Canyon prezentē četrriteņu e-velosipēdu konceptu
Vācu velosipēdu un e-velosipēdu ražotājs Canyon prezentējis savu Nākotnes mobilitātes konceptu (Future Mobility Concept), kas ir elektroauto un elektrovelosipēdu apvienojums. Četrriteņu transportlīdzeklis ar e-velosipēda piedziņu ir paredzēts braukšanai pa velosipēdu ceļiem vai brauktuvi.
Atšķirībā no dažiem citiem četru riteņu e-velosipēdiem Nākotnes mobilitātes koncepts nav kravas velosipēds. Dažas no šīm koncepcijām, piemēram, Citkar Loadster vai EAVan, galvenokārt ir paredzētas iekšpilsētas loģistikai. Tā vietā Canyon ir izstrādājis “revolucionāru alternatīvu gan automobilim, gan velosipēdam”, galvenokārt kā pasažieru transportlīdzekli.
Lai gan četrriteņu kravas velosipēdu kabīne parasti ir atvērta sānos, pakļaujot vadītāju laika apstākļiem, Koblencas uzņēmums projektējis “panorāmas kapsulu”. Transportlīdzekļa vadītājs ir aizsargāts un pa lielajiem logiem ir iespējams visu labi pārredzēt. Karstā laikā “panorāmas kapsulai” jāatveras, lai Nākotnes mobilitātes konceptu varētu vadīt kā kabrioletu. Transportlīdzeklī ir ierīkota arī apkures sistēma, lai novērstu logu aizmiglošanos aukstās un mitrās dienās.
Kopā ar pieaugušu cilvēku kapsulā var ievietot arī bērnu (līdz 140 cm garu) vai bagāžu, norāda Canyon. Aerodinamiski konstruētais transportlīdzeklis ir 2,3 metrus garš, 83 centimetrus plats, aptuveni vienu metru augsts, un tā riteņu bāze ir 1,68 metri. Riepu platums uz abām asīm ir 76 centimetri.
Saskaņā ar WLTP testa ciklu 150 kilometru rādiusu var sasniegt ar akumulatora jaudu aptuveni divas kilovatstundas. Vadītājam ir jāmīda pedāļi, un elektromotors to palīdz izdarīt. Uz ceļa maksimālais ātrums iespējams līdz 25 km/h, kas nozīmē, ka Nākotnes mobilitātes koncepts nav ātrāks par e-velosipēdu. Lai novērstu iespēju, ka transportlīdzeklis uz ceļa varētu kļūt par satiksmes šķērsli un lai izvairītos no bīstamiem apdzīšanas manevriem, ražotājs sola, ka ātrumu varētu palielināt līdz pat 60 km/h.
Canyon 95 kilogramus smago Nākotnes mobilitātes konceptu izstrādāja kopā ar Āhenes Tehnisko universitāti. Ideja ir noturēt transportlīdzekli uz ceļa pēc iespējas ilgāk (izmantojot ātruma priekšrocības) un tikai satiksmes sastrēguma gadījumā pārslēgties uz velosipēdistu ceļu.
Līdz šim tomēr Nākotnes mobilitātes koncepts ir tikai prototips. Pēc Canyon teiktā, tas ir “izšķirošs solis, lai no jauna izdomātu, kā velosipēdu tehnoloģija var atgūt vietu ielās. Tas ir tīrs transportlīdzeklis, paziņojums un zīme par to, kas nāks.” Unikālais transportlīdzeklis pašlaik tiek izrādīts uzņēmuma galvenajā mītnē Koblencā.
Informācijas avoti: bikerumor.com, canyon.com, forbes.com, bikeradar.com