Northvolt kļūst par trešo akumulatoru šūnu piegādātāju BMW

BMW grupa ir parakstījusi ilgtermiņa līgumu par akumulatoru šūnu piegādi ar Zviedrijas kompāniju Northvolt. Darījuma vērtība ir divi miljardi eiro. Northvolt sāks akumulatoru elementu ražošanu 2024.gadā savā Gigafactory Šellefteo, kas pašlaik tiek būvēta.

Zviedru uzņēmums Minhenes kompānijai jau ir trešais piegādātājs pēc CATL un Samsung SDI. BMW vairāku piegādātāju stratēģija ir izveidot globālu konkurenci koncerna tīklā, liecina preses informācija. Par iepirkšanu un piegādātāju tīklu atbildīgais BMW valdes loceklis Andreass Vendts (Andreas Wendt) skaidro: “Mums vienmēr ir pieejama labākā iespējamā šūnu tehnoloģija.”

BMW nav sniedzis informāciju par līguma termiņu ar Northvolt, kas piegādā akumulatoru šūnas arī Volkswagen. Northvolt-Volkswagen darījums liecina, ka pašlaik viņi būvē elementu ražotni Zalcgitterā. Tomēr BMW elektromobiļu akumulatorus uzstāda tikai Vācijā, Ķīnā, ASV un Taizemē, bet pērk elementus no minētajiem partneriem.

Parakstot jaunāko līgumu ar Northvolt, Vendts piebilda, ka tas ir “vēl viens solis, lai apmierinātu mūsu augošo vajadzību pēc akumulatoru šūnām ilgtermiņā.” Arī Bavārijas uzņēmums savā paziņojumā uzsvēra, ka ir atzinis Northvolt potenciālu un pieredzi jau agrāk, jo uzsāka sadarbību 2018.gada vidū, veidojot kopīgu tehnoloģiju konsorciju, lai izstrādātu akumulatora elementus. Kopā ar Umicore partneri meklē ilgtspējīgākas šūnas. Šim nolūkam pārstrādājamu elementu dizains ir fokuss visā bateriju elementu izstrādes laikā, uzskata BMW.

Šīs zaļās idejas arī informē par līgumu ar CATL, Samsung SDI un Northvolt, un tas viss attiecas tikai uz enerģijas izmantošanu no atjaunojamiem enerģijas avotiem, lai ražotu piektās paaudzes akumulatora šūnas BMW grupai. “Palielinoties apjomiem, zaļās enerģijas izmantošana nākamo desmit gadu laikā ietaupīs aptuveni desmit miljonus tonnu CO2. Salīdzinājumam, tas ir aptuveni tāds CO2 daudzums pilsētā, kurā ir vairāk nekā miljons iedzīvotāju, piemēram, Minhenē,” norāda BMW izpilddirektors Olivers Zipse.

Pēdējo mēnešu laikā ilgtspēja BMW darba kārtība ieņem nozīmīgu lomu. BMW jau 2019.gada oktobrī paziņoja, ka maina savu stratēģiju izejvielu iegādei akumulatoru materiāliem. Auto ražotājs pirks kobaltu un litiju, piemēram, no pašiem raktuvju operatoriem un pēc tam padarīs to pieejamu šūnu ražotājiem, lai tie varētu uzbūvēt akumulatora šūnas BMW. Tas ir paredzēts, lai no piegādes ķēdes izņemtu piegādātājus un izplatītājus, un Vācijas uzņēmums cer, ka tas nodrošinās lielāku kontroli un lielāku pārredzamību. Šī iemesla dēļ BMW uzsāka sadarbību ar organizāciju PartChain, kas izmanto blokķēžu tehnoloģiju, lai palielinātu pārredzamību pasaules piegādes ķēdēs attiecībā uz izejvielām un komponentiem. Tikai pagājušajā nedēļā BMW parakstīja kobalta piegādes līgumu ar Maroku.
BMW grupa vada savu Battery Cell Competence Centre Minhenē. Grupa strādā pie prototipiem, lai analizētu un labāk izprastu šūnu vērtību veidošanas procesus. Nesenās baumas, saskaņā ar kurām BMW plāno pilotrūpnīcu akumulatoru elementu ražošanai elektroautomobiļiem Bavārijas rajonā Parsdorfā, netālu no Minhenes, paliek neapstiprinātas.

Tomēr rūpnīca būtu nākamais solis, sekojot līdzi centra norisēm.
Kādu kapacitāti un cik daudz transportlīdzekļiem BMW saņems no Northvolt par diviem miljardiem eiro, nav skaidrs. Northvolt Ett Zviedrijā darbu sāks 2021.gadā ar jaudu 32 GWh un līdz 2024.gadam tiks paplašināta līdz 40 GWh.

Northvolt izpilddirektors Pēters Karlsons (Peter Carlsson) 2019.gada novembrī teica, ka viņa uzņēmuma mērķis ir līdz 2030.gadam panākt, lai ražošanas jauda sasniedz 150 GWh un 25% tirgus daļu Eiropā. “Nav šaubu, ka mūsu ambīcijas tālu pārsniedz 64 GWh,” laikrakstam Financial Times sacījis Karlsons. Tagad viņš ir atradis nozīmīgu un lielu klientu.

Informācijas avoti – bmwgroup.com, northvolt.com

Back to top