Volkswagen ID.4 par sākumcenu no 49950 eiro

Kā kompakts SUV, Volkswagen pilnībā elektriskais ID.4 ir paredzēts šobrīd pasaulē lielākajam tirgus segmentam. Tas nozīmē, ka elektromobilim ir jāieņem šī niša, turpretī ID.3 ir galvenokārt paredzēts Eiropas tirgum. Cenas pirmajiem ID.4 sākas no 49950 eiro, bet 2021.gadā sekos lētāki pamata modeļi.

ID.4 ir 4,58 metrus garš un tam ir 77 kWh (neto) akumulators un aizmugurē 150 kW elektromotors. Lai gan pirmo izlaidumu ID.3 bija paredzēti tikai iepriekšējiem pasūtījumiem (no 2019.gada maija), ID.4 īpašo versiju varēs pasūtīt jebkurš klients, tā kā viens īpašais modelis ir vienkāršojis ražošanas uzsākšanu. Strikti runājot, ir divi īpašie modeļi: VW piedāvā arī pirmos ID.4 Max par 59950 eiro, kuriem būtu jāizceļas ar plašāku aprīkojumu, piemēram, Matrik LED priekšējām gaismām un 3D LED aizmugurējiem lukturiem.

Pēc pirmā izlaiduma ID.4, kas jāpiegādā šogad, VW plāno no 2021.gada palielināt komplektāciju skaitu. Pirmajam izlaiduma auto pieejams tikai uz 77-kWh akumulators, bet variants ar 52-kWh akumulatoru tiks pievienots 2021.gada sākumā. Šādam variantam VW līdz šim ir noteicis cenu, kas ir mazāka par 37000 eiro.

2021.gadā elektriskajam SUV būs arī dažādi jaudas līmeņi. ID.4 Pure ar 52 kWh akumulatoru sasniegs 109 kW jaudu, turpretim Pure veiktspējas modelis piedāvā 125 kW. ID.4 Pro sasniegs 128 kW, Pro Performance (tāpat kā 1. izlaiduma auto) sniegs 150 kW. Atkarībā no versijas, griezes moments ir no 220 līdz 310 Nm. Neatkarīgi no izejas jaudas ID.4 maksimālais ātrums ir limitēts pie 160 km/h.

Tas, cik ID.4 Pro vai Pro Performance izmaksās nākamgad, vēl nav atklāts. Tomēr cenas, visticamāk, būs zemākas par 1.izlaiduma sērijas cenām, kas ir bagātīgi aprīkotas ar 20 vai 21 collu diskiem, apsildāmiem priekšējiem sēdekļiem un stūres ratu, atpakaļskata kameru, salona apgaismojumu un daudzām braukšanas asistentu sistēmām. Max versijai ir paredzētas arī progresīvās stūres vadības un DCC adaptīvās piekares papildaprīkojums.

Saskaņā ar WLTP datiem ID.4 ar vienu uzlādi nobraucamais diapazons ir no 360 līdz 520 kilometriem. Maksimālais diapazons iespējams Pro versijai ar lielāku akumulatoru, nevis ID.4 pirmā izlaiduma versijai. Pure Performance versijai būtu jāsasniedz mazākais 360 kilometru nobraukuma diapazons.
52 kWh akumulatora maksimālā uzlādes jauda ir 100 kW, 77 kWh modeli var uzlādēt ar līdzstrāvu, kuras maksimālā jauda ir 125 kW, kas ir MEB bāzes standarts. Tomēr VW paziņojumā nav norādīts, vai Volkswagen pieņems līdzīgu uzcenojuma politiku kā Škoda ātrajai uzlādei: Enyaq pat modelis ar 77 kWh akumulatoru var tikt uzlādēts tikai ar 50 kW, ar iespēju aktivizēt ātro uzlādi ar jaudu 125 kW par papildus 500 eiro. Ar 125 kW uzlādes jaudu ID.4 jābūt iespējai 30 minūtēs uzlādēt akumulatoru 320 kilometriem braucienam, atbilstoši WLTP patēriņam.

Par akumulatoru, kas sver līdz 493 kilogramiem, uzlādēšanu VW atsaucas uz paša uzņēmuma We Charge pakalpojumu, kas pēc VW teiktā ir – “pilnīgs komplekts ērtai, savienotai un ilgtspējīgai e-automobiļu uzlādei”. Bezmaksas uzlādes piedāvājums, par kuru pirms dažām dienām paziņoja Volkswagen North America un VW meitasuzņēmums Electrify America ID.4 braucējiem ASV, šķiet, nav paredzēts Eiropas tirgum.

Lielāka gaisa pretestība kā Tesla Model Y

ID.4 nav daudz dizaina pārsteigumu, atšķirībā no daudziem, tikai nedaudz maskētajiem ID.3 prototipiem. Priekšējie lukturi un aizmugurējie lukturi ir ar attiecīgo nepārtraukto joslu, kas ir vācu auto ražotāja jaunā elektriskā zīmola pazīme. ID.4 no sānu skatupunkta ir klasiskas SUV proporcijas, un priekšējais pārsegs no A statņa uz priekšu gandrīz atgādina iekšdedzes dzinēja modeli. Tomēr daļēji tas skaidrojams ar garo riteņu bāzi un no tās izrietošo telpu interjerā, jo priekšējā pārkare ir īsa. Aerodinamikai palīdz garās, gludās virsmas. Ar masīvo, vertikālo priekšpusi ID.4 noteikti nav visaerodinamiskākais SUV, bet konstrukcijai CW vērtība 0,28 ir robežās. Tesla Model Y sasniedz 0,23 optimālajā versijā.

Riteņu bāzei esot 2,77 metrus garai, VW apraksta interjeru kā tikpat plašu kā tiem auto, kas atrodas “nākamajā augstākajā klasē”, tieši tāpat kā ID.3. Kopā ar lielajām durvju atverēm, spožo interjeru un panorāmas stikla jumtu Volkswagen apgalvo, ka pasažieriem vajadzētu “automātiski justies ērti atrodoties salonā”. Uz aizmugurējā sēdekļa viens otram blakus varētu atrasties trīs bērnu sēdekļi.

Bagāžnieka ietilpība saskaņā ar VDA standartiem ir 543 litri, un kravas zonu var palielināt līdz 1,575 litriem, salokot aizmugurējos sēdekļus. Ar kājas žestu elektriski atveras pirmā izlaiduma Max versijas bagāžnieka vāks. Ir arī bagāžas tīkls, tīkla nodalījums un regulējama kravas grīda.

Vilkšanas jauda līdz 1200 kilogramiem

Arī instrumentu panelis seko pašreizējai VW dizaina līnijai un stipri atgādina ID.3. Multivides sistēma tiek darbināta, izmantojot desmit (ID.4 pirmais izlaidums) vai divpadsmit (ID.4 Max pirmais izlaidums) collu skārienekrānu vai ar balss vadību Hello ID. Pretstatā ID.3 pirmajam izlaidumam, pirmajām ID.4 vienībām jau būs “pilna funkcionalitāte”, tā pagājušajā nedēļā uzsvēra eMobility vadītājs Tomass Ulbrihs. Tas attiecas uz progresīvās realitātes galveno displeju, kas ID.3 gadījumā jāaktivizē auto salonā ar programmatūras atjauninājumu.

Vēl viena atšķirība no ID.3 ir tā, ka ID.4 ir uzstādīta piekabes sakabe ar vilkšanas jaudu līdz 1200 kilogramiem, kas ierobežota līdz 12 procentu slīpumam – virs tā joprojām ir 1000 kilogramu. Izmantojot jumta reliņus, ID.4 iespējams elastīgi izmantot gandrīz jebkurai atpūtai, norāda VW.
ID.4 piedāvā akustisku stāvvietas asistentu kā standarta palīdzības sistēmu. Abi īpašie modeļi ietver arī Lane Assist joslas uzturēšanas asistentu, Front Assist avārijas bremzēšanas palīgu un tostarp pagrieziena bremzēšanas funkciju, kā arī izvairīšanās manevru atbalstu, kā arī ACC stop & go distances vadības sistēmu kā daļu no standarta aprīkojuma. Pirmā izlaiduma ID.4 Max ietilpst arī papildu sistēmas: Travel Assist kontrolē attālumu līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim, kā arī notur auto joslas vidū. Lai uzturētu šo funkciju, vadītājam tikai nedaudz jāpieskaras pie stūres rata.

Piegādes plānots uzsākt pirms šī gada beigām. VW var paļauties uz neskaitāmiem jau iepriekš saražotiem auto: sērijveida ražošana Cvikavā darbojas kopš 2020.gada augusta. ID.4 pasaules pirmizrādē nebija ne miņas no iespējamiem pilnpiedziņas modeļiem, domājams, sauktiem par ID.4X. MEB platforma ir vismaz gatava pieņemt priekšējo dzinēju ar jaudu līdz 75 kW, kas palielinātu sistēmas jaudu līdz 225 kW.

Atjauninājums 2020.gada 24.septembrī: ID.4 pirmā izlaiduma modelis joprojām ir pieejams Volkswagen dzimtajā Vācijā, visi ASV paredzētie modeļi jau ir izpārdoti dienu pēc pārdošanas sākuma, to cenai sākoties no 43995 dolāriem ID.4 Pro paredzēts piegādāt ASV no 2021.gada vidus, un tas tur būs pieejams par 39995 dolāriem. Vācijā ID.4 Pro und ID.4 Pro Performance jau ir pieejami pasūtīšanai vides prēmiju dēļ, tomēr ražošana šiem variantiem Cvikavā vēl nav sākusies.

Informācijas avoti: volkswagen-newsroom.comvw.comvolkswagen.de

Back to top