Mūsu blogs

EV pasaules jaunumi

Lucid Motors plāno e-SUV

Elektroauto startaps Lucid Motors plāno ar akumulatoru darbināmu elektrisko SUV, kura pamatā ir uzņēmuma pirmā modeļa – elektriskā sedana Air – platforma. Kā skaidroja izpilddirektors Pīters Ravlinsons (Peter Rawlinson), prototips jau pastāv.

Ravlinsons pastāstīja Green Car Reports, ka Lucid SUV ražošana jāsāk 2023.gada sākumā. “Un tas ir patiešām, patiešām svarīgi, jo mums ir nepieciešami apjomradīti ietaupījumi, lai attīstītu biznesu,” sacīja Ravlinsons. Tiklīdz šie apjomradītie ietaupījumi tiks sasniegti, uzņēmums vēlas pievērsties arī ievērojami lētākiem transportlīdzekļiem.

Lucid Motors, kura galvenā mītne atrodas Kalifornijā, pašlaik būvē savu pirmo rūpnīcu Casa Grande Arizonā. Rūpnīcas būvniecības pirmajā posmā, ko paredzēts pabeigt 2020.gada beigās, tiek ieguldīti vairāk nekā 300 miljoni dolāru. Tad tur plānots ražot Air. Lucid plāno prezentēt elektrisko sedanu 9.septembrī, un piegādes plānots sākt 2021.gada sākumā. Pirmajiem transportlīdzekļiem Eiropā paredzēts ierasties 2021.gada beigās.
Ravlinsons intervijā sacīja, ka būvniecības darbi Casa Grande ir gandrīz pabeigti un pirmā tā dēvēto Beta 2 automobiļu partijas ražošana var sākties – t.i., ļoti tuvu sērijveida ražošanai. “Būs pagājuši astoņi mēneši sākot no būvniecības sākuma līdz automašīnām, kas noripo no ražošanas līnijas,” sacīja Ravlinsons.

Kamēr rūpnīca pirmajā posmā būvēs tikai Air, izpilddirektors saka, ka otrajā posmā tā tiks paplašināta, lai ražotu SUV. Pēc tam abus modeļus jābūt iespējai samontēt vienotā līnijā. Abiem transportlīdzekļiem jābūt aptuveni vienādā garumā, un tiem, visticamāk, būs vairāki kopīgi komponenti, jo īpaši attiecībā uz piedziņas sistēmu.

Principā rūpnīca jau no paša sākuma ir projektēta tā, lai tā būtu piemērota nākotnes modeļiem. “Mēs skatījāmies uz veselu klāstu produktu, kurus, iespējams, vēlamies izgatavot, un mēs no jauna izstrādājām krāsošanas cehu, lai to pielāgotu,” sacīja Ravlinsons. Tas attiecas arī uz virsbūves montāžas cehu – “turpmākajiem septiņiem vai astoņiem gadiem.”

Ravlinsons atsaucas uz krāsošanas cehu – transportlīdzekļa garums šeit ir svarīgāks nekā gala montāžā. Par spīti tam, ka sedanam un SUV būs līdzīgs garums, viņš saka: “Bet, ja mēs gribam izveidot garāku transportlīdzekli, piemēram, pikapu vai kaut ko tamlīdzīgu, kuru mēs, iespējams, vēlamies izgatavot nākotnē, krāsošanas cehs būs tam nodrošināts.” Jautāts, Lucid Motors vadītājs paskaidroja, ka pikaps ir iespējams, bet pašlaik nav plānots.

Tomēr Ravlinsons izslēdz iespēju ražot elektromobiļus citiem uzņēmumiem. “Nē, pilnīgi noteikti nē,” sacīja Ravlinsons. “Es zinu, ka Lucid Motors ir vislabākās tehnoloģijas. Kāpēc lai mēs taisītu kādu citu mašīnu?” Ar šo ir skaidrs, ka Lucid tiecas pēc citas stratēģijas nekā, teiksim, startaps Rivian, kas vēlas savā platformā papildus saviem R1S un R1T modeļiem būvēt automašīnas no citiem ražotājiem.

Informācijas avots – greencarreports.com

Back to top