Pirmais sērijas elektriskais XC40s noripo no montāžas līnijas

Volvo ir uzsācis pilnībā elektriskās XC40 Recharge sērijas ražošanu Gentē. Pirmās automašīnas šomēnes paredzēts piegādāt klientiem Eiropā, taču šogad plānotā XC40 Recharge produkcija jau ir izpārdota.

Tomēr pasūtījumu grāmatas paliek atvērtas, elektrisko XC40 vēl var pasūtīt, bet piegāde notiks tikai nākamgad. Piegādes Eiropā plānots sākt oktobrī, taču Volvo nenorāda, kurā valstī klientiem tiks piegādāti pirmie eksemplāri. Līdzīgi kā ar pirms dažām nedēļām sāktajām Polestar 2 piegādēm, arī šajā gadījumā Skandināvijas valstis, visticamāk, būs pirmās, kas gūs labumu. Volvo Car Vācijas paziņojumā teikts, ka pirmie automobiļi Vācijas tirgū gaidāmi “līdz gada beigām”.

Volvo ražo XC40 P8 Recharge kopā ar iekšdedzes dzinēja un spraudņu hibrīda versijām, kā arī kopā ar V60 vienā līnijā ražotnē Gentē, Beļģijā. Tur jau atrodas samontēti pirmssērijas modeļi, lai optimizētu ražošanas procesus – Volvo uzsver, ka vēlas piedāvāt nemainīgu kvalitāti sākot no pirmā klientam nogādātā transportlīdzekļa. Pirms tam iesaistītajiem darbiniekiem tika nodrošināta plaša apmācība drošai elektromobiļu būvniecībai.

“Šodiena ir nozīmīgs notikums Volvo Cars un visiem darbiniekiem šeit, Gentē,” sacīja uzņēmuma Volvo Global Industrial Operations & Quality vadītājs Havjers Varela (Javier Varela). “Tā kā mēs turpinām savu ražošanu, Gentes rūpnīca ir īsts celmlauzis mūsu globālajam ražošanas tīklam”.
Akumulatoru komplekti elektriskajiem XC40 ir samontēti Gentē no nopirktajām šūnām. Martā tika atklāta īpaši šim nolūkam izveidota akumulatoru montāžas iekārta. Elementus, kas iepriekš samontēti moduļos, piegādā LG Chem (no rūpnīcas Polijā) un CATL – klientam nevajadzētu pamanīt, no kura piegādātāja ir elementi iegādātajā XC40 P8 Recharge. ASV rūpnīcā Čarlztonā tiks uzbūvēta arī papildu bateriju montāžas iekārta, kuras pamatā būs Gentes modelis.

XC40 P8 Recharge, tāpat kā tā līdzinieku ar iekšdedzes dzinēju, pamatā ir Volvo un Geely ražotā CMA platforma. Tas nozīmē, ka XC40 izmanto tādu pašu modulāro sistēmu kā Polestar 2. Attiecībā uz visiem elektriskajiem XC40 šis uzņēmums nodrošina arī Ķīnā būvēto elektrisko sedanu. Ar diviem 150 kW elektromotoriem XC40 P8 Recharge sistēmas jauda ir 300 kW, akumulatora bruto jauda ir 78 kWh. Tas nodrošina 400 līdz 418 kilometru diapazonu saskaņā ar Volvo WLTP. Savukārt Polestar 2 standarta diapazons būs 470 kilometri.

No Polestar 2 elektriskais XC40 pieņem arī jaunievedumu interjerā: paša Volvo Sensus infoizklaides sistēmas vietā XC40 P8 Recharge (atšķirībā no iekšdedzes dzinēja un PHEV versijām) izmanto Google Android sistēmu. Sistēma ir izveidota, lai klientiem piedāvātu papildu personalizācijas iespējas, intuitīvu lietojamību un daudzas integrētas Google lietojumprogrammas un pakalpojumus. Programmatūras un operētājsistēmas atjauninājumi vēl lielākā mērā būs bezvadu sakari, izmantojot radio.

Sākotnējā cena elektriskajam XC40 ir £53,155 Apvienotajā Karalistē, kas nozīmē, ka tas nebūs tiesīgs saņemt dotāciju.

Informācijas avots volvocars.com

Back to top