Apvienotā Karaliste turpina ievērot ES CO2 emisiju noteikumus

Izskatās, ka Apvienotā Karaliste paliks pie ES noteikumiem par CO2 emisiju standartiem pat pēc tam, kad šī gada beigās būs izstājusies no Eiropas Savienības. Par to liecina jaunā publiskā apspriešana, un tā ir atvērta komentāriem līdz 21.augustam.

Lielbritānijas valdības publisko konsultāciju dokumentā iekļauti priekšlikumi, kas saglabās esošo regulējošo režīmu “pēc iespējas tuvāk pašreizējai situācijai attiecībā uz ražotājiem”. Tas ļaus izvairīties no neskaidrībām, jo īpaši tāpēc, ka valsts auto parks ir smagāka nekā ES 27. Pāreja no ES auto parka vidējās vērtības uz Apvienotās Karalistes specifisko vērtību “nekavējoties padarītu reglamentējošos mērķus prasīgākus visiem ražotājiem”, departaments skaidro konsultāciju dokumentā.

Vidējais to automašīnu svars, kas 2018.gadā tika pārdotas Apvienotajā Karalistē, bija 1466 kg (3232 mārciņas), savukārt ES vidējais svars bija 1420 kg (3130 mārciņas). Tā kā Apvienotajai Karalistei ir lielāka vidējā transportlīdzekļa masa nekā ES, Apvienotās Karalistes mērķa kopsumma būtu nedaudz lielāka nekā ES27. “Tomēr tas atspoguļo to, ka Apvienotajā Karalistē tiek turpināti pašreizējie centieni, lai ievērotu atbilstību standartiem, nevis jebkādu ambīciju vājināšanos,” teikts apspriedes dokumentā. Tas atbilst arī valdības apgalvojumam “turpmākajai pieejai pēc tam, kad tiek atstāta Eiropas Savienība, transportlīdzekļu emisiju regulēšanā būt vismaz tikpat ambicioziem kā nosaka pašreizējā kārtība”, kas izklāstīts tajā pašā dokumentā.

Kā ziņots, Lielbritānija plāno no 2035.gada aizliegt jaunu reģistrāciju ar iekšdedzes dzinējiem darbināmiem auto un hibrīdautomobiļiem, lai gan vēl tiek apspriests arī iespējams agrāks termiņš. Tas ir izklāstīts Road to Zero stratēģijas dokumentā.

Kad tas tiks ierosināts tiesību aktos, Apvienotā Karaliste saglabās ES 15% CO2 emisiju samazināšanas mērķi automobiļiem un mikroautobusiem no 2025.gada un 37,5% samazinājumu automobiļiem un 31% autofurgoniem līdz 2030.gadam. Automobiļu ražotāji saņems soda naudu 86 Lielbritānijas mārciņas, nevis 95 eiro par katru pārsniegto CO2 gramu. Robežvērtība ir 95 grami uz km, un ražotājiem joprojām būs jāpamato savi mērķi ar pārdoto transportlīdzekļu vidējo svaru. Turklāt tā vietā, lai aplūkotu autoparka svaru Apvienotajā Karalistē, sistēma turpinās balstīties uz ES pārdoto transportlīdzekļu vidējiem rādītājiem.

Līdz 2020.gada 21.augustam valdības publiskajā konsultācijā var iesniegt komentārus. Kad tā būs pabeigta, noteiktā laikā tiks publicēts sabiedrības komentāru kopsavilkums un valdības atbilde, tostarp informācija par turpmākajiem pasākumiem.

Informācijas avoti – gov.uk, carscoops.com

Back to top