Peugeot prezentē jauno 508 PSE kā augstas veiktspējas spraudņa hibrīdu

Peugeot ir prezentējis 508 PSE, kas ir pirmais uz augstu veiktspēju orientētais spraudņa hibrīda modelis. Rudenī 265 kW PHEV būs pieejams kā sedans un universālis.

508 PSE sērijas versija (Peugeot Sport Engineered, kas aizstāj GTI līniju) seko koncepcijai, ko Francijas kompānija aizsāka Ženēvas motoršovā 2019.gada pavasarī. Tāpat kā konceptā, tagad prezentētais modelis balstās uz labi zināmo PSA EMP2 platformas PHEV piedziņas sistēmu, kas cita starpā ir uzstādīta arī Opel Grandland X Hybrid 4.

Tādējādi 508 PSE ir nepastāvīgā pilnpiedziņa, jo benzīna dzinējs ir apvienots ar diviem elektromotoriem. Viens elektromotors atrodas pie iekšdedzes dzinēja auto priekšpusē, savukārt otrs ir uzstādīts uz aizmugurējās ass. Sistēmas jauda palielināta no 220 līdz 265 kW. 1,6 litru benzīna dzinēja jauda joprojām ir noteikta 147 kW, un divu elektromotoru jauda (citiem PSA hibrīdiem ir 80 kW katram) ir tikai nedaudz lielāka, attiecīgi 83 un 81 kW. Tādējādi sistēmas jaudas palielināšanās galvenokārt ir saistīta ar izmaiņām triju dzinēju mijiedarbībā – elektromotori tiek ieslēgti ātrāk, lai atbalstītu benzīna dzinēju.

Tam, protams, ir arī negatīva ietekme: Peugeot apgalvo, ka elektriskais diapazons ir tikai 42 kilometri. Tas nozīmē, ka 508 PSE tikai knapi spēj pretendēt uz E numura zīmi Vācijā. Standarta patēriņš ir 2,0 litri, kas atbilst 46 gramiem CO2 uz kilometru.

Uzlādes laiks pie mājsaimniecības kontaktligzdas norādīts kā 7 stundas, bet četras stundas nepieciešamas 3,7 kW uzlādes punktā. Ir pieejams arī vienfāzes iebūvēts lādētājs ar 7,4 kW jaudu. Šajā gadījumā lādēšanas laiks tiek samazināts līdz 1.45 stundām.

Peugeot ne tikai norāda uz jaunā modeļa sportiskumu ar 45 kW lielāku sistēmas jaudu. Dinamiskākam raksturam tiek piedāvāta amortizatoru regulēšana (Comfort, Hybrid, Sport), un riteņu atstarpe ir palielināta par 24 mm priekšpusē un par 12 mm aizmugurē. Priekšējie bremžu diski tagad ir 380 mm diametrā, un 20 collu diski ir aprīkoti ar Michelin sporta riepām.
508 PSE, kas ražoti Mulhausā, Francijā, ir pieejami tikai trīs krāsās: selēna pelēkā, Perla Nera melnā un perlamutra baltā krāsā. Visas monogrammas ir melnā krāsā, lai uzsvērtu modeļa sportiskumu. 508 PSE būs pieejams pasūtījumam no 2020.gada. Peugeot pagaidām nav minējis cenas sporta modelim.

“Ar Peugeot 508 PSE mēs sākam jaunu Peugeot sporta modeļu ēru,” norāda Vācijas izpilddirektors Haiko van der Luits (Haico van der Luyt). 508 PSE pašlaik ir Francijas spējīgākais ražošanas modelis, bet paredzams, ka ilgi tas nepaliks viens. Peugeot augustā paziņoja, ka aizstās savu GTi augstas veiktspējas līniju, ar sportisko modeļu saimi – elektriskās un hibrīdpiedziņas auto – PSE līniju. Iespējams, ka 3008 PSE ir plānots kā otrais modelis, kas, visticamāk, izmantos 508 PSE PHEV piedziņu. Un Peugeot strādā arī pie sporta versijas e-208.

Informācijas avots peugeot.com

Back to top