Cvikavas rūpnīcā sākta VW ID.4 ražošana
VW ID.4 ražošana šodien sākusies Volkswagen rūpnīcā Cvikavā, Saksijā. Tādējādi VW sāk e-SUV sērijas izgatavošanu, pirms to oficiāli izlaiž septembra beigās. Vācija ir tikai ražošanas cikla sākums, rūpnīcām Ķīnā un ASV ir cieši jāseko līdzi.
VW ID.4 kā tāds nav jaunums. Tomēr, ņemot vērā pandēmijas ierobežojumus, joprojām ir maz informācijas, Volkswagen gaida automašīnas atrādīšanu. Kā šodien ziņots, Automobilwoche lēš, ka auto tiks izlaists 23.septembrī.
Lai nu kā, šodien Cvikavas rūpnīcā Saksijā ir sākusies ražošana. E-mobilitātes programmas valdes loceklis Tomass Ulbrihs (Thomas Ulbrich) atsaucās uz pēdējo mēnešu nopietnajām problēmām sabiedrībā, tādējādi uzskatot ID.4 sērijas ražošanas uzsākšanu par “ārkārtēju sasniegumu”. Viņš uzsvēra: “Otrais modelis ID. saimē jau ir noripojis no montāžas līnijas, kur tikai nesen vēl tika būvēti iekšdedzes dzinēji.”
Patiešām, Volkswagen šogad jūnijā pabeidza Saksijas rūpnīcas darbību, kas 116 gadus būvēja ar fosilo degvielu darbināmus automobiļus, pārveidojot to par pirmo rūpnīcu, kas pilnībā paredzēta elektriskajiem transportlīdzekļiem. Tika ieguldīti 1,2 miljardi eiro. Volkswagen apgalvo, ka pabeigs visus pārbūves darbus šogad, kā tas tika jau iepriekš plānots. 2021.gadā VW mērķis ir panākt, lai no Cvikavas rūpnīcas izripo 300 000 elektromobiļi, kuru pamatā ir modulārās elektriskās piedziņas matrica (MEB).
ID.4, protams, dala MEB platformu ar ID.3. Tikai salīdzinājumam – e-SUV priekšpuse ir ievērojami augstāka un zināmā mērā apjomīgāka, nekā tas ir raksturīgs SUV, taču Volkswagen apgalvo, ka šis SUV dizains ir īpaši aerodinamisks. “Izcilā aerodinamika samazinās vilkmes koeficientu, un tas palielinās ID.4 diapazonu līdz pat 500 kilometriem atkarībā no piedziņas paketes,” norāda Volkswagen zīmola izpilddirektors Ralfs Brandšteters (Ralf Brandstätter). Tā kā ID.3 faktiski var nobraukt līdz 550 kilometriem ar to pašu 77 kWh akumulatoru – 50 kilometru starpība joprojām skaidrojama ar ID.4 SUV korpusa lielāku svaru un paaugstināto gaisa pretestību. Brandšteters uzskata, ka “ar ID.4 Volkswagen pievieno vēl vienu elektroauto kompaktā SUV klasei, kas ir pasaulē lielākais izaugsmes segments,”
Par VW ID.4 izplatību globālā mērogā Brandšteters skaidro: “Nākotnē auto tiks būvēts un pārdots Eiropā, Ķīnā un vēlāk arī ASV.” Izņemot Cvikavu, izpilddirektors atsaucas uz rūpnīcām Antingā (Ķīnā) un Čatanūgā (ASV). Pirmssērijas ražošana tika sākta Antingā 2019.gada novembrī. Čatanūgā ID.4 sērijai vajadzētu parādīties 2022.gadā. Volkswagen apgalvo, ka, tāpat kā ID.3 gadījumā, ID.4 ražošana būs oglekļa ziņā neitrāla.
Informācijas avots – volkswagen-newsroom.com