Land Rover Defender 2021.gadā iznāks kā spraudņa hibrīds

Land Rover ir paziņojis par jaunā modeļa Defender gadu, ko JLR piedāvās pirmo reizi kā spraudņa hibrīdu. Ar nosaukumu Defender P400e (ar 400 zs) 297 kW PHEV motors jau ir pazīstams no citiem ražotāja modeļiem.
Plug-in hibrīdam Defender būs divu litru četrcilindru benzīna dzinējs un 105 kW elektromotors, kā Range Rover un Range Rover Sport. Abas piedziņas viena otru papildina, lai radītu minēto sistēmu, kuras jauda ir 297 kW, un maksimālo sistēmas griezes momentu 640 Nm. PHEV ir pieejams tikai kā Defender 110, t.i., ar garo riteņu bāzi, klienti var izvēlēties no piecām vai sešām sēdvietām. Defender P400e maksimālā vilces slodze ir trīs tonnas, savukārt statiskā jumta slodze ir 300 kilogrami un dinamiskā jumta slodze ir 168 kilogrami.

Augstsprieguma krātuves blokā maksimālais enerģijas saturs ir 19,2 kWh (neto: 15,4 kWh), vairāk nekā Range Rover (13,1 kWh). Land Rover norāda tikai elektrisko diapazonu 43 kilometru attālumā saskaņā ar WLTP. Tā kā elektromotors atrodas priekšā automātiskajai transmisijai, Defender ir pastāvīga četrriteņu piedziņa pat elektrorežīmā un saskaņā ar ražotāja sniegto informāciju tas ir pilnībā piemērots bezceļiem. Pateicoties uzreiz pieejamajam griezes momentam, tam vajadzētu būt vēl spējīgākam.
Defender svaram un apvidus transportlīdzekļa sliktajai aerodinamikai ir sava cena: pie 85,3 mpg standarta WLTP patēriņš spraudņu hibrīdam ir diezgan liels, pat ja to mēra salīdzinot ar relatīvi lielo akumulatora ietilpību. CO2 emisija noteikta 74 grami uz kilometru.

Vēl viena izmaiņa salīdzinājumā ar Range Rover P400e: kamēr Range Rover ir tikai 7 kW maiņstrāvas lādētājs, Defender var izmantot arī līdzstrāvu. Ražotājs norāda, ka, izmantojot 50 kW līdzstrāvas lādētāju, akumulatoram būtu jāuzlādējas līdz 80%, kas aizņem mazāk par 30 minūtēm atbilstot vidējai līdzstrāvas uzlādes jaudai 25 kW.
Land Rover Defender 2021. gada modeli jau var pasūtīt piegādei no 2021. gada janvāra.

Atjauninājums 2020.gada 24. septembrī. Land Rover paziņojis par vēl vienu modeli ar spraudņu hibrīdpiedziņu. Range Rover Velar P400e kā spraudņa hibrīds tiks izlaists nākamgad. Tas seko Evoque un Discovery Sport (kā P300e) modeļiem, kas jau ir pieejami kā PHEVs un Defender (jaudīgākais P400e), kas nesen tika izziņots kā spraudņu hibrīds 2021.gadam.

Velar P400e pamatā ir iepriekš aprakstītais Defender PHEV piedziņas bloks: četrcilindru dzinējs nodrošina 221 kW, elektromotors 105 kW. Tomēr akumulators Velar ir nedaudz mazāks – efektīvi var izmantot 13,7 kWh no 17,1 kWh litija jonu baterijas, kas uzstādīta transportlīdzekļa grīdā. Ar līdzstrāvas lādētāju jābūt iespējai 30 minūtēs uzlādēt akumulatoru līdz 80 procentiem; ar 7 kW maiņstrāvas lādētāju uzlādes process aizņem 1,40 stundas, lai sasniegtu tādu pašu uzlādes līmeni.

Land Rover nosaka tīri elektrisko diapazonu līdz 61 kilometram, standarta patēriņš ir 2,3 litri uz 100 kilometriem (atbilst 52-53 g CO2/km). Land Rover pagaidām nav atklājis Velar P400e cenu. 2021.gada modeļa transportlīdzeklis būs pieejams pasūtījumā no 2020.gada 1.oktobra, un pēc tam tas tiks piegādāts 2021.gada sākumā.

Informācijas avoti: carscoops.com, landrover.com

Back to top