Mūsu blogs

EV pasaules jaunumi

VW sācis Emdenas rūpnīcas pārbūvi

VW ir sācis Emdenas rūpnīcas pārveidošanu MEB elektrisko automobiļu ražošanai. Atšķirībā no rūpnīcas Cvikavā, Emdenas rūpnīca paralēli turpinās iekšdedzes dzinēju montāžu.

Kā ziņots pirms dažām dienām, Cikavas rūpnīcā tiks ražoti tikai elektroautomobiļi un pēdējais auto ar iekšdedzes dzinēju jau noripojis no līnijas. Lai gan no 2022.gada Emdenā tiks būvēts ID.4 un citi elektroauto modeļi, kas sekos vēlāk, tas notiks paralēli ar iekšdedzes dzinēju ražošanu.

Kā norāda VW, Passat sedana un Variant, Arteon un jaunā Shooting Brake variantu ražošana turpināsies ar vairāku gadu pārejas periodu.
Pēdējā rūpnīcas paplašināšanās posmā tehniskās ražošanas jauda ir paredzēta līdz 300 000 elektromobiļu. Investējot aptuveni vienu miljardu eiro, Volkswagen valdes loceklis Andreass Tostmans (Andreas Tostmann), kas nodarbojas ar ražošanu un loģistiku, sagaida, ka rūpnīca būs viena no modernākajām ražotnēm rūpniecībā.

Volkswagen zīmola izpilddirektors Ralfs Brandšteters (Ralf Brandstätter), kurš no 1.jūlijā ieņem šo amatu, saka: “Emdenas rūpnīcu pārbūvēt par ražošanas vietu elektromobiļiem Volkswagen spiež sistēmas maiņas temps. Kopumā rūpnīcas pārveidošanā uzņēmums ieguldīs aptuveni 1 miljardu eiro. Emdenas ražotne tiks pārveidota par mūsu elektriskās stratēģijas stūrakmeni.”

MEB elektroinženieriem paralēlai elektromobiļu un iekšdedzes dzinēju auto ražošanai tiks izbūvēta jauna montāžas halle ar platību 50 000 kvadrātmetri. Saskaņā ar Volkswagen datiem iespiedformu un virsbūves daļu cehs arī tiks paplašināts par 23 000 kvadrātmetriem, krāsošanas cehs tiks modernizēts un tam tiks pievienota jauna “divkrāsu halle” ar 6000 kvadrātmetriem, paredzēta transportlīdzekļu jumtu krāsošanai melnā krāsā. Volkswagen uzskata, ka divu krāsu krāsojums ir viena no ID. saimes iezīmēm. Līdz 2021.gada vasarai krātuvju zonas tiks paplašinātas.

Pārveidei Emdenā kompānija vēlas izmantot arī Cvikavā gūto pieredzi. Kopš 2019.gada rudens vairāki Emden rūpnīcas darbinieki ir palīdzējuši sistēmu uzstādīšanā un ID.3 ražošanas uzsākšanā Cikavas rūpnīcā. Tajā pašā laikā augstsprieguma detaļu apstrāde Emdenā nebūs pilnīgi jauna – Passat PHEV versijas jau vairākus gadus tiek būvētas tieši tur.

Informācijas avots – volkswagen-newsroom.com

Back to top