Canoo platforma darbībā
Kalifornijas e-mobilitātes startaps Canoo sniedzis plašāku tehnisko informāciju par tā patentēto platformu elektriskajiem transportlīdzekļiem un publicējis videoklipu. Arhitektūra ir veidota tā, lai tajā ietilptu dažādi EV tipi, uzņēmums šobrīd apsver tās pielietojumu arī loģistikā.
Canoo platforma, kas izstrādāta uzņēmumā, ir jaunās kompānijas izaugsmes stratēģijas pamatā. Tā veido bāzi pašu modeļiem, bet ir kļuvusi pieejama arī trešajām pusēm, piemēram, Hyundai Motor Group. Februārī uzņēmums paziņoja, ka izstrādās elektrisko platformu, kuras pamatā būs Canoo arhitektūra.
Savā šodienas paziņojumā Canoo vēlreiz uzsvēra, ka viņu platforma ir ļoti daudzpusīga. Lai gan reklāmas videoklipā redzams jautrs tās pielietojums, kā tas ir elektrisko sacīkšu kartingu gadījumā, uzņēmums ir pievienojis tehnisko informāciju un skatu uz tādiem utilitārākiem lietošanas gadījumiem kā piegādes transportlīdzekļi.
Platformas dažādība slēpjas tās spējā atbalstīt dubultā, priekšējā vai aizmugurējā motora konfigurācijas. Canoo apgalvo, ka arhitektūra spēj sasniegt līdz 500 zirgspēkiem un vairāk nekā 300 jūdžu rādiusu (482 km) ar divejādiem motoriem. Aizmugurējais primārais bloks ir paredzēts, lai nodrošinātu ne vairāk kā 300 zirgspēkus un 450 ņūtonmetrus griezes momenta, bet priekšējais bloks ir veidots tā, lai nodrošinātu ne vairāk kā 200 zirgspēkus un 320 ņūtonmetrus griezes momenta. Motoru efektivitātes maksimālā vērtība sasniedz 97%, kas ir optimizēta braukšanai pilsētās.
Uzņēmums piemin arī dose-by-wire sistēmu, kuru iedvesmojuši veiktspējas sacīkšu automobiļi. Uzstādījums palielina dažādību, likvidējot mehāniskos stūres savienojumus starp kabīni un platformu. Šādā veidā stūres ratu var pārvietot tā, lai tas atbilstu jebkurai salona konstrukcijai vai vadītāja novietojumam, Canoo piemin arī labās puses piedziņas pielāgošanu un protams arī nākotnes piegādes transportlīdzekļus.
Platformas arhitektūrā ir arī “visas viskritiskākās sastāvdaļas”, norāda Canoo, tostarp arī šķērsvirziena atsperes balstiekārtas sistēma, elektriskā piedziņa, patentēts akumulatora nodalījums un akumulatora termiskās vadības sistēmas, spēka elektronika, transportlīdzekļu vadības ierīces, sadursmes absorbcijas struktūras un autonomas braukšanas sastāvdaļas.
“Mēs gribējām parādīt savas platformas sniegumu un pierādīt, ka mūsu ritošā šasija ir patiesi autonoma vienība ar visu, kas vajadzīgs, lai varētu braukt,” stāsta Canoo līdzdibinātājs Ulrihs Krancs (Ulrich Kranz), agrāk Evelozcity. Viņš piebilda, ka tas atvēl attīstības laiku jauniem elektromobiļiem līdz 18-24 mēnešiem.
Uzņēmuma līdzšinējie sasniegumi ietver beta transportlīdzekļa ražošanu 19 mēnešu laikā un vairāk nekā 50 fizisko avāriju testu pabeigšanu. Papildus debitējošajam elektromobilim, kas tika nosaukts par Canoo pilsētvidei 2022.gadā, Canoo ir paziņojis par elektrisko piegādes transportlīdzekli 2023.gadam. Uzņēmums šodien apstiprināja savu laika grafiku.
Abi transportlīdzekļi paļausies uz abonēšanas modeli, kas ietver visaptverošu paketi par fiksētu mēneša cenu, kas cita starpā sedz apkopes, apdrošināšanas un uzlādes izmaksas. Abonements gaidāmajam septiņvietīgajam auto ir atvērts kopš janvāra, pārsvarā Losandželosas teritorijā, kā ziņots.
Vēl jauns ir sporta transportlīdzeklis, kas tiks prezentēts pēc tam, bet Canoo vēl nav sniedzis sīkāku informāciju.
Tikmēr uzņēmums gatavojas iziet plašākā sabiedrībā. Darījuma pabeigšana paredzēta 2020.gada ceturtajā ceturksnī. Canoo Inc. tiks kotēts ASV Nasdaq biržā zem biržas simbola CNOO.
Informācijas avoti: canoo.com, cleantechnica.com