikt uzlādi ar jaudu līdz 180 kW. Ar savu mazo izmēru Terra 184 vajadzētu būt īpaši piemērotai lietošanai pilsētā un lētākai par līdzīgi jaudīgiem modeļiem.

Šveices-Zviedrijas kompānija nepieciešamās uzstādīšanas laukumu lēš 0,5 kvadrātmetru platībā. Tāpat kā labi pazīstamajai Terra 54 (ar uzlādes jaudu līdz 50 kW), arī jaunajam modelim nevajadzētu būt nepieciešamiem papildus sadales skapjiem. Tie ir nepieciešami HPC uzlādes punktiem, bet tos var novietot arī dažu metru attālumā no faktiskā uzlādes punkta. Tomēr ārējie sadales skapji palielina nepieciešamo telpu un būvdarbu apjomu.

Terra 184 jānodrošina vienlaicīga trīs transportlīdzekļu uzlāde. Visu standarta elektroauto akumulatoru prasības ir izpildītas arī ar spriegumu līdz 920 voltiem. Saskaņā ar ABB sniegto informāciju uzlādes stacija ir saderīga ar visiem tirgū esošajiem uzlādes standartiem. Citiem vārdiem sakot, klienti var pasūtīt Terra 184 ar CCS, CHAdeMO un 2. tipa maiņstrāvas kabeli pēc pieprasījuma. Turklāt citu Terra modeļu operatoriem, piemēram, Terra 94 vai 124, vajadzētu būt iespējai uzlabot savu uzlādes staciju statusu līdz Terra 184 ar papildu barošanas moduļiem.

Lai uzlādes procesu klientam padarītu pēc iespējas ērtāku, kabeļi ir projektēti ar astoņu metru garumu. Tas ir, lai izvairītos no nevajadzīgas manevrēšanas uzlādes stacijas teritorijā. ABB norāda, ka uzlādes staciju atkarībā no operatora vēlmēm var piegādāt dažādās konfigurācijās, piemēram, ar kredītkartes maksājumu termināli vai atsevišķu ekrānu.
Frank Mühlon, ABB globālās e-mobilitātes infrastruktūras risinājumu vadītājs, jau bija paziņojis par jauno modeli maijā intervijā ar electrive.net portālu. “Jautājums ir, cik tālu es varu paaugstināt uzlādes strāvu, lai nebūtu vajadzīgs ar šķidrumu dzesējams kabelis? Tad kabeļi ir daudz dārgāki un smagāki, un, galvenais, man jāintegrē dzesēšanas sistēma “saka Mühlon. “Turklāt ar dzesēšanu sistēmu palielinās nepieciešamā uzturēšanas intensitāte. Tieši tāpēc mēs tirgū palaidīsim jaunu uzlādes staciju, kas ir paredzēta uzlādei ar maksimālo jaudu 180 kW un neprasa ar šķidrumu dzesētus kabeļus”.

Ņemot vērā daudzu pašreizējo transportlīdzekļu modeļu līdzstrāvas lādēšanas jaudu, Mühlon norādīja, ka galvenais uzlādes stacijas pielietojums ir divu elektroauto paralēla uzlāde ar 90 kW katram. “Uzlādes veiktspējas ziņā tas šobrīd ir pilnīgi pietiekami vairumam transportlīdzekļu modeļiem, īpaši pilsētvidē,” norāda ABB vadītājs.

Terra 184 būs pieejama šomēnes tieši no ABB un no izvēlētajiem ABB dīleriem Eiropā, savukārt Ziemeļamerikā no augusta un pārējā pasaulē no 2020.gada ceturtā ceturkšņa. ABB vēl nav atklājis cenas, bet, tā kā tas neizmanto ar šķidrumu dzesētus kabeļus, tiek uzskatīts, ka modelis ir lētāks par Terra HP CP500 C2, kas nodrošina jaudu līdz 175 kW.

Informācijas avots – abb.com

Back to top