Volkswagen ID.1, iespējams, aizkavēsies līdz 2025. gadam

VW plānotais nelielais elektroauto ar cenu zem 20 000 eiro tiks laists tirgū divus gadus vēlāk nekā iepriekš tika plānots, liecina jauns ziņojums. Iespējamais automašīnas modeļa nosaukums ir ID.1, kas kā paredzams aizstās VW e-Up.

Kā nozares eksperts Georgs Kačers (Georg Kacher) atklāj rakstā Car Magazine, ID.1 ražošanu nav paredzēts sākt līdz 2025.gadam. Kačers gan neatklāja savas informācijas avotus. Līdz šim kopumā pieņemts, ka ID.1 tiktu piedāvāts 2023.gadā. Tagad, acīmredzot, 2023.gadā būs skatāma mini auto koncepcijas prezentācija, kas tiek izstrādāta zem iekšējā segvārda e-Zzity.

Ir paredzēts, ka samazinātā izmēra MEB bāze ļaus izmantot divus akumulatoru izmērus (visticamāk 24 kWh un 36 kWh), lai gan nav skaidrs, vai šīs vērtības ir bruto vai neto kapacitāte. Ar ID.3 VW norāda izmantojamo neto jaudu. Versijai ar lielāku akumulatoru ar vienu uzlādi nobraucamajam diapazonam vajadzētu būt 298 kilometri (185 jūdzes), un nekur netiek minēts, kādu diapazonu nodrošina mazākais akumulators.
Pašreizējā variantā e-Up ar 36 kWh bruto kapacitāti, ar vienu uzlādi nobraucamais diapazons iekļaujas standarta 260 kilometru robežās.

Pieņēmums ir tāds, ka ID.1 būtu mazliet efektīvāks ar līdzīgu akumulatora jaudu. Ar kopējo cenu, kas ir nedaudz lielāka par 21000 eiro, e-UP jau ir gandrīz tādā līmenī, kādu VW vēlas sasniegt ar ID.1. Ar vienu atšķirību – VW ar ID.1, visticamāk, gūs peļņu no pārdošanas cenu, savukārt šobrīd uzņēmums par katru pārdoto e-Up zaudē līdz 5000 eiro, norāda kompānijas vadītājs Herberts Dīss (Herbert Diess).

ID.1 vai e-Zzity vizuālajam tēlam paredzēts līdzināties ID.3, piemēram, ar auto priekšpus vai vizuāli kontrastējošo jumta konstrukciju. Tā pat ID.1 vajadzētu būt līdzīgiem pamata izmēriem ar e-Up. Pēc Auto Magazine domām, VW vajadzētu apsvērt arī robustāku ID.1 Crozz versiju un mikroautobusu līdzinieku. Acīmredzot tiek plānots arī ID.2, kurš tiks izstrādāts kā konkurents Renault Zoe un Peugeot e-208. Kačers norāda arī uz ID.3 R versiju.

VW tomēr oficiāli apstiprina, ka MEB Performance motori no 2023.gada tiks būvēti Kaselā (Vācijā). Volkswagen Group Components rūpnīca ir ekonomiski dominējusi pār saviem globālajiem konkurentiem, kā norādīts koncerna paziņojumā. “Līdztekus komponentu komandas plašajai kompetencei produktu un procesu jomā, līguma piešķiršanas iemesls bija samazinātās ieguldījumu izmaksas,” raksta VW. Izmaksas, iespējams, ir samērīgas, jo standarta ID.3 dzinēji jau tiek ražoti Kaselā.

Informācijas avoti – carmagazine.co.uk, volkswagen-newsroom.com

Back to top