Jauna e-velosipēdu piedziņa no Yamaha un Mahle

Yamaha un Mahle e-velosipēdu 2021.gada modelī piedāvā jaunu piedziņu. Abi uzņēmumi seko tendencei mazākām un vieglākām elektopiedziņām, kuras vieglāk integrēt rāmī.

Pirmkārt, par Yamaha jauno elektrovelosipēdu piedziņu. Japānas uzņēmums laiž klajā divus jaunus produktus e-velosipēdiem: 2,9 kg vieglo PWseries CE piedziņas vienību un External Crossover 500 akumulatoru ar kapacitāti 500 Wh. Yamaha piedāvā mazu svaru ar mazāku jaudu: 250 vati un 50 ņūtonmetru griezes moments ir vadāms esošajai elektrisko velosipēdu piedziņai, bet tas ir segments, ko Yamaha vēl nav apkalpojis. Svars ir īpaši nozīmīgs elektriskajiem pilsētas velosipēdiem, kuriem ir jābūt manevrēt spējīgiem un kurus nākas regulāri pārvadāt vai iznest no velosipēda pagraba vai dzīvokļa.

PWseries CE ir padarīts ne tikai īpaši viegls, bet tas arī kļuvis ļoti kluss. Dzinējam Yamaha izmanto zināmu programmatūru, kas automātiski pielāgo elektrisko atbalstu attiecīgai strāvas ievadei automātiskajā atbalsta režīmā. Tas attiecas arī uz Walk Assist, kas, stumjot divriteni, darbojas tā, ka braucējam praktiski nav jāpielieto spēks.

Kā norāda nosaukums, Yamaha External Crossover 500 ir ārējais akumulators. Enerģijas uzglabāšanas ziņā pēdējā laikā tendence ir vairāk vērsta uz integrētām baterijām, kas ir mazāk pamanāmas. Tiek uzskatīts, ka EC500, tāpat kā jaunā piedziņas vienība, izceļas ar mazāku svaru – 2,9 kilogramiem. Pēc Yamaha teiktā, uzlādes laiks, domājams uzlādei pie mājas rozetes, ir aptuveni četras stundas.

Mahle arī laiž klajā savu nākamās paaudzes piedziņas sistēmu e-velosipēdiem, bet ar citu tehnoloģiju nekā Yamaha. Kamēr japāņu kompānija paļaujas uz vidū montētu motoru ar rumbas bremzi, vācu kompānijas X35 + sistēmu veido riteņu rumbas motors, akumulators un vadības bloks. Pēc Mahle teiktā, sistēmu var integrēt klasiskā velosipēda rāmī. Ieskaitot akumulatoru, kopējais svars ir tikai 3,5 kilogrami.

Motora jauda ir 250 vati un tas atrodas aizmugurējā riteņa rumbā. 245Wh Intube akumulators ir nemanāmi integrēts lejupvērstajā caurulē. Papildus ir pieejama otra Range Extender baterija ar 208 vatstundām, kas tiek uzstādīta tādā kā “pudeļu turētājā” uz sēdekļa caurules. Vadības bloks ir ļoti kompakts un tam nav displeja – Mahle vēlas šim nolūkam izmantot braucēju viedtālruni, kas datus rāda reāllaikā, izmantojot aplikāciju.

“Ar savu braukšanas sistēmu mēs atdodam velosipēdam atpakaļ savu identitāti,” saka Džoena Sommere (Jochen Sommer), e-velosipēdu nodaļas vadītāja no Mahle, „Ja akumulators ir iebūvēts rāmī un motors riteņu rumbā, velosipēdam nav redzamas tā elektrifikācijas pazīmes. Tagad e-velosipēdi var atkal izskatīties sportiski, slaidi un eleganti.””

Informācijas avoti – cyclingindustry.news, automobilsport.com, mahle.com

Back to top