Lynk & Co Eiropā ieradīsies 2021.gadā
Lynk & Co savus pirmos spēkratus Eiropā plāno piegādāt 2021.gada pavasarī. Geely meitasuzņēmums startē ar hibrīda SUV 01, kuram ir kopīga platforma ar Volvo XC40. Ar abonementam līdzīgu dalības modeli notiks auto pārdošana Eiropā.
Ja tiks izpildīts 2021.gada termiņš, ienākšana Eiropā notiks gandrīz piecus gadus pēc paziņojuma. Jau 2016.gadā 01 tika pilnībā izziņots un nosaukts par modeli, ar kura palīdzību Geely zīmols plāno pārlēkt uz Eiropu. Oficiāli tika atcelta plānotā auto ražošana Eiropā, Beļģijas Volvo rūpnīcā Ghent, jo rūpnīcas jauda bija vajadzīga labi darbojošiem XC40 un Lynk & Co nebūtu varējuši iegūt nepieciešamo jaudu.
Tāpēc 01, ja to pārdos Eiropā, tiks ražots Ķīnā. Koncepts 01 tika prezentēts 2016.gadā, un pārdošanā Ķīnā tas ir kopš 2017.gada novembra. Tehniski 01 izmanto Volvo un Geely izstrādāto CMA platformu. Ķīnā tirgū laišanas brīdī bija pieejams tikai 140 kW četru cilindru benzīna dzinējs. Tomēr tagad ir pieejams arī hibrīds (145 kW) un plug-in hibrīds (193 kW sistēmas jauda) – pēdējie divi ir savienoti ar 1,5 litru trīscilindru dzinēju.
Eiropā piedāvās tikai HEV un PHEV, bet ne benzīna variantu. Saskaņā ar WLTP datiem Lynk & Co par PHEV runā līdz pat 70 kilometriem tīrā elektriskā diapazonā. Datu lapā Geely zīmols apstiprina Eiropas versijas specifikācijas (ieskaitot 132 kW benzīna, 60 kW elektromotora un standarta patēriņu 1,1 litrs uz 100 kilometriem). Pārsteidzoši ir tas, ka, izņemot šo diapazonu, paziņojumā nav minēti nekādi tehniskie dati.
Iespējams, arī tā iemesla dēļ, ka Lynk & Co mārketings ir pilnībā paredzēts noteiktam klientam: “ne jau benzīna galvām, kas vēlas pārzināt katru savas automašīnas skrūvi, bet gan cilvēkiem, kas vēlas būt ilgtspējīgi un tīri mobili, pārāk neuztraucoties par transportlīdzekli vai tehnoloģiju.”
Ņemot to vērā, tika izstrādāts pārdošanas modelis. Abonementam līdzīgais dalības modelis ir paredzēts, lai aizstātu klasisko pirkumu vai līzingu. Lai samazinātu savas ikmēneša izmaksas – saskaņā ar zīmola vadītāja Alēna Vissera (Alain Visser) teikto, ne vairāk kā 500 eiro mēnesī – viņi var nodot savu transportlīdzekli arī citiem dalībniekiem un tādējādi samazināt savas ikmēneša izmaksas. Galējos gadījumos acīmredzot pat līdz nullei.
Šiem maksimālajiem 500 eiro būtu jāietver visas izmaksas, izņemot degvielu attiecībā uz PHEV un elektroenerģiju, t.i., uzturēšanu, apdrošināšanu un pilnīgu piekļuvi piedāvātajam savienojumam. Pēc Vissera domām, no oktobra beigām ir jābūt iespējai pabeigt dalību tiešsaistē tikai ar dažiem klikšķiem, un to var vēlreiz pārtraukt ar viena mēneša paziņojumu. Dalība sākotnēji ir bez maksas, šajā pamata versijā citu dalībnieku automašīnas var rezervēt par maksu. Abonementā ar transportlīdzekli pēc tam radīsies ikmēneša izmaksas. Dalībniekiem un interesentiem būs arī tā saucamie “klubi”. Pirmā no šīm zīmola vietām Eiropā atvērsies Amsterdamā oktobra beigās, otrā Gēteborgā. Tuvākajam gadam plānota vēl citu “klubu” atvēršana.
Tikai divas opcijas: piedziņa un krāsa
Izvēloties transportlīdzekli, klientam ir jāsaglabā minimāla piepūle, norāda Vissers. Nav pieejamas nekādas konfigurācijas ar dažādām aprīkojuma līnijām vai atsevišķām iespējām. Klients var izvēlēties tikai starp abām piedziņas sistēmām HEV un PHEV un divu krāsu apdari – zilu vai melnu. Visam pārējam ir tikai pilns aprīkojums.
Bijušais Volvo mārketinga direktors Vissers, kurš 2015.gadā pārgāja uz tolaik jauno zīmolu Lynk & Co Geely Group ietvaros, ir tik pārliecināts kā vēl nekad. “Automobiļu industrija turpina transportlīdzekļu izplatīšanas un īpašumtiesību modeli, kas pastāvējis jau 100 gadus,” norāda Vissers. “Mēs to mainām. Šodien klienti novērtē produktus, kas atspoguļo viņu digitālo un mainīgo dzīvesveidu. Mēs eksistējam, lai uz visiem laikiem mainītu mobilitāti.”
Ja dalības modelis Eiropā būs veiksmīgs, tad tam varētu sekot vēl citi transportlīdzekļu modeļi no Lynk & Co. Ķīnā jau ir 02 sedani un 03 SUV.
Pagājušajā nedēļā Lynk & Co nonāca uzmanības centrā, kad kompānija prezentēja savu jauno SEA elektrisko platformu Pekinā – līdz ar paziņojumu, ka tā to piedāvās arī citiem autoražotājiem. Tiek ziņots, ka Daimler (kur Geely pieder akcijas) ir viens no pirmajiem ieinteresētajiem uzņēmumiem. Lynk & Co, iespējams, vēlas būvēt modeli 08, kas balstīts uz SEA, bet tehnoloģiju izmanto arī citi Geely zīmoli. Arī nesen apstiprinātā Polestar Precept sērijas versija, iespējams, izmanto tieši šo platformu.
Informācijas avots carscoops.com