Alstom degvielas elementu vilciens ir pilnībā dzīvotspējīgs, un tas var aizstāt dīzeļdegvielas līnijas

Alstom ūdeņraža vilciens Coradia iLint Nīderlandē ir pilnībā funkcionējošs.
Groningenas province ir publicējusi 2020.gada martā veikto testa braucienu rezultātus, testa braucieni notika 65 kilometru ceļā starp Groningenu un Leuvardēnu. Ziņojumā konstatēts, ka degvielas elementu vilciens ir “pilnībā dzīvotspējīga alternatīva” dīzeļdzinēju modeļiem.

Neatkarīgā institūta Dekra pētnieki sīki izskatījuši četrus galvenos aspektus: Nīderlandes Nacionālā drošības novērtētāja (National Safety Assessment) atļauja darboties Nīderlandes dzelzceļa tīklā, pilnībā nulles emisija un nevainojama pašreizējā grafika komerciālā apkalpošana, ātra un vienkārša uzpilde un plašas sabiedrības iepazīstināšana ar ūdeņraža mobilitāti. Visi punkti ir izpildīti.

Daļa no testa bija arī komercpakalpojumu sniegšanas rezultāti. Operators Arriva norādīja, ka gan kustības grafiks (visās stacijās), gan kurjerpasta grafiks ir pārbaudīts veiksmīgi. Ūdeņraža patēriņš, infrastruktūras savietojamība, paātrinājums, bremzēšana, piestāšana, maksimālais ātrums, palīgierīču veiktspēja – visas operācijas noritējušas bez problēmām.
Tas nav pārsteigums. Vācijā Coradia iLint regulārus braucienus jau veic Lejassaksijā. “Pēc Vācijas Nīderlande ir otrā valsts Eiropā, kur Alstom ūdeņraža vilciens ir pierādījis sevi kā unikālu bezemisiju risinājumu neelektrificētajām līnijām,” apstiprināja Bernards Belvauks (Bernard Belvaux), Alstom Benilux rīkotājdirektors.

Tomēr Groningenas province un operators Arriva, kā arī Nīderlandes dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs ProRail un enerģētikas kompānija Engie, kas bija daļa no testēšanas, vēl nav ziņojušas, vai un kad degvielas elementu vilciens varētu aizstāt dīzeļdegvielas vilcienus reģionā.
Vācijā nesen kāds cits operators sāka ūdeņraža dzelzceļa pārvadājumus. Akasol piegādās akumulatoru sistēmas vairāk nekā 40 ūdeņraža vilcieniem, lai Alstom izpildītu Lejassaksijas un Reinas-Mainas transporta asociācijas pasūtījumus.

Šajā gadījumā akumulatori apgādā iebūvētās sistēmas, piemēram, apgaismojumu un gaisa kondicionēšanu, bet to galvenais uzdevums ir piedziņas sistēmā, kur tie atbalsta reģenerāciju. Katrs Coradia iLint ir aprīkots ar divām akumulatoru sistēmām, kuru kopējā jauda ir 220 kWh.

Tikmēr Apvienotajā Karalistē valdības finansēts Porterbrukas un Birmingemas Universitātes projekts ir sācis HydroFLEX ūdeņraža vilciena testēšanu.

Informācijas avoti: alstom.comalstom.comrailway-news.combirmingham.ac.uk

Back to top