Opel ar pilnībā elektrisko Movano iepazīstinās 2021.gadā
Ar elektrību darbināmi kravas automobiļi: 2021.gadā Opel piedāvās arī sava Movano busiņa elektrisko versiju. Nākamgad būs pieejama arī Opel Combo Cargo elektriskā versija. Tikmēr jaunais Opel Vivaro-e, kuru jau iespējams pasūtīt, tiks piegādāts no oktobra.
Tas nozīmē, ka no nākamā gada uzņēmums, kas atrodas Riselsheimā, Vācijā, piedāvās arī pilna vieglo kravas automobiļu klāsta elektriskās versijas. “Elektrifikācija ir īpaši svarīga vieglo kravas automobiļu segmentā,” saka Opel vadītājs Maikls Lohšellers (Michael Lohscheller). “Vai nu kā pēdējā posma piegādes transportlīdzeklis, vai kā transportlīdzeklis amatniekiem: ar Combo, Vivaro un Movano mēs piedāvājam saviem klientiem iespēju bez emisijām braukt pilsētas centros ar daudziem dažādiem variantiem.”
Īss apraksts: Combo, Vivaro un Movano ir pieejami no Opel “simtiem veidos”, sākot ar mazajiem komercauto, uzbrauktuvēm, pašizgāzējiem, platformām, divrindu kabīnēm un kārbu korpusiem un beidzot ar speciāli būvētiem transportlīdzekļiem. Kā transportlīdzeklis Vivaro ir elastīgs universālis, komercauto Combo Cargo ir tas, ko Riselheimā dēvē par savu kompakto e-transportieri, savukārt Movano ir lielākais no trim kravas transportlīdzekļiem.
Opel pagaidām nav atklājis nekādus tehniskus datus par izsludināto elektrisko Movano. Tomēr kā Peugeot e-boxer māsas modelim datiem vajadzētu atbilst Peugeot rīcībā esošajiem. Francijas uzņēmums nesen minēja 90 kW jaudu un divu akumulatoru izmēru (37 un 70 kWh) ar (provizorisku) nobraukuma diapazonu no 200 līdz 340 kilometriem. Par Combo Cargo Opel runā kā “elektrificētu versiju”, kas var nozīmēt gan hibrīdu, gan bezizmešu elektroauto. Sakarā ar tā saistību ar Citroën Berlingo Electric, kura jaunā versija iznāks 2021.gadā, tas varētu būt pilnībā elektrisks komercauto.
Tikmēr Opel turpina elektrificēt arī savu vieglo automobiļu klāstu. Pilnībā elektriskajam Corsa-e un Grandland X spraudņu hibrīdam, kas ir pārdošanā kopš 2020.gada pirmā ceturkšņa, drīz sekos Zafira-e Life kā pilnīga elektriska versija. Arī jaunā Mokka elektriskajā versijā būs pieejama no 2021.gada sākuma. Tai sekos elektrificētās Opel Combo Life versijas un pilnīgi jaunā Opel Astra, lai autobūvētājs līdz 2021.gada beigām spētu piedāvāt deviņus elektrificētus braucamrīkus “nozīmīgākajos segmentos”.
“Mēs solījām, ka Opel būs elektrisks – un mēs solījumu izpildīsim. Mēs piedāvāsim visus modeļus elektrificētā versijā līdz 2024.gadam”, uzsver Lohšellers, kas arī apliecina, ka Opel spēlē nozīmīgu lomu CO2 izplūdes samazināšanā. Pēc uzņēmuma galvenās mītnes ziņām, līdz 2019.gada beigām vidējā autoparka emisijas jau bija samazinātas par 20 gramiem salīdzinājumā ar 2018.gada beigu rādītāju. Turklāt Opel izdevās samazināt CO2 izmešu daudzumu Vācijā par 13,5 procentiem 2020.gada pirmajā pusgadā salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn – “lielākais samazinājums no visiem ražotājiem ar vismaz divu procentu tirgus daļu,” norāda Opel.
Papildus ātrai elektrifikācijas stratēģijas īstenošanai uzņēmums, kas bāzēts Riselheimā, apņēmies Eiropā izveidot liela mēroga bateriju elementu ražotni. Kopā ar mātes uzņēmumu PSA un kopējo meitasuzņēmumu Saft
Opel plāno izveidot kopuzņēmumu Automotive Cells Company. Mērķis ir izveidot “pasaules klases spēlētāju augstas veiktspējas akumulatoru izstrādē un ražošanā autobūves nozarei no 2023.gada”.
Pēc Opel datiem, pētniecības un attīstības centrs Bordo un izmēģinājuma vieta Nersac, Francijā jau ir uzsākuši darbu. Pamatojoties uz pētniecības un attīstības pasākumiem, kas tur notiek, partneri vēlas uzsākt bateriju sērijas ražošanu divās gigafactories – Douvrinā, Francijā un Kaizerslauternē, Vācijā.
Informācijas avots: opel.com