Xpeng nākotnē plāno piedāvāt akumulatoru nomu
Līdzīgi kā konkurents Nio, Xpeng Motors tagad nodala akumulatoru izmaksas no savu automobiļu iegādes cenas un piedāvā klientiem iespēju nomāt akumulatoru septiņu gadu periodā.
1.septembrī Xpeng uzsāka savu bateriju līzinga pakalpojumu, kas septiņu gadu laikā ļauj klientiem norēķināties par akumulatoru komplektiem 84 maksājumos. Pagaidām pakalpojums tiks piedāvāts tikai atsevišķām G3 un P7 versijām. SUV G3 gadījumā tā būs 520 i sērija, elektriskajam sedanam P7 AWD piedziņas versijai un supertālās darbības modelim ar aizmugurējo riteņu piedziņu. Akumulatora līzings pašlaik acīmredzot tiek izmēģināts pilotprojektā divpadsmit Ķīnas pilsētās, tostarp Pekinā, Šanhajā un Guandžou.
Akumulatora līzinga ideja ir tāda pati kā Renault un Nissan: bez akumulatora cenas pats transportlīdzeklis jāpiedāvā par daudz zemāku cenu. Kompaktais E-SUV G3 520 i maksā vismaz 182800 juaņas, pašlaik ap 22550 eiro. Bez akumulatora klientiem par pašu transportlīdzekli jāmaksā tikai 122800 juaņas, jeb 15145 eiro. Akumulatora noma šajā gadījumā būtu 780 juaņas mēnesī (96 eiro). Pēc 84 ikmēneša maksājumiem, ar kuriem klients ir samaksājis par akumulatoru, tas pieder viņam. 188320 juaņu vērtais piedāvājums ir dārgāks, nekā uzreiz iegādājoties transportlīdzekli ar akumulatoru.
Klientiem, kuri nevēlas izmantot visu akumulatora kapacitāti piedāvāta arī iespēja to samazināt. Šajā gadījumā programmatūra ļauj izmantot tikai daļu no kapacitātes, bet mēneša likme G3 520 gadījumā samazinās līdz 580 juaņām, ap 71 eiro. No ziņām Ķīnas plašsaziņas līdzekļos nav skaidrs, cik lielā mērā akumulatora kapacitāte ir ierobežota ar šo iespēju. Tomēr klientiem jebkurā laikā vajadzētu būt iespējai pāriet uz standarta likmi ar augstāku diapazonu.
P7 gadījumā pats transportlīdzeklis tiek piedāvāts par 75 000 juaņām (9250 eiro) lētāk, bet nomas maksa nedaudz lielāka – apmēram 980 juaņas (121 eiro).
Tomēr ir viena būtiska atšķirība no akumulatora līzinga, ko augustā paziņoja Nio. Xpeng gadījumā akumulators pēc septiņiem gadiem nokļūst klientu īpašumā, bet Nio baterija vienmēr paliek uzņēmuma īpašumā. Nio pieeja ir loģiska, jo akumulatoru apmaiņas stacijās jebkurā gadījumā tiek izmantoti dažādi akumulatori, kas tiek uzstādīti zem transportlīdzekļiem, tāpēc lietotājam nav iespējams saglabāt “savu” akumulatoru.
Piedāvātās cenas ir līdzīgas Nio: auto maksa ir par 70000 juaņām (ap 8500 eiro) lētāka un mēneša likme 70 kWh akumulatoriem ir 980 juaņas. Nio piedāvā šo programmu ES8, ES6 un EC6 modeļiem.
Informācijas avoti: gasgoo.com, cntechpost.com