Lucid Air elektriskā sedana debija par cenu sākot no 80000 dolāriem

Velcid Motors beidzot ir pilnībā iepazīstinājis ar sava pirmā automobiļa ražošanas versiju Lucid Air, luksusa elektrisko sedanu, kas veidots tā, lai būtu salīdzināms ar jebkuru elektrisko Mercedes S-klasi vai Tesla.
Daži dati jau bija zināmi, jo tika nopludināta Lucid tehniskā informācija pirms plānotā Air elektriskā sedana debijas datuma.

Prezentētais luksusa elektroauto paredz 517 jūdžu vai 832 kilometru nobraukuma rādiusu 588 kW jaudīgajā Grand Touring versijā. Tikai Dream Edition ir vēl jaudīgāks ar 794 kW, bet jauda mazliet samazina vienas uzlādes nobraukuma diapazonu līdz 503 jūdzēm (809 kilometriem). Zemākā līmeņa Lucid Air Tour ar 456 kW un 653 kilometru EPA diapazonu joprojām ierindojams pie abiem augstākajiem modeļiem. Pamata modelim, ko sauc par Lucid Air, vēl nav veiktspējas un diapazona specifikāciju, kas būs pieejamas vēlāk.

Abiem jaudīgākie modeļi būs pieejami piegādei 2021.gada otrajā ceturksnī. Lucid piedāvā modeli Grand Touring par vismaz 139000 dolāriem (aptuveni 117500 eiro), un Dream Edition maksā 169000 dolārus, kas ir nedaudz mazāk kā 143000 eiro. Tour versija, kas plānota Q4/2021, izmaksās 95000 dolārus, ekvivalents – 80300 eiro. Attiecībā uz Air, kas plānots 2022.gadā, Lucid paredz, ka sākuma cena būs mazāka par 80000 dolāriem (67600 eiro). Visas cenas norādītas vēl pirms sākotnējās nodokļu atlaides $7500 par vienu transportlīdzekli.

Saskaņā ar paziņojumu elektromobilis sākotnēji būs pieejams Ziemeļamerikā iepriekš minēto četru modeļu sērijā. Klienti ASV un Kanādā tagad var veikt rezervāciju, bet Lucid min, ka “atsevišķās valstīs Eiropā un Tuvajos Austrumos” arī tas iespējams. Piegādes datumi, cenas un informācija par tiešajiem tirdzniecības un apkalpošanas centriem šajos tirgos sekos vēlāk.

Lielākajam akumulatoram, kas uzstādīts Grand Touring un Dream Edition, iepriekš noteiktā kapacitāte ir 113 kWh. Pirmizrādes laikā kompānija nesniedza nekādu informāciju par pārējo divu versiju mazāko bateriju.
Starp citu, Dream Edition 503 jūdžu rādiuss ir iespējams tikai ar standarta 19 collu diskiem. Ar 21 collu disku izvēli Lucid norāda, ka diapazons ir 465 jūdzes jeb 748 kilometri. Kompānija vēlas sasniegt šo augsto diapazonu ar “īpašu bateriju pārvaldības sistēmu, gudru bateriju šūnu izvietojumu un pasaules klases enerģijas blīvumu”. Pēdējo desmit gadu laikā kompānija reālajos pasaules testos veikusi vairāk nekā 32 miljonus kilometru, liecina Lucid dati.

900 voltu sistēma ir paredzēta ļoti ātrai uzlādei. Lucid nepiemin uzlādes jaudu, tikai uzlādes laikus. Pie atbilstošas līdzstrāvas uzlādes stacijas ir jābūt iespējai atjaunot enerģiju, kas pietiktu līdz 20 jūdzēm (32,2 kilometriem), tikai vienā minūtē. Ir paredzēts, ka 20 minūšu uzlādes pietura uzlādēs enerģiju 300 jūdzēm (482 kilometriem). Uzlādes laiki ir attiecināmi uz 113 kWh lielo akumulatoru; citi dati vēl nav publicēti. Maiņstrāvas lādēšanai ir divvirzienu lādētājs ar 19,2 kW jaudu.
Lai runātu par diapazonu, ir svarīga aerodinamika, un Lucid apgalvo, ka tā cW-vērtība ir 0,21, kas padara Air par visaerodinamiskāko luksusa automobili pasaulē, saskaņā ar uzņēmuma sniegto informāciju.
Virsbūves dizains diez vai ir pārsteigums. Tas lielākoties atbilst 2017.gadā jau rādītajiem prototipiem. Dominē nepārtrauktas gaismu joslas priekšpuse un ļoti iegarenās sānu līnijas. Nelielās izmaiņas starp sērijas versiju un tā laika šova automobiļiem tikpat kā nav pamanāmas.

Tomēr, salīdzinot ar iepriekšējām versijām, interjerā ir dažas izmaiņas. Instrumenta paneļa nepārtrauktais un izliektais 34 collu displejs ir nokļuvis līdz masu ražošanai, ieskaitot atvienojamo skārienekrānu ar gaisa kondicionētāju un citām funkcijām. Tomēr luksusa sedana aizmugurējie sēdekļi ir tradicionālāki nekā iepriekš paredzēts, liecina publicētie attēli.
Lucid sadarbojas ar Amazon izklaides sistēmu. Vadītājam ir iespēja vadīt navigāciju, telefonu un gaisa kondicionēšanu ar Alexa veidpalīgu, kā arī viedās mājas lietotnes. Citas funkcijas tiks pievienotas, izmantojot bezvadu atjauninājumus.

”Ar Lucid Air mēs esam radījuši spožu auto visai industrijai, vienu, kas parāda panākumus, kādi ir iespējami, pavirzot elektroauto tehnoloģijas un veiktspējas robežas līdz jauniem līmeņiem,” virtuālajā prezentācijā uzņēmuma Silikona ielejas galvenajā mītnē sacīja uzņēmuma izpilddirektors un tehniskais vadītājs Pīters Rolinsons (Peter Rawlinson). Dizaina nodaļas viceprezidents Dereks Dženkinss piebilda: “Kad mēs uzsākām šo ceļojumu pie Lucid Motors un attīstījām mūsu pirmo transportlīdzekli – Lucid Air, mēs atteicāmies no kompromisa. Mēs jau sākumā nolēmām, ka nodrošināsim augstu veiktspēju, inovācijas un luksusa prasības.”

Nākamais gads parādīs to, vai sākotnējos testos Lucid Air turēs visus šos solījumus. Protams, ar nosacījumu, ka Lucid savu luksusa sedana pirmās divas versijas nodrošina 2021.gada pavasarī, kā iepriekš ziņots. Rūpnīcas celtniecība Casa Grande ASV Arizonas štatā nesākās līdz pat 2019.gada decembrim. Tomēr kompānijas rindās ir Pīters Hošholdingers (Peter Hochholdinger) – uzņēmuma ražošanas vadītājs, kurš pazīstams ar striktiem ražošanas sākšanas grafikiem. “Mēs veidojam pilnīgi jaunu rūpnīcu, lai ražotu pasaulē pirmo īsto luksusa elektroauto,” jūnijā teica bijušais Tesla ražošanas vadītājs. “Tas prasa neticamu piepūli un plānošanu, jo mūsu “tieši laikā” modelis turpina mums kalpot, un mēs ieejam šajā izšķirošajā gala posmā.”

Informācijas avoti: lucidmotors.com, insideevs.com

Back to top